معرفی ده نمونه طراحی اپلیکیشن موفق ایرانی

نمونه طراحی اپلیکیشن ایرانی

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که برای پیشبرد امور زندگی خود به اپ‌های مختلف درگوشی موبایل و برنامه‌های مختلف نیاز دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. بایدگفت برنامه نویسان ایرانی در چند سال اخیر، پیشرفت چشمگیری در زمینه نمونه طراحی اپلیکیشن داشته‌اند و باتوجه ‌به استقبال کاربران و میزان دانلود و محبوبیت این‌ها، در این مقاله به بررسی ده نمونه از نمونه‌های طراحی اپلیکیشن می‌پردازیم.

۸ به طور کلی برنامه‌های اندروید به ۲۵ دسته در کافه بازار دسته بندی می‌شود. ۸ دسته ازکابرد بیشتری برخودار هستند که شامل: دسته‌های مالی، پیام رسان، حمل و نقل، خرید، سفر، شبکه‌های اجتماعی، ورزش و تغذیه سالم و کاربردی

بحران کرونا و استفاده از اپلیکیشن‌های موفق ایرانی

اگر گروه مربوط به دسته بندی حمل و نقل، شامل تاکسی‌های آنلاین را در دسته سفر و پیام‌رسان را در دسته شبکه‌های اجتماعی قرار دهیم می‌توان گفت که از میان این ۸ دسته نیز تنها ۴ دسته مالی، سفر، خرید و شبکه‌های اجتماعی، رشدی بیش از ۱۰% را در تعداد نصب فعال، تجربه کرده‌اند و یا به عبارت بهتر بیش‌ترین اقبال را در جذب کاربران ایرانی داشته‌اند البته که این آمار مربوط به سال ۹۷ است و باتوجه‌ به شیوع کرونا قاعدتاً این آمار، دارای تغییرات بسیاری شده است. چرا که نیاز کاربران نیز در این سال‌ها متفاوت شده است.
با شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان و کشور ایران در این دو سال، به همان میزان که به مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف آسیب‌های متعددی وارد کرد، از طرفی کسب‌وکارهای آنلاین را نیز به دلیل افزایش تقاضا و نیاز های افرارد جامعه، مشغول ه توسعه و پیشرفت کرده است.
به این صورت که در بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای سنتی که مجبور به مراجعه حضوری بودند، ( از خرید اینترنتی نان تا ویزیت پزشک و خرید دارو) با ارتقا دادن امکانات خود راه را هموار و کاربرانی زیادی را با اپ‌ها درگیر کردند.پ

معرفی نمونه طراحی اپلیکیشن ایرانی در حوزه سلامتی و تندرستی کرفس

کرفس یک نمونه طراحی اپلیکیشن است که میزان  کالری‌های دریافتی را می‌شمارد و به‌صورت آماده، میزان کالری مجموعه کاملی از غذاهای ایرانی را در خود گنجانده تا به‌آسانی هر وعده مصرفی را در آن وارد کنید. علاوه بر این قابلیت‌ها، ارائه رژیم‌های غذایی لاغری، تمرینات مخصوص خانه، قابلیت اهداف سلامتی را نیز تعیین و پایش می‌کند.

معرفی نمونه طراحی اپلیکیشن ایرانی در حوزه پزشکی و درمانی پزشک ۲۴

در دنیای امروز، درمان از راه دور نقش اساسی در خدمات پزشکی و درمانی ایفا می‌کند. بسیاری از افراد بدون مراجعه حضوری به پزشک و تنها از طریق مکاتبه مجازی، علایم بیماری خود را به پزشک معالج خود می‌فرستند و نسخه درمانی را آنلاین دریافت می‌کنند. با طراحی اپلیکیشن سلامت  می‌توان رابطه ای مستقیم و مجازی بین پزشک و بیمار ایجاد کرده تا با یک ویزیت مجازی به صورت تصویری یا صوتی، تمامی مراحل درمان به سرعت و در کمترین زمان انجام شود.

اپلیکیشن پزشک ۲۴ به عنوان یک ناجی در این روزهای سخت کرونایی شناخته شد. چرا که در بحران کرونا که باید از تمامی مراکز پرتجمع به‌خصوص مراکز درمانی دوری کنیم این نمونه طراحی اپلیکیشن تمامی نیازهایی که داریم را می‌تواند به حداقل برساند و برطرف سازد. چرا که با قابلیت‌هایی که دارد تمامی امورات درمانی افراد را به عالی‌ترین و سریع‌ترین زمان انجام می‌دهد.

معرفی نمونه طراحی اپلیکیشن ایرانی در حوزه آموزش زبان‌های خارجی زبان بیاموز

به طور معمول، نام برنامه‌هایی مانند دولینگو و را بسیار شندیده‌ایم و احتملا استفاده کرده یا می‌کنیم. اما باید گاهی فکر می‌کنیم کاش برنامه‌ای ای وجود داشت تا بتوان با فضای آن بهتر ارتباط برقرار کرد و زبان یاد گرفت و تمام امکانات را در کنار هم داشته باشد باید گفت نمونه طراحی اپلیکیشن زبان بیاموز یکی از بهترین گزینه‌های قابل معرفی در این حوزه است چرا که با داشتن فضای مناسب پکیجی از امکانات موردنیاز یک زبان‌آموز را دارد و به‌راحتی می‌توان از این اپلیکیشن استفاده کرد.

معرفی نمونه طراحی اپلیکیشن ایرانی در حوزه مطالعه و کتاب‌خوانی طاقچه

اینکه بتوان از زمان آزاد خود به بهترین شکل استفاده کرد کار تقریباً سختی است. مخصوصاً در این زمانه که پیام‌رسان‌های مختلف از هرجا چشمک میزده و مارا وسوسه می‌کنند. برای حل این مشکل،% باید وسیله لی وجود داشته باشد تا زمان ما را به راحتی مدیریت کند. اپلیکیشن طاقچه شمارا سمت هیچ اپ وسوسه‌کننده دیگری سوق نمی‌دهد چرا که برای هر کاربر کتاب‌خوانی بهترین نمونه طراحی اپلیکیشن برای پرکردن زمان طاقچه است. این اپلیکیشن از آرشیو بسیار ارزشمندی از بهترین کتاب‌ها، مجلات و پادکست‌ها به بهترین قیمت‌ها برخوردار است و به نظر نمی‌رسد کاربری بتواند در مقابل این امکانات مقاوت کند.

معرفی نمونه طراحی اپلیکیشن ایرانی در حوزه سلامت و بهداشت زنان ایمپو

نمونه طراحی اپلیکیشن در حوزه سلامت و بهداشت زنان بسیار است اما باید گفت برنامه یک زن و ایمپو بهترین برنامه‌هایی هستند که هر فردی باید درگوشی تلفن همراه خود داشته باشد تا نیازهای خود را رفع کند و از امکانات قابل ‌توجه این اپ باید گفت تقویم قاعدگی، ارتباط مستقیم با متخصصین زنان و ماماها و…است. نکته جالب و قابل توجه این است که اپ ایمپو یک نسخه ویژه آقایان نیز طراحی کرده است تا مردان بتوانند در تمامی مراحل سلامت بهداشت در کنار پارتنر خود باشند.

معرفی نمونه طراحی اپلیکیشن ایرانی در حوزه آشپزی سرآشپز پاپیون

همه ما گاهی با خود فکر می‌کنیم که کاش کسی به ما دستور جدیدی غذایی تازه یاد می‌داد تا مارا از تهیه غذاهای تکراری رها کند. چاره این مشکل و فرار از غذاهای تکراری، استفاده از اپلیکیشن سرآشپز پاپیون است.

با استفاده از این اپلیکیشن، هر روز غذاهای جدید و تنوع غذایی فوق العاده ای تجربه خواهید کرد. درواقع با نصب این برنامه درگوشی تلفن خود، هیچگاه یک وعده غذا را در یک ماه دو بار نخواهید خورد و باید توجه داشت که برای تمامی افراد، سلیقه‌ها و رژیم‌های غذایی، تنوع دستور پخت غذایی وجود دارد.

معرفی نمونه طراحی اپلیکیشن ایرانی در حوزه ورزش پابه‌پا و اپتیت

حالا که بحث از خوراکی‌های متنوع شده است وقت آن رسیده در حوزه ورزش هم  دو نمونه از بهترین نمونه‌ طراحی‌ اپلیکیشن ایرانی را در این حوزه معرفی کنیم. پابه‌پا و اپتیت دوتا از پرکاربردترین اپ‌ها در زمینه ورزش هستند و تمامی امکاناتی که کاربران با هر سطح از تجربه ورزشی نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار می‌دهند.

معرفی نمونه طراحی اپلیکیشن ایرانی در حوزه چت گروهی بالونت

حال نوبت معرفی یک اپلیکیشن منحصر به فرد ایرانی در حوزه کار گروهی رسیده است. اپلیکیشن بومی برتر برای دورکاری و کار تیمی که برای شرایط این روزهای ما بسیار کاربردی و موردنیاز است که با ارائه ابزار مدیریت پروژه به‌صورت یکپارچه و مولتی پلتفرم، کیفیت بالای ارتباط و وجود ابزاری مثل کانال، گروه و چت گروهی همه‌وهمه دست‌به‌هم داد‌ه‌اند تا بالونت را به یک ابزار بومی قدرتمند برای ارتباط تیمی و دورکاری تبدیل کنند.

سخن آخر

سخن آخر اینکه در ایران در کنار افراد بااستعداد و ایده‌پرداز روزانه کاربرانی جدید با نیازهای جدید و جدی‌تر وارد بازار شده و خواستار نمونه طراحی اپلیکیشن‌های نوینی هستند که امور زندگی‌شان را به بهترین شکل رفع کند و این کاربران هستند که با افزایش کلیک‌های دانلود محبوبیت و درآمد خوبی را نصیب برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهنده می‌کند. باید گفت صرف تقلید و کپی‌برداری از نمونه اپلیکیشن‌های خارجی پاسخگو نیست. چراکه هر منطقه‌ای باتوجه‌ به فرهنگ آن محل نیازمند بومی‌سازی است تا بتواند بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *