امروزه وبسایتهای بسیاری در زمینه خرید و فروش کالا فعالیت میکنند و اقدام به ساخت اپلیکیشن ایدهآل کردهاند. این سایتها چه در داخل کشور و چه در خارج از آن، مدیرانی دارند که سعی میکنند با انواع فنون، تعداد کاربران سایت خود را افزایش دهند. یکی از این روشها، سفارش طراحی اپلیکیشنهای موبایل برای موبایل است. افزایش کاربران یک سایت، در میزان فروش یک سایت تاثیر مستقیمی دارد. ممکن است افراد زیادی به یک سایت مراجعه کنند اما اقدام به ثبت نام در سایت نکنند، محصولی را به سبد خرید خود اضافه و تراکنشی انجام ندهند. کاهش تعداد این نفرات، به صورت یک قیف است به همین دلیل در میان صاحبان سایتها، به قیف فروش معروف است. در ادامه این مقاله از سایت اپساز، خواهیم گفت طراحی اپلیکیشنهای موبایل چه تاثیری در قیف فروش دارد.
همچنین میتوانید مقالهی ” ساخت اپلیکیشن موبایل؛ راز بقای کسبوکارها ” را برای اطلاعات بیشتر، مطالعه کنید.
قیف فروش چیست؟ و طراحی اپلیکیشنهای موبایل چه تاثیری در قیف محتوا دارند؟
از زمانی که شخصی وارد یک سایت میشود تا زمانی که تراکنشی را انجام دهد، سه مرحله را طی میکند. کاهش افراد طی این سه مرحله به صورت قیف است و به همین علت، به قیف فروش معروف است. طراحی اپلیکیشنهای موبایل، در میزان افراد انتهای قیف موثر است و صاحبان مشاغل و وبسایت میتوانند با این کار میزان فروش خود را افزایش دهند. این سه مرحله به صورت زیر است:
مرحله اول
در این مرحله، شخص یا به صورتی اتفاقی تبلیغات سایت شما در سایتهای دیگر را میبیند و برحسب کنجکاوی وارد آن میشود یا اینکه با استفاده از سرچ یک عنوان در موتور جستجو، وارد سایت شما میشود. شخص با سایت شما آشنا میشود و متوجه میشود که فعالیت شما در چه زمینهای است.
مرحله دوم
در این مرحله، شخص محصولات شما را بررسی میکند و به احتمال ۵۰ درصد از آن خرید میکند. اگر شما با یک شرکت قرارداد ساخت اپ داشته باشید، میتوانید با توجه به کاربرانی که آن را بر روی موبایل خود نصب کردهاند، پی ببرید که چند نفر به احتمال زیاد از فروشگاه شما خرید خواهند کرد.
مرحله سوم
پس از طی دو مرحله قبل میزان افرادی که در هنگام خرید از یک سایت، به این مرحله میرسند بسیار کم است. افراد ممکن است بنا به هر دلیلی، از خرید از سایت شما منصرف شده باشند. افرادی که وارد این مرحله میشوند، اقدام به خرید از سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی کردهاند. این خرید میتواند فقط برای یک بار و یا به دفعات صورت گرفته باشد.
مقالهی پیشنهادی برای مطالعه: مزایای سفارش ساخت اپلیکیشن با استفاده اپساز
مراحل قیف فروش در فرایند ساخت اپلیکیشنهای موبایل
با توجه به زمینههای مختلف فعالیت هر وبسایتی، مراحل متفاوتی در قیف فروش وجود دارد. از زمانی که شخص نسبت به یک سایت آگاهی پیدا میکند تا لحظه ثبت سفارش، مراحلی وجود دارد که در این قسمت از مقاله آنها را به شما خواهیم گفت. اگر جزو صاحبان مشاغل یا مدیران وبسایتی هستید که این مقاله را میخوانید سفارش ما به شما علاوه بر تبلیغات، طراحی اپلیکیشنهای موبایل است. استفاده از اپلیکیشنها بسیار آسان است و میتواند افراد را ترغیب به استفاده از آن، برای ثبت سفارش کند.
۱. آگاهسازی
در این مرحله، شما باید سایت و یا اپلیکیشن موبایل خود را با استفاده از تبلیغات، به دیگران بشناسانید. بهتر است این تبلیغات به صورت مدرن و با قرار گرفتن لینک سایت شما در سایتهای معتبر جهانی صورت بگیرد. تبلیغات به صورت بیلبورد نیز امکانپذیر است اما چندان جلب توجه نخواهد کرد. شما با طراحی اپلیکیشنهای موبایل برای فروشگاهتان میتوانید کاربران بیشتری را جذب کنید.
۲. ایجاد علاقه
پس از اینکه شخص از وجود سایت شما آگاهی پیدا کرد باید با ارائه نمونه کار و روشهای مختلف دیگری، خدمات خود را به او معرفی کرده و او را با سایت خود آشنا سازید. هرقدر درک و آگاهی شخصی از سایت شما بیشتر باشد، احتمال خرید از سایت نیز بیشتر میشود.
۳. ارزیابی
فرد در هنگام مشاهده محصولات وبسایت، احساس نیاز میکند و به دنبال مطالبی خواهد بود که به معرفی ویژگیهای آن پرداخته باشد. شما با قرار دادن ویژگیهای محصول، نظرات کاربران و ویدئو میتوانید این احساس نیاز را بیشتر کنید. طراحی اپلیکیشنهای موبایل و ایجاد قابلیتهای بیشتر در آن نسبت به وبسایت، میتواند استفاده از آن را آسانتر کرده و افراد را وادار به خرید کند. بسیاری از افراد به این دلیل که سرعت بعضی از سایتها پایین است و از لحاظ فنی مشکل دارند، حوصله خرید از آنها را ندارند.
۴. تصمیم برای خرید
در این مرحله، فرد انتخابهای خود را کرده است و فقط به یک محرک نیاز دارد. این محرک میتواند ایجاد تخفیف برای مدت محدود و رو به اتمام بودن محصول باشد. اگر با یک شرکت برای طراحی اپلیکیشنهای موبایل قرارداد بستهاید، میتوانید افراد را شیوههای گوناگونی به نصب اپ و خرید از آن ترغیب کنید. به عنوان مثال بسیاری از سایتها اقدام به انجام کاری موثر کردهاند. آنها ادعا میکنند با نصب اپلیکیشن و خرید از آن، میتوانید کالای خود را با تخفیف بیشتری خریداری کنند.
۵. خرید
در این مرحله، تمام کارهایی که تا به حال انجام شدهاست، ثمر میدهد و شخص اقدام به خرید از اپلیکیشن یا سایت شما میکند. همچنین اگر خدمات یا محصولات شما مورد تایید مشتری واقع شدهباشد، به صورت مکرر از سایت شما خرید خواهد کرد و دیگران را نیز برای خرید از سایت شما ترغیب خواهد کرد.
برای آشنایی کامل با قیف فروش میتوانید مقالهی ” هر آنچه دربارهی قیف فروش باید بدانید! ” نوشته شده در بلاگ وستا را مطالعه کنید.
تاثیر طراحی اپلیکیشنهای موبایل در قیف فروش
بسیاری از صاحبان مشاغل که از طریق وبسایت فعالیت دارند، تلاش میکنند با انجام کارهای متعددی، تعداد افراد در پایان قیف را افزایش دهند و شکل آن را استوانهای کنند. یکی از این روشها، طراحی اپلیکیشنهای موبایل است. افرادی که اپلیکیشن یک فروشگاه را نصب میکنند، احتمالا تصمیمشان برای خرید جدی است. زمانی که فرایند طراحی اپلیکیشنهای موبایل صورت میگیرد و مردم از آن برای خرید استفاده میکنند، این کارآفرینان به هدفشان که افزایش مشتری و خرید است نزدیکتر میشوند.
تاثیر ساخت اپلیکیشنهای موبایل در تبلیغات
طراحی اپلیکیشنهای موبایل نوعی تبلیغات به شمار میآید. افراد ممکن است یک اپ را در تلفن همراه فرد دیگری ببینند و نسبت به آن، کنجکاو شوند. در این صورت، آن را در گوشی خود نیز نصب خواهند کرد. با خدمات آن آشنا شده و تمام مراحلی که در بالا ذکر شد، به ترتیب پیش خواهد رفت.
سهولت استفاده از اپلیکیشن مویابل
طراحی اپلیکیشنهای موبایل و استفاده از آن، سهولت مشاهده محصولات و خدمات و در نتیجه خرید را به همراه دارد. همانطور که میدانید تعدادی از وبسایتها به دلایل مختلف، سرعت کمی دارند. این مورد میتواند باعث ایجاد نارضایتی در کاربر شود و او را از خرید کردن از سایت، دلسرد کند. یک سایت فروشگاهی علاوه بر اینکه باید سرعت بالایی داشته باشند، بلکه قرارداد طراحی اپلیکیشنهای موبایل سرعت بالا را نیز با یک شرکت مطمئن باید بسته باشند!
درواقع طراحی اپلیکیشنهای موبایل و استفاده از آن، تنها به این مورد بستگی ندارد. سهولت پرداخت در اپلیکیشن نیز میتواند باعث ترغیب افراد برای خرید از آن شود.
ایجاد تخفیف در اپلیکیشن شما
طراحی اپلیکیشنهای موبایل و ایجاد تخفیف مضائف در آن نسبت به سایت، میتواند میزان بارگیریها و در نتیجه خرید از آن را افزایش دهد.
چرا امروزه افراد به ساخت اپلیکیشنهای موبایل علاقه مندند؟
روشهای مبتکرانه زیادی وجود دارد که میتواند افراد را به نصب یک اپلیکیشن فروشگاهی موبایل ترغیب کند. روز به روز میزان طراحی اپلیکیشنهای موبایل در تمامی زمینهها گسترش و افزایش مییابد. اگر در طراحی اپلیکیشنهای موبایل صورت گرفته، از سرعت بالایی استفاده شود، میتواند باعث ترغیب افراد به نصب آن شود.