اشتباهات رایج در طراحی اپلیکیشن قسمت دوم

اشتباهات کاربران در طراحی اپلیکیشن

اشتباهات کاربران در طراحی اپلیکیشن

در قسمت اول اشتباهات رایج طراحی اپلیکیشن راجع به گذاشتن امکانات زیاد در صفحه اصلی که یکی از متداول ترین اشتباهات در طراحی اپلیکیشن است صحبت کردیم . در این قسمت چند اشتباه رایج دیگر در طراحی و ساخت اپلیکیشن را توضیح می دهیم که باید جهت موفقیت در ساخت اپلیکیشن آنها را در نظر بگیرید.

– انتخاب رنگ های نا مناسب

ترکیب رنگ هایی که در اپلیکیشن استفاده می کنید تاثیر زیادی بر موفقیت اپلیکیشن شما می گذارد. استفاده از رنگ های متضاد و رنگ هایی که تاثیر مثبت روی مخاطبین می گذارد بسیار اهمیت دارند.

اشتباهات کاربران در طراحی اپلیکیشن

نمونه بالا یکی از اشتباهات رایج طراحی اپلیکیشن است. در تصویر بالا صفحه پس زمینه، متن و آیکن ها، همه رنگ های تیره هستند و تضاد رنگی رعایت نشده است.

-انتخاب تصویر نامناسب برای صفحه اصلی

اشتباهات کاربران در طراحی اپلیکیشن

صفحه اصلی اپلیکیشن

این صفحه، یکی از مهم ترین قسمت های اپلیکیشن است. صفحه اول جایی است که کاربر را به سایر قسمت ها هدایت می کند. تصاویر شلوغ برای صفحه اصلی مناسب نیستند. تصویر صفحه اصلی باید پس زمینه خلوتی داشته باشد.

همچنین تصویر باید با کیفیت باشد و رزولوشن مناسبی داشته باشد. از تصاویر شلوغ و بی کیفیت برای صفحه اول اپلیکیشن جدا خودداری کنید.

در پنل مدیریتی اپ ساز، ۳ سایز مناسب برای تصویر اصلی مشخص شده است که شما باید تصویر مورد نظر خود را بر اساس این سایزها قرار دهید.

یکی از اشتباهات رایج دیگر در طراحی نیز استفاده از تصویر افقی یا گذاشتن تصویر افقی در کادر عمودی است که باعث کشیده شدن تصویر شود.

فونت نا مناسب

اشتباهات کاربران در طراحی اپلیکیشن

در اپلیکیشن برای متن ها از فونت  و سایز مناسب استفاده کنید. اگر متن شما فارسی است سایز متن ۱۴، سایز مناسبی است و فونت های مناسب فارسی برای اپلیکیشن فونت های یکان، ایران سنس،… هستند و در صورتی که متن های شما انگلیسی هستند پیشنهاد می شود از فونت های Arial،Times new roman استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در متن ها حتما فاصله ها را رعایت کنید و متن های درهم در صفحه وارد نکنید و برای تیترها هم از فونت های بزرگ تر (h2) استفاده نمایید.

برای وارد کردن متن، اپ ساز ویرایشگر متنی در اختیار شما قرار می دهد تا بر اساس سلیقه خود صفحه را ویرایش و طراحی کنید.

editor

همچنین اپ ساز این امکان را به شما می دهد تا فونت دلخواه و مناسب;خود را انتخاب کنید. در زیر امکان انتخاب فونت و لیست فونت هایی که در پنل مدیریتی اپ ساز وجود دارد را مشاهده می کنید.

font

اشتباهات کاربران در طراحی اپلیکیشن

-طراحی غیر رسپانسیو

یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی اپلیکیشن در نظر نگرفتن سایزهای مختلف گوشی های موبایل است.

بر اساس تفاوت رزولوشن و سایزهای متفاوت گوشی های مختلف باید طراحی های متفاوتی در نظر بگیرید.

به طور مثال اپ ساز برای حل این مشکل امکان گذاشتن تصویر صفحه اول یا تصویر آغازین را در سایزهای مختلفی قرار داده است.

aghazin (1)

شما به عنوان سازنده اپلیکیشن قبل از انتشار باید علاوه بر گوشی موبایل خود، اپلیکیشن را در سایر دستگاه های دیگر نیز تست کرده باشید.

زمانی که قصد طراحی اپلیکیشن دارید، موضوعی که اهمیت دارد این است که از اشتباهات رایجی که سایر سازندگان اپلیکیشن انجام داده اند دوری کنید. با شناختن این اشتباهات شما می توانید زمان خود را صرف ساخت یک اپلیکیشن موفق بر اساس خواست و نیازهای کاربران کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

1 دیدگاه

  1. چجوری میتونیم اخباری رو که میذاریم مردم آن
    اخبار را بتونن به اشتراک بگذارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *