آنچه برای طراحی و ساخت اپلیکیشن مشابه طاقچه باید بدانیم

ساخت اپلییکیشن مشابه طاقچه

ساخت اپلییکیشن مشابه طاقچه

با افزایش علاقه کاربران به استفاده از اپلیکیشن، انتشارات بسیاری برای معرفی خدمات و کتاب های خود، به ساخت اپلیکیشن روی آورده اند. اگر به دنبال برترین اپلیکیشن های کتاب خوانی هستید، چندین اپلیکیشن رسمی را می توانید بیابید. فیدیبو، طاقچه  و کتابراه از جمله معروف ترین این اپلیکیشن ها هستند که با انتشار بیشترین کتاب های موجود، به علاقه مندان در انتخاب، خرید و مطالعه کتاب ها کمک می کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی اپلیکیشن مشابه طاقچه بپردازیم.

چرا اپلیکیشن مشابه طاقچه؟

اپ طاقچه به عنوان اپلیکیشن برگزیده کافه بازار، در سال ۹۴ به عنوان اپلیکیشن برگزیده جشنواره کتاب مجازی معرفی شد. سازندگان و مدیران این برنامه بزرگترین مسابقه کتابخوانی کشور را در سال ۹۵ برگزار کردند و با همکاری برنامه تلویزیونی خندوانه جایزه ای به مبلغ یک میلیارد تومان را به برندگان اهدا نمودند. علاوه بر این، طاقچه توانست رکورد فروش بیش از دوازده هزار جلد کتاب در یک روز را به خود اختصاص دهد.

اپلیکیشن مشابه طاقچه باید چگونه باشد؟

  • به روز رسانی کتاب ها

کاربران دوست دارند تا اپلیکیشن جامع و کاملی را روی گوشی خود نصب کنند و انتظار دارند که این اپلیکیشن تمام نیاز آن ها را برطرف نماید تا مجبور به نصب برنامه دیگری نباشند. با توجه به تعداد برنامه های کتاب خوان و سرعت نسبتا بالای انتشار کتاب در این برنامه ها نیاز است تا برنامه مشابه طاقچه، کتاب ها جدید را به سرعت انتشار داده و از همه نوع موضوعی پشتیبانی کند.

  • انتشار فایل صوتی کتاب ها

کتاب خواندن در هر جایی لذت بخش است. زمانی که کاری برای انجام دادن به ذهنمان نمی رسد و یا در انتظار برای رسیدن به مقصد هستیم، بهترین کار خواندن کتاب است؛ کتابی که همیشه در دسترس باشد. اما در برخی اوقات، با وجود زمان کافی برای مطالعه کتاب، شرایط به گونه ای است که ترجیح مان گوش دادن به فایل صوتی کتاب است. پس بهتر است که اپلیکیشن مشابه طاقچه فایل صوتی کتاب ها را هم تهیه کرده و در دسترس کاربران قرار دهد.

یکی از ویژگی های کتاب صوتی باید امکان تنظیم سرعت پخش آن ها باشد. به علاوه این که باید بتوان ساعت خاموشی را برای توقف اجرای این فایل ها تنظیم نمود. این توقف باید به گونه ای باشد که در زمان مطالعه کتاب، اجرای فایل ادامه داشته و به ابتدا نرود.

  • نمایش چند صفحه از کتاب به صورت رایگان

 لذت بخش بودن و جذابیت کتاب با خواندن گلچینی از صفحات آن بهتر مشخص می شود. این کار می تواند توجه مخاطبان را به کتاب افزایش دهد و آن ها را به خرید و مطالعه کامل کتاب ها ترغیب کند.

طراحی برنامه مشابه طاقچه

  • عدم نیاز به اینترنت برای مطالعه کتاب ها

امکان دانلود کتاب و ذخیره آن در حافظه دستگاه و مطالعه یا گوش دادن به فایل صوتی کتاب بدون نیاز به اینترنت یکی از قابلیت هایی است که اپلیکیشن مشابه طاقچه باید برای جذب مخاطبان بیشتر داشته باشد.

  • امکان یادداشت گذاری در کتاب  هایلایت کردن متن

وجود این امکان برای کاربران بسیار مفید خواهد بود. به خصوص افرادی که در حال مطالعه کتاب های علمی یا درسی هستند و نیاز دارند تا یادداشت ها و دریافت های خود را در کنار مطالب کتاب بگنجانند. علاوه بر این، امکان هایلایت کردن متن به خواننده کمک می کند تا جملات مورد علاقه یا نکات موجود در کتاب را مشخص کنند.

  • جستجوی پیشرفته

جستجو بر اساس موضوع، عنوان، نویسنده و ناشر در اپلیکیشن های کتابخوانی ضروری است. همچنین اپلیکیشن مشابه طاقچه باید کتاب هایی که بیشترین تناسب موضوعی و محتوایی را با کتاب مورد مطالعه مخاطب دارند، به عنوان کتاب های مرتبط به او نشان دهد.

  • امکان به اشتراک گذاری کتاب

اتصال به شبکه های اجتماعی و امکان ارسال و به اشتراک گذاری کتاب ها از طریق فضای مجازی و ایمیل راهکار خوبی برای جذب کاربران بیشتر و مطالعه بهتر کتاب ها است. افراد با این امکان می توانند دوستان خود را برنامه شما آشنا نموده و کتاب های مورد علاقه خود را به آن ها معرفی کنند.

مشاوران فنی شرکت اپ ساز به شما کمک می کنند تا یک اپلیکیشن مشابه طاقچه به همراه ویژگی های آن ایجاد کنید و با استفاده از آن بتوانید کتاب های زیادی را به افراد معرفی نمایید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *