با وجود پیشرفتهای روزافزونی که در گسترش بستر اینترنت و دنیای دیجیتال انجام میگیرد، صاحبان کسبوکارهای مختلف بر آن شدند که فعالیت خود را گسترش داده و از پتانسیل موجود در فضای دیجیتال، استفاده کنند. کسب و کارهای مختلف میتوانند از سایت، اپلیکیشن، شبکههای اجتماعی و دیگر امکانات موجود، برای رشد و توسعهی کسب و کار خود استفاده کنند؛ یکی از این امکاناتی که کسب و کارهایی که مستقیما فروش دارند (کسب و کارهای B2C ) میتوانند از آن استفاده کنند، ساخت اپلیکیشن فروشگاهی است.
ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ، با توجه مزایای زیادی که برای صاحبان کسب و کار به دنبال دارد، با افزایش استقبال به ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلیهای سراسری، مواجه شده است. با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ، کمک زیادی به رشد کسب وکارها به ویژه تجارتهای خرد، میشود. در این مقاله به معرفی و بررسی اپلیکیشن فروشگاهی و مزایای آن پرداخته و این موضوع را بررسی میکنیم که چگونه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی به رشد کسب وکارها میکند؟ با ما همراه باشید.
اپلیکیشنهای فروشگاهی
به دنبال پیشرفت تکنولوژی و افزایش دسترسی راحتتر به اطلاعات و دیگر موارد و درحالی که همه از طریق پلتفرمهای آنلاین با یکدیگر در ارتباط هستند، مردم نیز به دنبال راحتی بیشتر بوده و میخواهند آنچه را که نیاز دارند، بدون معطلی و صبر کردن و در هر ساعت از شبانه روز سفارش بدهند.
همواره برای گسترش کسب و کارها، باید تعداد مشتریان آنها نیز افزایش پیدا کند. اما چه اتفاقی میافتد اگر مشتریان جدید دور باشند و یا حتی به دلیل اختلاف زمان، در ساعات کاری معمول هر کسب و کار نتوانند مراجعه کنند؟! همیشه این امکان وجود ندارد که نمایندگان فروش، برای ثبت سفارشهای جدید به نقاط مختلف شهر و یا کشور بروند. خریداران و مشتریان هر کسب وکار، به راهی آسان و سریع برای ثبت سفارش بدون نیاز به حضور و کمک نمایندگان فروش و یا تماس با دفتر پشتیبان شما برای سفارش در ساعات کاری، نیاز دارند. ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، برای کسب و کارهای مختلف این بستر را فراهم میکند تا مشتریان آنها در هر زمان، سفارشات خود را ثبت کنند.
ساخت اپلیکیشن فروشگاهی و در اختیار داشتن آن، این امکان را برای تجارتهای گوناگون میسازد تا در هر ساعت و مکان و به نحوی ۲۴ ساعته، در دسترس مشتریان خود باشند. حضور آنلاین در پلتفرمهای مختلف و به ویژه با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، تضمین کنندهی اطلاع داشتن مشتریان از این است که آنها میدانند کجا و چگونه به شما دسترسی داشته باشند. همچنین ساخت اپلیکیشن فروشگاهی مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه سه مورد آن را مطرح میکنیم:
-
دسترسی به بازار و مشتریان جدید
زمانی که کسب و کارها، خود را محدود به فعالیت حضوری میکنند، پیدا کردن مشتریان جدیدی که تمایل به خریداری محصولات آنها داشته باشند، برای صاحبان آن تجارت و نمایندگان فروش مشکل خواهد بود و در نتیجهی امر، باعث شده تا رشد کسب وکار سرعت کمتری داشته باشد و حتی ممکن است این روند قطع شده و درنهایت موجب متوقف شدن فروش کلی آن شود.
ساخت اپلیکیشن فروشگاهی باعث شده تا بدون افزایش چشمگیر هزینهها و نیروی انسانی، کسب و کارها بتوانند قلمروی تجاری خود را گسترش دهند. چنین فعالیتهایی در دنیای دیجیتال باعث شده تا با دسترسی داشتن به همهی کسانی که به اینترنت اتصال دارند، مشتریان جدیدی برای محصولات پیدا شود.
در نظر داشته باشید برای آشنایی بیشتر با اهمیت استفاده از شبکههای اجتماعی در پلتفرمهای آنلاین، مقالهی ” اهمیت بازاریابی شبکههای اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ ” نوشته شده در بلاگ وستا را از اینجا مطالعه کنید.
-
موجودی کاملا همگام سازی شده
یکی از بزرگترین چالشهایی همهی کسب و کارها، چه آنلاین و چه آنهایی که به صورت حضوری فعالیت میکنند با آن مواجه میشوند، پیچیدگی چک کردن موجودی اجناس و محصولاتشان میباشد. حتی بعضی از تجارتهای الکترونیک نیز برای مطمئن شدن از به روز بودن موجودی آنلاین و همگام بودن با موجودی فیزیکی با چالش مواجه میشوند. البته که توجه داشته باشید که در چنین مواردی، استفاده کاغذ، کار را پیچیدهتر کرده و نتایج کمتر قابل اعتماد خواهند بود.
اما با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، صاحبان کسب و کار این اطمینان را پیدا میکنند که موجودی همهی محصولات با اطلاعات موجود، به طور صحیح، همگام سازی شده است. به کارگیری این روش با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، فرآیندهای این چنینی را آسانتر کرده و باعث کاهش بروز اشتباهات میشود. از طرفی دیگر نیاز به مراجعهی حضوری به انبارها و مکانهای مختلف نبوده و اطلاعات شما با خیال راحت در اپلیکیشن ثبت شده است و میتوان هر زمان که نیاز بود، آنها را بررسی کرد.
در صورت هرگونه نیاز به مشاوره در خصوص طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، میتوانید با ما تماس بگیرید.
-
هزینههای کمتر
به طور کلی استفاده از امکانات دنیای دیجیتال مانند ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، نسبت به حالتی که باید برای کسب و کارهای مختلف به صورت حضوری در ابتدا مکانی خریداری یا اجاره شود و هزینههایی که به دنبال دارد، مقرون به صرفهتر است. در ابتدای کار تنها هزینهای که صورت میگیرد، ساخت اپلیکیشن فروشگاهی با توجه به نوع تجارت و نیاز آن بوده و میتوان از موارد دیگر چشم پوشی کرده و برای پیشرفت و توسعهی کسب و کار در جهت دیگر سرمایه گذاری کرد.
با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، امکان ثبت سفارش از سمت مشتریان به صورت شبانه روزی، بدون نیاز به حضور هیچ یک از طرفین فراهم میشود. جالب توجه است که با این روش در هزینههای مشتریان که برای رفت و آمد صرف میشود نیز صرفه جویی میشود.
سخن آخر
یکی از مهمترین مزیتهایی ساخت اپلیکیشن فروشگاهی برای صاحبان کسب و کارها، وفادارتر کردن مشتریان است؛ چرا که با نصب اپلیکیشن در تلفنهای همراه آنها، حتی در صورتی که قصد خرید نداشته باشند، به علت دیدن مداوم آیکون اپلیکیشن، احتمالا ترغیب به خرید شده و همین موضوع باعث افزایش وفادارتر آنها میشود. همچنین میتوان با ارسال نوتیفیکینشنهای گروهی با زمان بندیهای مناسب نیز میتوان با یادآوری تجارت و محصولات آن، کاربران را به انجام خرید ترغیب کرد. همان طور که در ابتدا نیز مطرح شد، در دوران کرونا، اهمیت ساخت اپلیکیشن فروشگاهی و فروش آنلاین چندین برابر شده است؛ میتوانید برای آشنایی بیشتر، مقالهی ” لزوم داشتن فروشگاه اینترنتی در دوران کرونا ” نوشته شده در بلاگ وستا را از اینجا مطالعه کنید.
در این مقاله سعی داشتیم اثر ساخت اپلیکیشن فروشگاهی بر روی رشد کسب و کارهای مختلف را بررسی کنیم. در صورت نیاز به مشاوره در خصوص طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، میتوانید با ما تماس بگیرید. از همراهی شما متشکریم.