سیستم عامل IOS و مهمترین ویژگی های آن

ویژگی های ios

ویژگی های ios

شرکت اپل سیستم عامل ios را ساخته است و آن را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند از گوشی های تلفن خود نهایت استفاده را ببرند. این سیستم عامل تنها برای کاربران آیفون ساخته شده است و در رقابت با سیستم عامل اندروید که یکی از پرطرفدارترین سیستم عامل های حال حاضر است، به سر می برد.

اساس کار سیستم عامل

کاری که سیستم عامل انجام می دهد، ایجاد هماهنگی میان سخت افزار و نرم افزار است و به طریق امکان استفاده بهتر از تمامی ویژگی ها و قابلیت های سخت افزار فراهم می شود.

IOS نسخه های متعددی دارد و هر کدام از این نسخه ها قابلیت ها و امکانات فوق العاده جذاب و کارآمدی را در اختیار کاربران قرار می دهد. بسیاری از محبوب ترین اپلیکیشن ها به طور پیش فرض بر روی گوشی های آیفون نصب می شود و استفاده راحت تر از آن را به صاحبان این نوع از گوشی ها هدیه می دهد. فیس تایم برای ایجاد تماس صوتی و تصویری، گیم سنتر، آی بوکس، روزنامه ها و مجلات مشهور و … تنها تعدادی از اپلیکیشن های پیشفرض در این سیستم است. دسترسی به فایل های سیستمی در این سیستم عامل محدود است تا کاربران با خیالی آسوده به استفاده از برنامه ها و پوشه های موجود در گوشی خود بپردازند.

  • بهره گیری از صفحه چند لمسی

یکی از مهمترین ویژگی های این سیستم عامل، Concept of Direct Manipulation است که امکان استفاده از حرکات انگشتان به صورت چند لمسی را فراهم می کند.

  • جستجو در میان برنامه های مختلف

در نسخه ۳ به بعد IOS صفحه ای با نام  Spotlight Screen در نظر گرفته شده ست که کاربران می توانند آن را از سمت چپ صفحه اصلی گوشی خود مشاهده کنند و میان برنامه های مختلفی نظیر برنامه ها، ایمیل ها، دفترچه تلفن، نوت ها و … به جستجوی کلمه مورد نظر خود بپردازند.

  • مولتی تسکینگ

انجام چند کار به طور همزمان یکی دیگر از ویژگی های IOS است که به کاربران امکان اجرا و پشتیبانی همزمان از ۷ برنامه مجزا را می دهد. این امکان که به طور محدودتری در نسخه های قبلی فراهم شده بود، در نسخه های جدید بسیار کارآمدتر و گسترده تر شده است.

  • بهینه سازی مصرف انرژی

تمام شدن شارژ باتری آن هم در مواقع حساس، یکی از بزرگترین دغدغه های ما است. شرکت اپل با بهینه سازی مصرف انرژی در  IOS به کاربران کمک می کنند تا بتوانند زمان بیشتری را از گوشی خود استفاده کنند و البته زمان کمتری را برای انجام شارژ مجدد آن صرف نمایند.

  • گوگل مپس

گوگل مپس اپلیکیشن پرطرفدار و محبوب مکان یابی و مسیریابی، یکی از بهترن برنامه های موجود بر روی انواع گوشی های تلفن همراه، تبلت ها و … است. این برنامه با سیستم عامل IOS سازگاری فوق العاده بالایی داشته و به صورت روان و دقیق بر روی آن عمل می کند.

  • کنترل سنتر

کنترل سنتر یکی دیگر از برترین ویژگی های IOS است که با ایجاد آن سر و صدای زیادی به پا شد. گرچه اپل از مدت ها قبل ایده ایجاد آن را در ذهن داشت، اما بعد از آزمون و خطاهای زیاد، از آن رونمایی کرد.

در این بخش، انواع میانبرهای برنامه ها قابل دسترسی است و می توان تنظیمات خاص، سفارشی سازی های متعدد و حتی لمس سه بعدی را روی آن انجام داد. ایده ای که برای بهتر شدن کنترل سنتر IOS مطرح شده، این است که امکان افزودن میانبر برای اپلیکیشن های جدید، توسط توسعه دهندگان آن، فراهم شود.

  • مرکز بازی

شبکه اجتماعی که IOS در دسترس کاربران خود قرار داده، گیم سنتر است تا بتوانند با استفاده از آن به بازی آنلاین مشغول شده و دوستان خود را برای یک رقابت حرفه ای و لذت بخش، دعوت کنند. در این محیط می توان امتیازات خود را با رقبا مقایسه کرد، به عنوان برترین بازیکن شناخته شد و به گروه های حرفه ای ملحق شد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *