صفحه آغازین یا اسپلش اپلیکیشن اولین تصویری است که هنگام باز شدن اپلیکیشن مشاهده می‌کنید. در این مقاله ۳ نکته برای ساخت یک صفحه آغازین یا اسپلش اسکرین(Splash Screen)  توضیح می‌دهیم.

۱-استفاده از اندازه درست

در گوشی‌های مختلف وضوح صفحه نمایش متفاوت هستند. شما فرض کنید که یک صفحه آغازین عالی برای آخرین آیفون موجود در بازار ساخته‌اید. ولی آیا درباره نسخه‌های قدیمی‌تر و وضوح تصویر در صفحه نمایش آنها هم فکری کرده‌اید؟!  چون این صفحه اولین تصویری است که کاربران هنگام شروع اپلیکیشن می‌بینند پس حتما باید به سایز گوشی‌های مختلف با وضوح تصویرهای متفاوت توجه کنید.

چطور تاثیر اول را برای کاربران ایجاد کنیم؟ شما باید صفحه آغازین‌ مختلفی برای سایزهای مختلف ایجاد کنید چون علاوه بر سایزهای مختلف گوشی‌های آیفون تعداد زیادتری گوشی‌های اندرویدی با سایزهای مختلف از تولیدکنندگان مختلف وجود دارند.

بهترین راه‌حل برای این موضوع ساخت صفحه آغازین‌ مختلف برای سایزهای بزرگ،متوسط،کوچک و وضوح تصویرهای مختلف است.

اندازه عکس اسپلش اپلیکیشن

در هنگام ساخت اپلیکیشن با اپ‌ساز این امکان وجود دارد که در قسمت اپلیکیشن صفحه ابتدایی دلخواه خود را وارد کنید و برای راهنمایی بهتر سایزهای مختلف نوشته شده‌اند که شما می‌توانید تصویرتان را بر اساس این سایزها تنظیم و آپلود کنید.

۲-سادگی

نمایش صفحه آغازین چند ثانیه بییش‌تر طول نمی‌کشد. پس نیاز به گذاشتن متن طولانی در صفحه آغازین نیست.کاربران شما این فرصت را پیدا نمی‌کنند که متن طولانی شما را کامل بخوانند و علاوه بر این هدف ساخت صفحه آغازین هم این نیست.

در طراحی صفحه آغازین از اسم برند(نام تجاری) خود،لوگو،شعار یا هرچیزی که اپ شما را به خوبی توضیح دهد می‌توانید استفاده کنید. از المنت‌های گفته شده ترکیب واضحی درست کنید و در قالب یک تصویر عمودی طراحی کنید.

اگر می‌خواهید صفحه آغازین را برای سایزهای مختلف بسازید تمرکز خود را روی مرکز تصویر بگذارید و المنت های اصلی را در قسمت حاشیه‌های تصویر قرار ندهید.

۳-به کاربران بگویید که اطلاعات در حال بارگذاری است

صفحه آغازین یک تصویر ثابت است. هنگام نمایش‌اش در اپلیکیشن هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد و برای چند ثانیه کاربر نمی‌تواند با اپلیکیشن تعامل داشته باشد. کاربر باید منتظر بماند تا ببینید چه اتفاقی قرار هست رخ دهد.

اتفاقات زیادی ممکن است در پشت پرده هنگام راه‌اندازی اپ رخ دهد. ممکن است اپلیکیشن شما نیاز به آپلود یا دانلود اطلاعات قبل از آماده شدن برای استفاده را داشته باشد. اپلیکیشن شما یا فرآیندهای جدیدی را راه اندازی می‌کند یا ممکن است اطلاعات قبلی را برگرداند که با توجه به پردازشگر گوشی کاربر یا پهنای باندی که در دسترس است زمان راه اندازی اپلیکیشن ممکن است طولانی شود.

بنابراین برای اطمینان بخشیدن به کاربران باید در صفحه آغازین(اسپلش) اپ خود حتما ذکر کنید که اطلاعات در حال بارگذاری است و چند ثانیه صبر کنید.

بعد از چند ثانیه اپ شما برای کاربران قابل استفاده است.

منبع:goodbarber

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *