نوشتن محتوای مناسب برای اپلیکیشن موبایل

نوشتن محتوای مناسب برای اپلیکیشن موبایل @appsaz_ir

نوشتن محتوای مناسب برای اپلیکیشن موبایل

نوشتن محتوای مناسب برای اپلیکیشن موبایل یک ترفند بیزنسی به حساب می آید. با توجه به محدودیت قرار دادن کلمات در اپلیکیشن، محتوایی باید تولید کنید که در عین حال جذاب و مفید باشد. در این مقاله ۱۰ نکته مهم در مورد نحوه نوشتن محتوا در اپلیکیشن موبایل را به شما توضیح می دهیم.

۱-شناسایی کاربران

زمانی که تصمیم به نوشتن محتوای اپلیکیشن می گیرید قبل از هر چیزی باید بدانید مخاطبین شما چه کسانی هستند؟ بازار هدف شما چیست؟
اگر ندانید کاربرانتان چه کسانی هستند، چطور می خواهید به نیازهای آن ها پاسخ دهید؟ 
نحوه برخورد و تعامل با یک تاجر با نحوه برخورد با یک نوجوان زمین تا آسمان تفاوت دارد. بنابراین ضروری است که بدانید چه کسی کاربر شما است و ارزیابی های لازم را انجام دهید.

۲-ارائه زبان اختصاصی

پس از شناخت کاربر لازم است بدانید آنها از چه زبانی استفاده می کنند؟ زبان رسمی؟ زبان محاوره ای؟ زبان بازاری؟
اگر کاربران شما زبان های مختلفی دارند شما باید سعی کنید زبان اختصاصی بسازید که برای هر دو گروه مناسب باشد. بعد از ساخت زبان اختصاصی، یک راهنمای کلی برای اپلیکیشن ایجاد کنید که نشان دهنده کار شما باشد. این کار از کپی کردن زبان اختصاصی شما جلوگیری خواهد کرد.

۳-هویت نام تجاری(برند)

اپلیکیشن شما تجاری است و کاربر باید وجه تمایزی بین شما و رقبا حس کند. ۳ مواردی که در ساخت هویت نام تجاری باید در نظر بگیرید نام اپلیکیشن،لوگوی اپلیکیشن و شعار کسب و کار شما هستند.

۴-شعار جذاب و به یاد ماندنی

شعار شما به اضافه کردن فانتزی در ذهن مخاطب کمک می کند و آن ها را ترغیب به کسب اطلاعات بیشتر می کند.
شعاری بسازید که به راحتی در ذهن مخاطب بماند. لازم نیست عملکرد خود را کامل در شعار بیان کنید ولی شعار باید به گونه ای باشد که به عملکرد شما اشاره داشته باشد.
برای این کار زمان بگذارید، با کلمات مختلف بازی کنید و نهایتا شعاری بسازید که باعث جلب توجه مخاطبین شود.

۵-کوتاهی و اختصار

با توجه به ماهیت اپلیکیشن های موبایل محدودیت در کپی کردن مطالب وجود دارد. کاربر فضای کافی برای قرار دادن مطالب کپی شده را ندارد و از طرفی هم هیچ کاربری در هنگام استفاده از اپلیکیشن موبایل تمایل ندارد مطالب طولانی را اسکرول کند پس سعی کنید تا انجا که می شود کوتاه و مختصر بنویسید.

۶-ثبات در نوشتن

با حفظ عبارت های مشابه سعی کنید یکپارچگی در اپلیکیشن برقرار کنید و این کار به هویت بخشیدن اپلیکیشن نیز کمک می کند.
توجه داشته باشید که ایجاد ثبات و هماهنگی در اپلیکیشن به این معنی نیست که عباراتی را چندین جای مختلف برنامه کپی کنید بلکه به این معنی است که کلمات کلیدی در نظر بگیرید و از آنها در تولید محتوای اپلیکیشن استفاده کنید.

۷-نگارش صحیح

خطاهای تایپی و نگارشی ممکن است در حین نوشتن برای هر شخصی رخ دهد. به همین دلیل پس از اتمام نوشتن برای جلوگیری از خطاهای نگارشی و دستوری نوشته را در اختیار شخص متخصصی قرار دهید تا نوشته را بازنگری کند. توجه داشته باشید که مشاهده خطاهای نوشتاری و دستوری کاربران را از استفاده ایلیکشن شما دلسرد می کند.

۸-همه چیز را همانطور که هست توضیح دهید!

اپلیکیشن شما باید کاربر پسند باشد. کاربران برای پیدا کردن ویژگی ها و کارایی بخش های مختلف اپلیکیش شما صبر و حوصله زیادی ندارند. به طور مثال اگر اپلیکیشن شما شامل چندین بخش است باید هر بخش را نام گذاری نمایید و دقیق مشخص کنید هر یک چه می کنند.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *