نکاتی درمورد طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

خلاصه : در طراحی سایت رستورانی مواردی وجود دارد که باید در محتوا و طراحی آن رعایت شود، در این مقاله به برخی از این موارد از جمله نقش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سایت رستورانی، نقش طراحی بصری مناسب (ترکیب رنگ‌ها، عکس‌ها) در سایت رستورانی، نمایش منوی رستوران و امکان دانلود کردن آن، امکان رزرو آنلاین و … که اهمیت بیشتری دارند، پرداخته شده است.

نکاتی درمورد طراحی سایت رستورانی

در طراحی سایت رستورانی مواردی وجود دارد که باید در محتوا و طراحی آن رعایت شود، در این مقاله به برخی از این موارد از جمله نقش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سایت رستورانی، نقش طراحی بصری مناسب (ترکیب رنگ‌ها، عکس‌ها) در سایت رستورانی، نمایش منوی رستوران و امکان دانلود کردن آن، امکان رزرو آنلاین و … که اهمیت بیشتری دارند، پرداخته شده است. امیدواریم که مالکین سایت های رستورانی یا افرادی که قصد راه اندازی سایت‌های رستورانی را دارند با به کارگیری این موارد باعث افزایش تعداد کاربران سایت و در واقع افزایش مشتریان رستوران شوند.

 

 

غذاهای رستوران

غذاهای رستوران

 

نقش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سایت رستورانی

در دنیای امروز محبوبیت شبکه‌های اجتماعی باعث شده که کسب و کارها برای بهتر دیده شدن کارهای خود به سراغ شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام بروند و با پیدا کردن فالوورهای مختلف بتوانند خدمات و سرویس‌های خود را به کاربران معرفی کنند.

برای مثال شما می‌توانید عکس‌هایی از فضاهای مختلف رستوران به همراه انواع غذاهایی که در آن جا سرو می‌شود برای کاربرانتان به اشتراک بگذارید، حتی اگر فیلمی کوتاه از مراحل طبخ غذا برایشان به اشتراک بگذارید رضایت مشتریان و کاربران را بیشتر جلب می‌کنید زیرا از سلامت غذاهایی که آماده می‌کنید، اطمینان پیدا می کنند و با خیال راحت به سراغتان می‌آیند.

نقش طراحی بصری مناسب (ترکیب رنگها، عکس‌ها) در سایت رستورانی

همانطور که در طراحی و ساخت رستوران سلیقه به خرج داده می‌شود باید در طراحی سایت رستوران هم ترکیب رنگ‌ها و چیدمان المان‌های مختلف به خوبی در نظر گرفته شود. شما باید بهترین عکس‌های ممکن از غذاهای رستوران را در سایت‌تان استفاده کنید. باید عکسِ غذاها هر مشتری‌ای را قانع کند که این غذا و این رستوران عالی است و ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

معمولا رنگ قرمز اشتهای افراد را افزایش می‌دهد و رنگ آبی برعکس باعث سیری افراد می‌شود، توصیه ما این است که از رنگ آبی استفاده نکنید و یا حداقل به طرز هوشمندانه‌ای در سایت استفاده کنید.

نمایش منوی رستوران و امکان دانلود

برای سایت خود حداقل امکانات را در نظر بگیرید، مثلا تمام عکس‌ها با کیفیت مناسب به راحتی باید قابل دانلود باشد یکی از مواردی که کاربران دوست دارند به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشند و احتمال دارد بیشتر به آن مراجعه کنند و قیمت‌ها را از آن چک کنند منوی رستوران است، بنابراین علاوه بر نمایش منوی رستوران یک نسخه‌ی با کیفیت از آن را در سایت قرار دهید که کاربر بتواند به راحتی دانلود کند.

 

منوی رستوران

منوی رستوران

 

امکان رزرو آنلاین

به همه‌ کاربران و امکاناتی که نیاز دارند توجه داشته باشید بعضی از افراد خیلی منظم هستند و زمان برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد، این افراد نمی‌خواهند زمان و مسافت زیادی را طی کنند تا به رستوران شما برسند و آن وقت ببینند رستوران جای خالی برای پذیرایی از آن‌ها را ندارد، بنابراین امکان رزرو آنلاین را برای جلوگیری از این موارد به سایت خود اضافه کنید و این مشتریان خود را هم راضی نگه دارید.

امکان سفارش آنلاین و ارسال برای مشتری

در دنیای امروز شاید بعضی از مشتریان ترجیح بدهند که بجای آن که یک گارسون به بالای سر میزشان بیاید و سفارش‌ها را بر روی کاغذ یادداشت کند، خودشان از طریق سایت رستوران منو را بررسی کنند و بعد از انتخاب غذای مورد علاقه شان از طریق برنامه موبایلیِ رستوران یا سایت آن را ارسال کنند، بنابراین امکان سفارش و ارسال آنلاین را در سایت و اپلیکیشن موبایلی رستوران قرار بدهید تا با نارضایتی این دسته از مشتریانی که از آخرین امکانات و تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند، روبه رو نشوید.

 ذکر‌کردن دیگر امکانات رستوران

حتما در سایت تمام امکانات رستوران و قوانین و مقررات آن را قرار دهید؛ مثلا اگر رستوران امکاناتی مانند وای فای رایگان و یا امکان برگزاری مراسم‌های مختلف در آن وجود دارد، موسیقی زنده اجرا می‌شود، فضاهای باز و حیاط دارد را ذکر کنید همه‌ی این‌ها می‌تواند در کاربران ایجاد انگیزه کند تا در نهایت  رستوران شما را انتخاب کنند.

مورد دیگر این هست که اگر رستوران قوانین خاصی دارد، آن را حتما در سایت ذکر کنید تا با تعجب مشتریان و اظهار بی اطلاعی آن‌ها روبرو نشوید؛ به عنوان مثال، اگر رستوران در روزها و ساعات خاصی سرویس نمی‌دهد و یا سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی‌های الکلی ممنوع است، آنها را ذکر کنید.

واکنشگرا بودن سایت

واقعیت این است که امروزه کاربران مایلند که به راحتی و به سرعت وب را مرور کنند. این بدان معنی است که طراحی سایت ریسپانسیو به نحوی ساخته شده که کاربران بتوانند با هر نوع دستگاهی که در دست دارند، وب گردی کنند. طراحان وب باید چنین وب سایت‌هایی را طراحی کنند که اطلاعات را در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و با وضوح مختلف، به کاربران ارائه می‌دهد.

در این مطلب که در مورد سایت رستورانی صحبت می کنیم، این موضوع اهمیت دو چندانی پیدا می کند زیرا به طور نرمال افراد با کامپیوتر و لپ تاپ خود به رستوران نمی آیند بیشتر افراد موبایل های هوشمند خود را به همراه دارند و از آن طریق در سایت شما در حال بررسی غذاها هستند یا در خیابان به دنبال پیدا کردن یک رستوران خوب از طریق موبایل خود هستند؛ بنابراین حداقل انتظار آن ها این است که سایت بخوبی برایشان نشان داده شود و بتوانند به راحتی بخش های مختلف سایت را بازدید کنند و غذای خود را انتخاب کنند.

 

نمونه یک سایت رستورانی

نمونه یک سایت رستورانی

 

بخش‌های مختلف سایت

در سایت رستوران بخش‌های درباره ما و ارتباط با ما را فراموش نکنید. در این قسمت ها می توانید از سوابق رستوران خود، معرفی افراد و اعضای رستوران از جمله مدیریت، سرآشپزها، آشپزها، گارسن‌ها و … را معرفی کنید تا مشتریان قبل از آمدن به رستوران با اعضا آشنایی پیدا کنند و به این ترتیب احساس آشنایی و راحتی بیشتری داشته باشند.

در بخش ارتباط با ما شماره‌های تماس و راه‌های برقراری ارتباط با رستوران از جمله شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ و حتی در صورت وجود ایمیل رستوران را قرار دهید (البته اگر واقعا این راه‌های ارتباط در دسترس هستند آن‌ها را در سایت قرار دهید، چون هیچ مشتری دوست ندارد که ساعت‌ها منتظر یک پاسخ ساده از طرف رستوران بماند). در این بخش حتما آدرس رستوران را قرار دهید بهتر است آدرس را بر روی نقشه نشان دهید تا مشتریان راحت‌تر بتوانند آن را پیدا کنند.

بخش تجربه‌ی مشتریان را هم در سایت خود در نظر بگیرید تا در آن مشتریان بتوانند نظر و تجربه‌ی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به صاحب رستوران در رفع ایرادات احتمالی کمک کننده و البته نظرات مثبت مشتریان هم دل گرم کننده باشد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *