از ظهور اپلیکیشن‌ها تا پیشرفت کسب و کارها

با ایجاد و توسعه‌ی ساخت و استفاده‌ی اپلیکیشن‌ها، جهان دچار تغییرات گسترده‌ای شده‌است. البته مشاغل و کسب و کارها نیز از این مسئله مستثنی نیستند. در این مقاله مهم‌ترین تحولاتی که اپلیکیشن‌ها بر روی مشاغل و کسب و کارها داشته‌اند رابررسی می‌کنیم. همچنین در ادامه نیز مزایا و معایب استفاده از اپلیکیشن و معرفی نمونه طراحی اپلیکیشن  برای مشاغل و فعالیت‌های دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گذر از عصر کامپیوتر به تلفن همراه

ظهور تکنولوژی نه تنها در ابتدا باعث تحولی بزرگ در تمام عرصه‌ها شد بلکه به مرور زمان نیز مرحله به مرحله رشد پیدا کرد و ظواهر متفاوتی از خودش را به نمایش گذاشت. در گذشته، نهایت کاربرد تکنولوژی استفاده از کامپیوترهایی با نمونه طراحی اپلیکیشن‌هایی بسیار مقدماتی و محدود بود. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، این حالت تغییر کرد و کامپیوترها جای خود را به موبایل‌های هوشمند دادند.

در نتیجه این پیشرفت‌ها و در طی این دوره زمانی، نمونه طراحی اپلیکیشن‌های زیادی وارد دنیای مجازی شد.

در حال حاضر افراد زیادی با کامپیوتر کار می‌کنند اما تلفن همراه هوشمند، بخشی از زندگی آنها شده و زمان بسیار بیشتری را با آن سپری می‌کنند.

از این جهت مشاغل و کسب و کارهای بسیاری به این نتیجه رسیدند که برای افزایش سود و پیشرفت شغلی و حرفه‌ای خود، مجبورند تا نمونه طراحی اپلیکیشن مناسب به صورت انحصاری برای مشاغل و حرفه خود را بسازند و روانه بازار کنند تا درعرصه‌ی رقابت، حرفی برای گفتن داشته باشند.

رشد انفجاری استفاده از اپلیکیشن‌ها و بررسی نمونه طراحی اپلیکیشن

رقابت‌های متنوعی در جامعه همواره شکل می‌گیرد که ترسناک‌ترین و به نوعی مهمترین آن رقابت در حیطه‌های کسب و کار است. در واقع مشاغل مختلفی وجود دارد و شبیه خودروهایی شده‌اند که در یک مسابقه‌ی طولانی از یکدیگر باید سبقت بگیرند و مدام در میدان مسابقه رقابت باشند.

نمونه طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار مورد نظر به نوعی همان سبقت گرفتن محسوب می‌شود. درواقع نه تنها صاحبان کسب و کار باید هزینه‌ای را برای نمونه طراحی اپلیکیشن خود صرف کنند، بلکه باید همواره در جهت رشد و توسعه‌ی اپلیکیشن خود نیز تلاش کنند.

ساختار رقابتی جدید در ساخت نمونه طراحی اپلیکیشن

دنیای جدید، ساختاری جدید نیز همراه خود ایجاد کرده‌است.

رقابت در دنیای مجازی بسیار اهمیت پیدا کرده تا جایی که حتی یک مجموعه کوچک با عملکرد قوی در فضای مجازی سود بسیار بیشتری از مجموعه‌های حتی زنجیره‌ای اما ضعیف در فضای مجازی کسب می‌کند.

تخصص‌های جدید

با تغییر ساختار، تخصص‌ها نیز تا حدودی تغییر می‌کنند. برای مثال در گذشته مشاغلی مانند طراح اپلیکیشن، طراح سایت، متخصص سئو و… معنایی نداشت اما امروزه این مشاغل از پردرآمدترین مشاغل کاربردی در سراسر جهان هستند.

صاحب کسب و کار برای نمونه طراحی اپلیکیشن مطلوب خود نیاز به این‌چنین متخصص‌هایی دارد و غفلت از توجه به این موضوع برای صاحبان مشاغل، گران تمام می‌شود.

ایجاد سطح بالاتری از وفاداری

نمونه طراحی اپلیکیشن برای افراد و کاربران، میزان وفاداری بیشتری ایجاد می‌کند چرا که مشتری و مخاطبان، زمان بسیار بیشتری با اپلیکیشن مورد نظر ارتباط و تعامل خواهد داشت.

ابزار مهم تبلیغات

موبایل‌های هوشمند به ابزار مهمی برای تبلیغات تبدیل شده‌اند. به نتیجه رسیدن نمونه طراحی اپلیکیشن کسب و کار نیز می‌تواند بخشی از آن تبلیغات باشد. برای مثال بسیاری از اپلیکیشن‌ها هنگام نصب شدن برای یادآوری به مخاطب از پیام و یا پیامک استفاده می‌کنند تا مخاطب باز هم از آنها استفاده کند و همین استفاده‌های مجدد باعث یادآوری خواهد شد. در نهایت این یادآوری‌ها به ایجاد علاقه در مشتری می‌انجامد و به مرور زمان در صورت ثبات این فرآیند، علاقه به وفاداری تبدیل خواهد شد.

دسترسی حداکثری

در گذشته شعبه‌های حضوری بیشتر مشاغل و کسب و کارها، برای دریافت سود زیادتر،به خاطر دسترسی بیشتر کاربران به آن‌ها، ساعت های بیشتری فعال بوده و با رقیبان خود در خدمات دهی رقابت می‌کردند. در نهایت بیشتر کسب و کارها می‌توانستند چیزی در حدود هجده ساعت در روز فعال باشند اما انجام نمونه طراحی اپلیکیشن برای مشاغل و البته داشتن یک پشتیبانی قوی نسبت به آن، این دسترسی به بیست و چهار ساعت شبانه روز خواهد رسید.

ویترین بی نهایت

حتی بزرگترین شعبه‌های حضوری برای فروش محصولات نیز ویترین محدودی برای نمایش محصولات خود دارند، اما وجود یک اپلیکیشن می‌تواند این مشکل را برطرف و فضای بی نهایتی برای نمایش و تبلیغ محصولات ایجاد کند.

افزایش سرعت رقابت

با بروزتر شدن جوامع مختلف، مسئله‌ی سرعت بیشتر مطرح شد و سرعت به عنوان یک عامل مهم در مزیت رقابتی مورد توجه قرار گرفت. نمونه طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار می‌تواند سرعت فرآیند‌های موجود در این زمینه را بسیار افزایش دهد. زمانی که مشتریان و کاربران، پس از فرآیند خرید، متوجه شد که علاوه بر کیفیت محصول، در زمان نیز صرفه جویی کرده است، حس و تجربه‌ی خوبی دارد و دوباره برای استفاده از اپلیکیشن کسب و کار مورد نظر اقدام می‌کند. در حالی که در طی مراجعه حضوری ممکن است چالش‌های مختلفی مانند زمان رفت و آمد، صرف هزینه‌های بیشتر و … برای مشتریان اتفاق افتد که برای مشتری حس بدی به همراه دارد و این حالت می‌تواند تجربه‌ای منفی در فرد ایجاد کند.

فروشنده‌ی همیشگی

بسیاری از کسب و کار‌ها هزینه‌های زیادی صرف پرداخت حقوق به فروشندگان خود می‌کنند. در حالیکه که با استفاده از اپلیکیشن می‌شود این هزینه‌ها را یکبار برای همیشه کاهش داد. شاید بعضی از صاحبان کسب و کار هزینه‌ی نمونه طراحی اپلیکیشن را در بودجه‌ی خود تعریف نکنند. می‌توان یکبار برای همیشه این هزینه را انجام داد و اپلیکیشن ساخته شده مثل یک فروشنده‌ی الکترونیکی عمل خواهد کرد که یکبار برای همیشه دستمزدش پرداخت شده‌است.

تضمین ایمنی

با وجود پاندمی بیماری کرونا در جهان، حتی فرآیند خرید که چند دقیقه طول خواهد کشید نیز برای انتقال بیماری از فرد ناقل کافی خواهد بود. این چالش یک تهدید دو سویه است که از یک جهت فروشندگان و از جهت دیگر خریداران را تهدید می‌کند.

نمونه طراحی اپلیکیشن بیش از پیش برای اکثر کارها که امکان مطرح شدن در فضای مجازی را دارند، ضروری شده است. طبیعتا همه‌ی افراد به دنبال حفظ سلامت خود هستند و در این شرایط، مشاغلی را که از قابلیت دسترسی مجازی پشتیبانی نمی‌کنند، اصلا کنار می‌گذارند. برای یک کسب و کار بسیار آسیب زننده است که نه تنها بین رقبا سود بیشتری کسب نکند، بلکه بخاطر عدم فعالیت کافی و مناسب در فضای مجازی کاملا توسط مشتریان کنار گذاشته شود.

چالش فیش و شاپرک جعلی

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی با این مورد مواجه می‌شوند و برای آنها در زمان پرداخت، فیش‌هایی جعلی ساخته شده و ارسال می‌شود و متاسفانه بسیاری از فروشندگان حداقل یکبار فریب این نوع حرکت غیر اخلاقی را خورده‌اند.

فیش‌های اصلی جزئیاتی دارند که فروشنده در هنگام ثبت خرید باید به آنها دقت کند. با ساخت اپلیکیشن می‌توان این چالش را کنترل کرد اما چالش دیگری در ادامه برای خود اپلیکیشن‌ها به وجود می‌آید.

چالش دیگر موجود در اپلیکیشن‌ها در زمان پرداخت، این است که مشتریان هنگام پرداخت به جای وارد شدن به صفحه‌ی شاپرک اصلی، به صفحه‌ی شاپرک جعلی وارد می‌شوند و نه تنها مبلغ مورد نظر برای آنها پرداخت نمی‌شود بلکه هکرها با بدست آوردن رمز دوم آنها توسط این صفحات جعلی، ممکن است مبالغ زیادی را از آنها سرقت کنند.

نتیجه گیری

برای تمامی مشاغل و کسب و کارها یک الزام است که نمونه طراحی اپلیکیشن مخصوص به خود را سفارش بدهند چرا که در غیر این صورت در بازار رقابتی موجود به راحتی حذف می‌شوند و به خاطر عدم پرداخت هزینه طراحی اپلیکیشن، بعدا زیان‌های سنگینی را متحمل می‌شوند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *