مسائل مربوط به امنیت انتقال دستگاه های شخصی(BYOD/BYOT)– بخش ۶

امنیت اطلاعات اپلیکیشن ها و دستگاه های سازمان

امنیت اطلاعات اپلیکیشن ها و دستگاه های سازمان

رمزنگاری:

رمزنگاری داده های حساس راه مناسبی برای اطمینان از این است که اپلیکیشن ها و هر گونه اطلاعات که برروی دستگاه هستند برای دزدها عملا غیر قابل استفاده اند. بسیاری از دستگاه های همراه دارای تکنولوژی های رمز نگاری داده هستند فقط مطمئن شوید راه حل امنیتی انتخابی شما خصیصه های MDM را داراست که باعث آسان شدن مدیریت خصیصه های کدنگاری برای مدیر سیستم می شود.

از آنجا که جیل بریک(/شکاندن قفل کارخانه) یگ گوشی می تواند به طور جدی حفاظت را دستکاری کند بعضی از برنامه های امنیتی به دنبال گوشی های جیل بریک شده می گردند و از دسترسی آن ها به سیستم ها و اپلیکیشن های شرکت ممانعت می کنند. ممکن است امکاناتی باشد که تمام داده های شرکت را از روی دستگاه جیل بریک شده حذف می کند.

کنترل اپلیکیشن:

خصیصه های کنترل اپلیکیشن اجرای اپلیکیشن ها را کنترل می کنند. مدیر سیستم می تواند لیست سیاهی از اپلیکیشن ها تهیه کند و به این اپلیکیشن ها اجازه ی اجرا بر روی دستگاه همراه کاربر را ندهد. بقیه ی اپلیکیشن ها می توانند بدون مشکل اجرا شوند.

کنترل وب:

وب کنترل، کنترل و فیلتر کردن جستجوی کاربران را بر عهده دارد این کنترل کردن می تواند بر اساس گروه، محتوا و یا نوع داده باشد. مدیران سیستم می توانند فعالیت کاربران در وب سایت های خاص را ممنوع یا محدود کنند.

دزدیده شدن دستگاه همراه:

اگر شرکت دور اندیشی سرمایه گذاری بر روی یک تدبیر امنیتی که دارای خصوصیات ضد سرقت است داشته باشد کارهای زیادی می توان انجام داد که از دسترسی غیر قانونی به سیستم ها و داده های شرکت در هنگام سرقت جلوگیری شود.  برخی از این راه کارهای عبارتند از:

  • بلاک کردن گوشی مفقودی و پاکسازی اطلاعات از روی آن
  • تعدادی راه های قفل از راه دور وجود دارند. مثلاً می توانید پیامی به گوشیتان بفرستید که استفاده از دستگاه را بلاک کند. بعضی تدابیر امنیتی دسترسی راه دور به حذف بعضی یا همه ی داده ها یا ریست گوشی به تنظیمات کارخانه می دهند.
  • یافتن گوشیتان: تدابیری وجود دارند که می توانند حدود موقعیت مکانی گوشی را از طریق GPS و WiFi به شما بدهد. حتی اگر سارق سیم کارت را عوض کرده باشد تکنولوژی هایی هستند که با شماره ی جدید به شما پیام می دهند آن گاه می توانید بلاک کردن یا کشف موقعیت مکانی را انجام دهید.

جمع بندی:

نرم افزار امنیتی برای کمک به نگهداری امن داده های شرکت کمک می کند. اما امنیت فناوری اطلاعات جزئی از فعالیت های اصلی خیلی از شرکت ها نیست. در نتیجه هر چه تیم فناوری اطلاعات وقت کمتری صرف تنظیم، مدیریت و استفاده از امنیت دستگاه همراه کند بهتر است.

سعی کنید تدابیر امنیتی پیدا کنید که :

  • تمام امکانات امنیتی که احتیاج دارید را ارائه دهد تا نیاز به مدیریت همزمان چند محصول نباشد.
  • امنیت دستگاه همراه و MDM جامعی ارائه دهد تا مدیریت وظایف را ساده کند .
  • برای تمام موارد حساس سطح امنیت بالایی داشته باشد نه فقط برای دستگاه های همراه .
  • سیاست گذاری کلی برای تمام موارد حساس داشته باشد و نه سیاست های جداگانه برای هر موردی.
  • تنها یک کنترل هماهنگ برای تمام تکنولوژی های حفاظتی داشته باشد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *