آموزش همراه و مزیت استفاده از آن چیست؟

آموزش موبایلی

آموزش موبایلی

آموزش به وسیله موبایل به سرعت در حال تبدیل شدن به نوعی از آموزش الکترونیکی است حتی میتوان گفت که آموزش موبایلی به قلمرو آموزش الکترونیکی بدون توجه به سابقه فعالیت و حضور آن تجاوز کرده است.

بطور پیش فرض این آموزش الکترونیکی است که آموزش موبایلی را تغذیه میکند.

در این مقاله هفت مزیت برتر آموزش موبایلی بحث خواهد شد تا اینکه بدانیم چرا آموزش موبایلی یکی از راه های عالی برای یادگیری است؟  

آموزش موبایلی

ابتدا میخواهیم بدانیم علت موفقیت آموزش از طریق موبایل چیست و اینکه چرا افراد برای یادگیری صفحه گوشی تلفن های همراه را به صفحه دسکتاپ کامپیوترشان ترجیح میدهند؟

در اینجا چند مسئله اولیه وجود دارد:

·         تغییر در روش های یادگیری

در یک سازمان مشخص آموزگاران، کودکان، دختران و پسران حضور دارند.

  • بیشتر آنها ترجیح می دهند از تبلت ها و گوشی های هوشمند برای یادگیری استفاده کنند.

·         تغییر الگوهای یادگیری

در حال حاضر بیشتر یادگیرندگان آموزش های چندرسانه ای را به آموزش هایی که محدود در یک محیط آموزشی باشند ترجیح میدهند.

  • مثل ویدئو ها، فایل های صوتی و پادکست های آموزشی. با این روش آنها کنترل بیشتری بر روند یادگیری خود دارند همینکه میتوانند در هرزمانی که بخواهند برروی هر بخشی که مایل باشند تمرکز کنند و مجبور نباشند خود را با دیگران همگام سازند مزیت قابل توجهی است.

·         تغییر در الگوی استفاده از گوشی ها

ابتکاراتی مانند BYOD (دستگاه شخصیتان را بیاورید) یک محیط یادگیری مبتنی بر دستگاه تلفن همراه را ایجاد کرده است.

  • متداولترین فناوری ها و ابزار های آموزشی نیز به نحوی به جریان یادگیری با استفاده از تلفن های همراه اضافه شده اند.
  • سهولت توسعه و استفاده از برنامه های موبایلی برای یادگیری با تلفن همراه نیز زمینه مساعدی برای آموزش با موبایل فراهم کرده است.

·         تغییر در پلت فرم های یادگیری: استفاده از موبایل به جای کتب سنتی

استفاده از کتب درسی سنتی میتوانند به راحتی با استفاده از پلت فرم آموزش موبایلی به حداقل برسد.

  • این موضوع میتواند یک تجربه یادگیری بهتری را ایجاد کند و انعطاف بیشتری را برای دسترسی به موضوعات مختلف بر روی گوشی های یادگیرندگان فراهم سازد.

مزایای یادگیری با موبایل و آموزش موبایلی چیست؟

اکنون میدانیم که چرا یادگیری با موبایل محبوب است اما اجازه بدهید تا مزایای استفاده از آن را هم بگوییم تا یک معتقد واقعی به آموزش موبایلی شوید.

۱-انعطاف پذیری برای یادگیرندگان

دیگر انعطاف پذیری محدود به مکان یا زمان نیست! انعطاف پذیری در آموزش موبایلی شامل یادگیری با استفاده از فیلم ها، پادکست ها و دیگر امکانات محبوب چند رسانه ای در گوشی های هوشمند است.

۲-نگهداری و تکمیل بهتر

محتوایی که در گوشی های موبایل برای آموزش موبایلی ارائه میشود دارای حجم مشخص و کمی است. این موضوع باعث میشود آموزش دهندگان محتویات آموزشی خود را بطور نامحدود ارائه و از طرفی هم یادگیرندگان این محتویات را نگهداری کنند.

این امر در نهایت منجر به تجربه یکپارچه و موفقیت آمیز یادگیری با تلفن همراه میشود.

۳-یادگیری مشارکتی

یادگیرندگانی که از انجمن های آنلاین برای آموزش استفاده میکنند مفیدتر و موثرتر عمل میکنند. این یکی از بزرگترین مزایای استفاده از آموزش موبایلی است چرا که فرآیند یادگیری اغلب از عدم همکاری یادگیرندگان و عدم مشارکت آنها در فرایند آموزش رنج میبرد.

۴-مشارکت بیشتر

آمار و ارقام نشان میدهد که نرخ تعامل کاربران زمانیکه از روش یادگیری موبایلی استفاده میکنند بیشتر است.

یکی از مزایایی که آموزش موبایلی ارائه میدهد امکان شخصی سازی است که باعث بالا رفتن حس تعامل و  انگیزه در کاربران میشود.

علاوه بر این همینکه شما بتوانید در هر زمان و مکانی که بخواهید، هر قسمت از موضوع مورد نظر مطلب آموزشیتان را یادبگیرید منجر به افزایش نرخ یادگیری میشود.

۵-امکان پشتیبانی از چند دستگاه

میتوان گفت که یکی از مهمترین مزایای یادگیری با تلفن همراه، پشتیبانی از چند دستگاه است.

در یک محیط آموزش موبایلی ، همان موضوع درسی در دستگاه های مختلف از جمله رایانه های شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها و گوشی های هوشمند در دسترس است.

۶-یادگیری آسان

یادگیرندگان روش هایی را ترجیح میدهند که با عادات روزمره خودشان بیشتر هماهنگ باشد.

این موضوع باعث می شود یک عادت یادگیری با کارایی بالا بوجود آید. همچنین باعث میشود حتی موقع کار کردن هم دسترسی به اطلاعات آسان شود.

وقتیکه یادگیرندگان قادر باشند به راحتی اطلاعاتشان را برروی گوشی های همراهشان بازیابی و مطالعه کنند خودش باعث تسهیل در روند یادگیری میشود.

۷-مشخص کردن روش یادگیری

برنامه های یادآور و سازمان دهنده که برروی تلفن های همراه وجود دارند توانایی هماهنگ سازی با برنامه های آموزش موبایلی را دارند.

یادگیرندگان اطلاعیه ها و به روز رسانی های مداوم دروسشان را دریافت میکنند، که آنها را در هر نقطه و در هر زمان چک کنند. همچنین می توانند به راحتی درس هایشان را خلاصه کنند.

مسیر یادگیری برمبنای شخصی سازی و ماندگاری آموزش های موبایلی استوار است.

در خاتمه یادآور میشویم که با توجه به محبوبیت دستگاه های تلفن همراه و استفاده روزافزون از اپلیکشن های موبایل، آموزش الکترونیک به زودی ممکن است تقریبا به طور انحصاری در برنامه های یادگیری تلفن همراه اجرا شود! ما امیدواریم که این هفت مزیت یادگیری با تلفن همراه، شما را برای ساخت یک اپلیکیشن آموزشی با کیفیت ترغیب کند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *