انتخاب روش و تکنولوژی مناسب برای ساخت اپلیکیشن

ساخت اپلیکیشن با سیستم عامل اندروید و ios و برای گوشی های اندروید و آیفون

ساخت اپلیکیشن با سیستم عامل اندروید و ios و برای گوشی های اندروید و آیفون

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و استفاده گسترده بشر از اینترنت و تلفن‌های هوشمند، کسب و کارها در حال پیشرفت و توسعه خود همگام با تکنولوژی هستند. در این مقاله شما را با اپلیکیشن و لزوم داشتن آن برای کسب و کارها آشنا می­کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

 چرا باید اپلیکیشن داشته باشیم؟

همانطور که پیشتر گفتیم، با پیشرفت تکنولوژی و اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی‌‌های هوشمند با هر سیستم عاملی، چه اندروید و چه ios بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و به­خاطر استفاده‌ی آسان و دسترسی سریع بسیار محبوب و کاربردی هستند. پس شما برای پیشرفت در کسب و کار و تجارت خود در بستر تجارت الکترونیک، علاوه بر یک وب سایت نیاز به یک اپلیکیشن دارید تا بتوانید نیازهای تمامی مشتریان خود را پوشش دهید.

 

انواع روش‌های ساخت اپلیکیشن:

بدیهی است که هرچه علوم مربوط به طراحی برنامه و اپلیکیشن، گسترده‌تر و پیچیده‌تر می­شود، دنیای تکنولوژی راه‌های بیشتری را برای ساخت اپلیکیشن به مردم ارائه می­دهد. در ادامه درباره‌ی این روش‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

از ابزار‌ها و سایت‌های ساخت اپلیکیشن استفاده کنید!

اولین روش ساخت اپلیکیشن، روش استفاده از ابزارها و سایت‌های ساخت اپلیکیشن است: این روش برای زمانی مناسب است که شما نمی­خواهید خودتان برنامه نویسی را به صورت تخصصی بیاموزید و همچنین به دلایل مختلف اقتصادی قصد استخدام گروه برنامه نویسی را ندارید، همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم هزینه‌های استخدام گروه برنامه نویسی بسیار زیاد است.

آسان‌ترین و به صرفه‌ترین راه هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ وقت، استفاده از سایت‌هایی است که با کمک تکنولوژی آنها می‌توانید یک اپلیکیشن اختصاصی خودتان برای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و ios به صورت آنلاین  و در محیط وب سایت بسازید. با استفاده از این سایت‌ها شما از طریق کامپیوتر و گوشی تلفن همراه تان که از سیستم عامل اندروید و ios  استفاده می‌کند، قادر به ساخت اپلیکیشن هستید. در این سایت‌ها شما با چند کلیک ساده می­توانید اپلیکیشن اختصاصی خود را بسازید. کافیست وارد سایت شوید نوع فعالیت خود را مشخص کنید، برای مثال فروشگاهی و سپس اطلاعات خود را وارد کرده و با کمک کارشناسان و مشاوران پشتیبان سایت، اپلیکیشن سفارشی خود را با توجه به نیازهایی که مشخص کرده‌اید به صورت آنلاین در کم‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه بسازید.

یکی از این وب‌سایت‌ها، وب سایت اپلیکیشن ساز اپ ساز هست که شما می‌‌توانید با استفاده از امکانات این وب سایت، اپلیکیشن مورد نیاز کسب‌وکار خود را آنلاین بسازید. برای استفاده از این وب سایت هیچ دانش تخصصی در زمینه‌ی برنامه نویسی و دولوپ اپلیکیشن‌ها نیاز ندارید و به راحتی می‌توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌های ساخت اپلیکیشن، برای سیستم عامل‌های مختلف همچون اندروید و ios اپلیکیشن بسازید.

یکی دیگر از راه‌ها، استفاده از پکیج برنامه نویسی جاوا است؛ برای اینکه به صورت رایگان با سیستم عامل اندروید اپلیکیشن بسازید، کافی است که برنامه رایگان زبان برنامه نویسی جاوا را دانلود کنید. در این پکیج نحوه ساخت اپلیکیشن مورد استفاده برای اندروید به صورت کامل به شما آموزش داده می­شود و ویژگی مثبت این برنامه موبایل این است که شما می­توانید بعد از ساخت اپلیکیشن خود آن را امتحان کنید. با این برنامه به راحتی می­توانید به ابزارها و منبع کدهای برنامه نویسی دسترسی پیدا کرده و با استفاده از آن‌ها اپلیکیشن خود را بسازید.

ساخت اپلیکیشن از سیستم عامل ios: در سیستم عامل ios شما می­توانید در قسمت ios developer center با پرداخت تنها ۹۹ دلار از امکانات فوق العاده آن استفاده کرده و با استفاده از ابزارهای مختلف و متنوع اپلیکیشن خود را بسازید و قبل از ارائه به عموم نیز آن را مورد تست و امتحان قرار دهید.

اینک مزایا و معایب این روش از ساخت اپلیکیشن را مورد بررسی قرار می­دهیم .

 

مزایا :

  1.  استفاده از آن به تخصص احتیاج ندارد و عموم افراد می­توانند با استفاده از آموزش‌های هر وب‌سایت یا پکیج به راحتی از آن استفاده کنند.
  2.  هزینه آن در مقابل کارایی که دارد بسیار ناچیز است و شما هم می­توانید نسخه اندروید و هم ios اپلیکیشن خود را بسازید.  
  3.  در زمان نهایت صرفه جویی را می­کنید و در زمانی کمتر از ۶۰ دقیقه می­توانید اپلیکیشن خود را بسازید.
  4.  محتوای شما فعال خواهد بود و به کمک پنل تحت وب می­توانید اطلاعات خود را طبق تغییرات ایجاد شده در کسب و کارتان بروزرسانی کنید.

 

معایب :

  1.   در این روش تمام امکانات پایه ای به خوبی ساپورت می­شود ولی ممکن است نتوانید از برخی امکانات پیشرفته مثل فعال کردن سنسورها استفاده کنید .
  2. اگر ساخت اپلیکیشن ها از طریق سایت ها یا پکیج های پولی باشد باید چند وقت یکبار آن را شارژ نمایید.
  3.  پکیج هایی که در بالا معرفی شد نیاز اندکی به دانش برنامه نویسی دارند ولی اگر شما بدون اطلاعات از برنامه نویسی می­خواهید اپلیکیشن بسازید می­توانید از سایت های ساخت اپلیکیشن  استفاده کنید. برخی از این سایت ها عبارتند از : native، appsaz و appypie.
ساخت اپلیکیشن با سیستم عامل اندروید و ios و برای گوشی های اندروید و آیفون

ساخت اپلیکیشن با سیستم عامل اندروید و ios و برای گوشی های اندروید و آیفون

 

خودتان برنامه نویسی را یادگرفته و خودتان اپلیکیشن طراحی کنید!

دومین روش، ساخت اپلیکیشن یادگیری برنامه نویسی است. اگر شما شخص صبوری هستید و می‌خواهید برای ساخت اپلیکیشن خود هزینه‌ای پرداخت کنید در حالی که نمی­خواهید از گروه‌های سازنده اپلیکیشن استفاده کنید، بهتر است کدنویسی و برنامه نویسی را بیاموزید. با آموختن کدنویسی نه تنها اپلیکیشن خود را به نحوی که خودتان می‌خواهید و مطابق استانداردهای خودتان می­سازید، بلکه در آینده نیز می­توانید با استفاده از این مهارت کسب درآمد کنید. بدیهی است که آموختن کد نویسی نیز مثل تمامی علوم نیاز به کلاس و آموزش دارد. آموزش این حرفه هم به صورت حضوری ممکن است هم از طریق سایت‌های آموزشی به صورت آنلاین امکان پذیر است.

 

مزایا :

  1.   از لحاظ مالی به صرفه است.
  2. دانش شما افزایش یافته و در آینده نیز قابل استفاده است.
  3. اگر فردی هستید که از چالش‌ها لذت می­برید، یادگیری کد نویسی کاملا مناسب شما خواهد بود.

 

معایب :

  1. اگر وقت زیادی ندارید این روش اصلا برای شما مناسب نیست همانطور که می­دانید، هر آموزشی تقریبا زمان زیادی را از ما می­گیرد.
  2. اگر به کد نویسی علاقه ندارید به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید زیرا که بسیار برای شما سخت و زمان بر خواهد بود.
برنامه نویسی

برنامه نویسی

 

از خدمات شرکت‌‌های برنامه نویسی استفاده کنید!

پس اگر شرایط یادگیری کد نویسی را ندارید، می­توانید از روش سوم یعنی شرکت‌های برنامه نویسی استفاده کنید. از آنجایی که گروه‌های سازنده اپلیکیشن به صورت حرفه‌ای پروژه شما را پیگیری می­کنند شما باید مبلغ زیادی را به عنوان دستمزد به آنها بدهید. همچنین ازدیاد پروژه‌ها ممکن است باعث شود اپلیکیشن شما به موقع ساخته نشود. اما این روش بسیار مطمئن است زیرا که افراد متخصص کار شما را انجام می­دهند و شما با استفاده از دانش آن‌ها می­توانید با سرعت بیشتری کار ساخت اپلیکیشن خود را پیش ببرید.

 

مزایا :

  1.  از آن جایی که افراد متخصص این کار را برای شما انجام می­دهند درصد خطا به شدت کاهش میابد.
  2. مدیریت پروژه شما با دقت و به درستی انجام می­شود.

 

معایب :

  1.  این راه از راه‌های دیگر پر هزینه‌تر است، زیرا چندین نفر روی پروژه شما کار می­کنند.
  2.  در این روش شما باید زمان زیادی را صرف رفت و آمد برای پیگیری و بستن قرارداد کنید و در اثر این رفت و آمد شما متحمل هزینه هم می­شوید. 
شرکت‌‌های برنامه نویسی

شرکت‌‌های برنامه نویسی

 

کار را به فریلنسر‌ها بسپارید!

اگر می­­­خواهید بخشی از کار خود را به شخص متخصصی بسپارید، فریلنسرها که به صورت فردی و آزاد کار می­کنند و از طریق سایت‌های مختلف می­توانید با آنها ارتباط بگیرید خواسته‌هایتان را بیان کنید و با توافق طرفین شروع به همکاری کنید.

 

مزایا :

  1.  به سهولت می­توانید سفارشتان را مطابق میل‌تان پیش ببرید.
  2. به علت فردی بودن این کار با مزد کمی با فرد متخصصی همکاری می­کنید.

 

معایب :

  1. ممکن است فرد کار را به موقع تحویل ندهد.
  2. به علت مجازی بودن آشنایی با فریلنسر اعتماد در مذاکره اول سخت خواهد بود.
فریلنسر‌ها

فریلنسر‌ها

 

از اپلیکیشن آماده استفاده کنید!

اگر هیچکدام از روش‌های فوق برای شما مناسب نیست و اپلیکیشن را به صورت فوری نیاز دارید و هزینه‌ی ساخت اپلیکیشن برای شما مطرح نیست، کار را ساده کرده و از اپلیکیشن آماده استفاده کنید.

 

مزایا :

  1. مطمئن بودن برنامه و فاقد باگ در آینده
  2. استفاده سریع از امکانات اپلیکیشن

 

معایب :

  1. در برخی موارد ممکن است اپ ویژگی های مورد نظرتان را نداشته باشد .
  2. نسبتا پر هزینه است .

در این مقاله درباره‌ی لزوم داشتن اپلیکیشن برای کسب‌و‌کارتان و روش‌هایی که می‌توانید اپلیکیشن مربوط به کسب‌وکار خود را بسازید، صحبت کردیم و در ادامه انواع روش‌‌ها را توضیح  داده و مزیت‌ها و معایب آن را بررسی کردیم. در آخر، امیدواریم که این مقاله به شما در جهت انتخاب روش ساخت اپلیکیشن‌تان کمک کرده‌باشد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

1 دیدگاه

  1. حبیب says:

    سلام شما برای ساخت اپلیکیشن روش نیتیو و پیشنهاد میدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *