کتابهای صوتی رایگان و معرفی ۲۲ سایت دانلود آنها

کتابهای صوتی

امروزه استفاده از کتابهای صوتی رایگان در میان اغلب افراد، گسترش چشمگیری داشته است. این کتاب ها، معمولا توسط یک گوینده حرفه ای و یا فردی مشهور روایت می شود. استفاده از این نوع کتاب ها در مقایسه با کتب چاپی و یا حتی نمونه های الکترونیک، از مزایای زیادی برخوردار است. مثلا اینکه، نیازی نیست حتمأ فرصتی را برای خواندن کتاب در نظر بگیرید و این امکان وجود دارد که همزمان با رسیدگی به سایر امور خود، به کتاب مورد علاقه‌تان نیز گوش فرا دهید. از طرفی می توان آن را به همراه خانواده و یا در جمع دوستان، گوش کرد. حمل این کتاب ها بسیار راحت است و صدها کتاب صوتی را در هر جایی می توانید با خود حمل کرده و در هر شرایطی از آنها استفاده کنید.

البته با توجه به قیمت های بسیار بالای اینگونه کتاب ها، طبیعی است که عده ای بازهم ترجیح بدهند از کتاب های چاپی و الکترونیکی استفاده کنند. اما وب سایت های زیادی هستند که شرایطی را برای دانلود رایگان کتابهای صوتی فراهم نموده تا علاقمندان بتوانند بدون صرف هزینه سنگین، کتاب های مورد علاقه خود را دانلود کنند. عناوین برخی از کتاب های موجود در این سایت ها کمی قدیمی هستند و در صورتی که جزء افراد علاقمند به کتاب های کلاسیک هستید، می توانید با استفاده از آنها، اوقات خوبی را سپری کنید. برای دانلود کتابهای صوتی به صورت رایگان، می توانید وب سایت هایی را که در ادامه به شما معرفی می کنیم، بررسی نمائید.

Loyal Books

وبسایت Loyal Books با هزاران کتاب در دسته بندی های گوناگون، یکی از بهترین منابع برای دانلود کتاب های صوتی است. در این سایت، تاریخچه کاملی از هر کتاب به همراه خلاصه ای از کتاب و همچنین تاریخ انتشار آن، ارائه می شود. کتابهای موجود در این وبسایت را می توانید به صورت MP3  یا پادکست آی تیونز دانلود کنید و یا آنها را روی RSS خوان خود، گوش دهید. علاوه بر این، این امکان وجود دارد که فصلهای خاص از کتاب مورد نظرتان را نیز دانلود کنید.

کتابهای صوتی رایگان

Storynory

Storynory  وب سایتی با کتاب های داستانی مخصوص کودکان است که داستان های بسیار جذاب و زیبایی را برای بچه ها و به صورت کتابهای صوتی و نوشتاری ارائه می دهد که امکان دانلود هر دو این کتاب ها از وبسایت وجود دارد.

LibriVox

وب سایت LibriVox کتاب صوتی رایگان، جامعه محور بوده و اغلب مشترکان و کاربران این وبسایت، کتاب های مورد علاقه خود را، روایت کرده و در دسترس سایر افراد قرار می دهند. معمولا نحوه روایت کتاب هایی که در این وبسایت قرار می گیرد، غالبأ به صورت حرفه ای هستند اما امکان دارد گوینده برخی از این کتاب ها نیز، چندان حرفه ای نباشد.

Audiobooks.com

وبسایت Audiobooks.com برای در اختیار قراردادن کتاب های خود، نوعی حق اشتراک برای سرویس ارائه شده، دریافت می کند. به این صورت که ماهانه می توانید در ازای ۱۴٫۹۹دلار، کتاب مورد علاقه خود را گوش بدهید. با این وجود، این امکان را نیز خواهید داشت که در این دوره سی روزه، یک کتاب رایگان نیز داشته باشید. همچنین از طریق این وبسایت، امکان دسترسی به کتاب های صوتی جدید نیز وجود دارد و می توان به طور رایگان آنها را دانلود کنید.

LearnOutLoud

وبسایت LearnOutLoud  منبعی از کتاب ها و مطالب آموزشی صوتی و تصویری است که به شکل های رایگان و پولی به همراه هزاران کتاب صوتی رایگان دیگر، در اختیار دوستداران این نوع مطلب، قرار می دهد. اغلب کتبی که در این سرویس ارائه می شود، بر روی آموزش متمرکز بوده اما کتاب هایی با موضوعات داستانی و سرگرم کننده نیز در این وبسایت وجود دارد. از نکات جالب LearnOutLoud ، ارائه نظراتی در مورد کتاب است تا مخاطب، درک بهتری از موضوع پیدا کند.

Project Gutenberg

وبسایت Project Gutenberg، یک منبع بسیار عالی برای پیداکردن کتاب های الکترونیکی کلاسیک و کتاب های صوتی با موضوعات عمومی است. گوینده این کتاب ها، افرادی هستند که به صورت داوطلبانه از همین وبسایت و یا دیگر وبسایت های کتاب صوتی همچون، LibriVox به روایت مطالب آنها می پردازند. البته علاوه بر یافتن کتاب هایی با گویندگی افراد، امکان استفاده از کتاب هایی با گویندگی کامپیوتر نیز وجود دارد.

Lit2Go

وبسایت Lit2Go نیز یکی دیگر از منابع عالی برای یافتن هزاران کتاب صوتی از دسته بندی های مختلف است. در این منبع کتاب صوتی، خلاصه ای از جمع بندی کتب مختلف ارائه می شود و همچنین پیشنهاد مرور هر فصل از کتاب را نیز ارائه می دهند.

Audiobooks.net

وبسایت Audiobooks.net نیز از جمله وب سایت هایی است که برپایه پرداخت اشتراک ماهانه، کتاب های صوتی را در اختیار افراد قرار می دهد. با این تفاوت که موقع ثبت نام در این وبسایت، یک کتاب را به صورت رایگان به مشترکین خود، هدیه می دهد. در این کتابخانه آنلاین، بیش از ۵۰۰۰۰ عنوان کتاب وجود دارد که همواره در حال اضافه شدن به این عناوین می باشد.

Treasury Audiobook

وبسایت Treasury Audiobook، بیشتر تمرکز خود را روی فروش کتابهای صوتی قرار داده اما در کنار آن، ارائه دهنده رایگان کتابهای صوتی نیز می باشد. اغلب کتاب های این وبسایت، جدید هستند اما در میان آنها، عناوین قدیمی و شناخته شده نیز وجود دارد که توسط نویسندگان آنها و به صورت رایگان عرضه می گردد.

Openculture

وبسایت Openculture، برخلاف دیگر منابع یادشده، عملا هیچ نوع کتاب صوتی وجود ندارد اما لیست عناوین مورد علاقه و دارای حق دانلود را با استفاده از لینک هایی در اختیار علاقمندان، قرار می دهند. در حال حاضر این وبسایت، دارای بیش از ۹۰۰ کتاب صوتی است که لیست آن به طور مداوم در حال به روز شدن می باشد.

Overdrive

بد نیست بدانید که بیشتر کتابخانه ها در کتار نسخه چاپ شده همه کتاب ها، می توانند نسخه صوتی و رایگان آن را نیز در اختیار شما قرار بدهند. درواقع بیشتر کتابخانه ها اقدام به ارائه رایگان کتاب های کتاب صوتی می کنند که تنها شرط آن داشتن یک کارت کتابخانه است. به این ترتیب، Overdrive کمک می کند که شما بتوانید نزدیک ترین کتابخانه هایی را در که کتابهای صوتی را به صورت رایگان در اختیار اعضای خود قرار می دهند، پیدا کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید کتاب های صوتی پولی را نیز به شکل رایگان، گوش دهید.

کتابهای صوتی رایگان

Audiobooks by Archive.org

سایت Audiobooks by Archive.org یکی از بزرگ ترین بایگانی های کتاب صوتی کلاسیک محسوب می شود که گردآوری شده از منابع مختلف بوده و بیشتر از ۱۳۰۰۰ هزار عنوان کتاب کلاسیک با عناوین مختلف را می توان در آن یافت. از شاخصه های این منبع، می توان به رابط کاربری ساده آن اشاره کرد، همچنین علاوه بر امکان دانلود کتاب های مورد نظر در قالب های مختلف، می توانید آن را در برنامه وب پخش کرده و گوش کنید.

Lightspeed Magazine

علاقمندان به کتاب های صوتی علمی، تخیلی و فانتزی می توانند با مراجعه به مجله آنلاین Lightspeed Magazine ، کتاب های مورد علاقه خود را دریافت کنند. گوینده این کتاب ها نویسندگان هستند که باعث می شود، روایت آنها برای مخاطبان جذاب تر و حرفه ای تر باشد. می شوند.

eJunto

در وبسایت eJunto، انواع کتب فلسفی و تاریخ آمریکا ارائه می شود که در کنار کتبی با مطالب بسیار جالب و مفید، می توان زندگینامه روءسای جمهور آمریکا را نیز در آن یافت.

Scribl

وبسایت دیگری که سرشار از جالب ترین کتاب های صوتی رایگان می باشد، Scribl است. در این وبسایت، انواع کتاب در ژانرهای مختلف دیده می شود و امکان استفاده از آن به صورت MP3 و iTunes وجود دارد و یا اینکه می توان از طریق RSS خود به این کتاب ها، گوش بدهید. درضمن اگر کتاب مورد نظر را دوست داشتید می توانید به پادیوبوکس نویسندگان پولی را پرداخت کنید.

Light Up Your Brain

وبسایت Light Up Your Brain، مملو از داستان های صوتی و مورد علاقه کودکان است. مدیر این وبسایت چاک براون، با صدای آرام و دوستانه خود، شخصأ اقدام به خواندن این داستان ها می کند که امکان دانلود رایگان این داستان های زیبا، وجود دارد.

Manybooks

وب سایت Manybooks یکی از معتبرترین منابع برای کتاب های الکترونیکی به شمار می رود که در بخشی از آن، چیزی بالغ بر ۱۷۰۰ عنوان کتاب صوتی نیز وجود دارد که در میان آن، کتاب های بسیاری با عناوین کلاسیک نیز یافت می شود. از نکات جالب این وبسایت، نشان دادن امتیازی برای تندخوانی هر کتاب است و به این صورت به شما می گوید خواندن کتاب چقدر راحت است.

Free Classic Audio Books

امکان دانلود انواع کتاب های صوتی در فرمت های mp3 یا m4b (برای iPod) از طریق سایت Free Classic Audio Books، وجود دارد. برای سهولت در جستجو و یافتن کتاب های مورد نظر، دسته بندی آنها بر اساس حروف الفبای نام خانوادگی نویسنده کتاب، خواهد بود.

کتابهای صوتی

BookRix

وبسایت BookRix ، یک مجموعه دوستانه و محبوب با انواع کتاب است که این کتب، به صورت رایگان و یا به صورت مسابقه در اختیار کاربران قرار می گیرد. بیشتر کتاب های این بایگانی برای دانلود، در موضوعات مذهبی ، تخیلی و ساختگی عرضه می شوند.

Kiddie Records

از نام  وبسایت Kiddie Records کاملا مشخص است که منبع ایده آلی برای دانلود کتاب های صوتی کودکان است و محبوب ترین عناوین مانند سفید برفی و هفت کوتوله در این وبسایت، عرضه می گردد.

Miette’s Bedtime Story Podcast

وبسایت Miette’s Bedtime Story Podcast، بهترین منبع برای داستان های خواب است. مدیر این سایت، ضبط کتاب ها را به صورت شخصی و در منزل خود انجام می دهد و حتی ممکن است شما در حین گوش دادن، صدای سگ او را نیز بشنوید.

PodCastle

نخستین مجله ای که داستانی تخیلی را به صورت صوتی ارائه می دهد، PodCastle است. علاقمندان به سبک های فانتزی و تخیلی هر هفته برای شنیدن رایگان داستان های مورد علاقه خود، به این وبسایت، مراجعه می کنند. از طرفی شما نیز می توانید داستان ها و یا روایت های خود را برای آنها ارسال کنید.

کتابهای صوتی

امیدوارم از این مقاله آپ ساز هم لذت برده باشید و از سایت های معتبری هم که معرفی کردیم دیدن کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *