کانال‌های تبلیغاتی مناسب برای تبلیغات اپلیکیشن

تبلیغات اپلیکیشن

تبلیغات اپلیکیشن

تبلیغات، عنصری کلیدی برای به ثمر رسیدن اهداف شما از طراحی اپلیکیشن است. تبلیغات اپلیکیشن از طریق کانال‌های متعددی صورت می‌گیرد. شناسایی و بررسی مجراهایی که می‌توانید از طریق آن‌ها تبلیغات اپ خود را انجام بدهید، مهم‌ترین عامل در این مسیر است. در این مقاله با بررسی انواع کانال‌های تبلیغاتی اپ به شما کمک خواهیم کرد تا با آن‌ها بهتر آشنا بشوید. با ما همراه باشید.

شبکه‌های اجتماعی

یکی از تأثیر گذارترین روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن اپ خود را تبلیغ کنید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. انواع شبکه‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی باعث شده‌است که افراد راهکارهای متفاوتی برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی اتخاذ نمایند؛ البته برخی از افراد تصور می‌کنند راه و روش تبلیغات در هر کدام از این شبکه‌ها یکسان است و بدون شناخت اصولی ظرفیت‌های موجود در هر کدام از شبکه‌ها اجتماعی اقدام به تبلیغ اپ خود می‌کنند.
اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و بسیاری دیگر از شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای مدیران فراهم کرده‌اند تا در فضایی مناسب، حداکثر بازخورد را از تبلیغات خود داشته باشند. برای مثال شما می‌توانید با ساخت صفحه‌های مخصوص به اپلیکیشن خود در این شبکه‌ها، اقدام به تبلیغ اپلیکیشن نمایید. راه بهتر استفاده از معروف‌ترین و پربازدیدترین صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی است؛ در این روش شما با پرداخت هزینه‌های تعیین شده، تبلیغ اپلیکیشن و صفحه‌ی خود را در این صفحات پربازدید، قرار می‌دهید. استوری‌های اینستاگرام این امکان را به شما خواهند داد تا لینک مستقیم دانلود اپلیکیشنتان را در آن‌ها قرار بدهید و یا می‌توانید با قرار دادن آدرس کانال و اپلیکیشن خود در کانال‌های متفاوت تلگرام، افراد را به سمت استفاده از اپلیکیشنتان راهنمایی کنید.

مزایا و معایب استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات

به طور کلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات دارای مزایای زیادی است. در این دوران، اکثر اینفلوئنسرها از این شبکه‌ها بهره می‌برند و با توافق با آنان می‌توانید تبلیغات نسبتا سودمندی انجام بدهید. از طرفی شما می‌توانید انتخاب کنید که تبلیغات اپلیکیشنتان در چه صفحه‌ای و برای چه نوع مخاطبی قرار بگیرد که این نکته باعث ارتباط سریع‌تر با مخاطب هدف خواهد شد. بسیاری از افراد از انواع شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند پس با تبلیغات از طریق این کانال‌ها، اپلیکیشن خود را در معرض دید بسیاری از افراد قرار می‌دهید.
از سوی دیگر هزینه‌ی تبلیغات در این شبکه‌ها متغیر است؛ هر چقدر که صفحات پربازدیدتری را انتخاب کنید، هزینه‌ها بالاتر خواهد رفت. همچنین بسیاری از صفحات بدون قرارداد بستن اقدام به دریافت هزینه می‌کنند که این کار ریسک کلاهبرداری را افزایش می‌دهد. اگر روزی یکی از این صفحات اقدام به انتشار مطالبی خلاف عرف جامعه بکند، این کار ممکن است بر برندهایی که تا کنون اقدام به تبلیغ آن‌ها کرده‌است تأثیر منفی بگذارد.

گوگل ادز

گوگل ادز در حقیقت سیستمی است که از طریق آن می‌توانید انواع تبلیغات خود را به طرق مختلف در گوگل بگذارید. هوش مصنوعی گوگل به نحوی عمل می‌کند که بهترین سایت‌ها را برای نمایش تبلیغات شما انتخاب خواهد کرد. تمامی این نکات جذاب به نظر می‌رسد اما باید اصطلاحاتی در این زمینه را بشناسید. گوگل هزینه‌های تبلیغاتی را به روش‌های متفاوتی حساب می‌کند؛ برای مثال ممکن شما بخواهید که کاربر فقط از بخشی از قابلیت‌های اپلیکیشنتان بهره ببرد یا آن که شاید بخواهید که کاربر به طور مستقیم اقدام به دانلود اپلیکیشن شما بکند؛ در هر کدام از این حالت‌ها و حالت‌های دیگری که بسته به نوع نیاز شما تعریف می‌شوند، گوگل، هزینه‌ی متفاوتی را تعیین خواهد کرد.

مزایا ومعایب استفاده از گوگل ادز برای تبلیغات

در وهله‌ی اول از آن جا که هوش مصنوعی گوگل اقدام به پخش کردن تبلیغات شما خواهد کرد این نکته را متوجه می‌شوید که شما نمی‌توانید خودتان محل نمایش این تبلیغات را تعیین نمایید که این نکته می‌تواند یک عیب تلقی شود. از طرف دیگر همین کار باعث می‌شود که تبلیغات شما برای مخاطبانی به نمایش در آید که احتمالا بیشترین ارتباط را با نوع تبلیغات شما می‌توانند داشته باشند؛ پس دیگر لازم نیست وقتتان را صرف پیدا کردن زمان و مکان مناسب برای نمایش این تبلیغات بکنید. البته همانطور که ذکر شد این هزینه‌ها متغیر است و ممکن است در مواردی نیز هزینه‌ها بسیار بالا بروند.

ارسال پیامک و ایمیل مارکتینگ

یکی از راه‌های دیگر برای انجام تبلیغات، ارسال پیام‌هایی در قالب پیامک و یا ایمیل است که در آن علاوه بر ذکر کردن نوع اپلیکیشنتان، لینک‌هایی شامل آدرس سایت و کانال و همچنین لینک دانلود اپلیکیشن موجود باشد. برای راحتی این کار شما می‌توانید با استفاده از گوگل ترند، کلمات کلیدی مرتبط با اپلیکیشنتان را سرچ کرده و به همین روش شهر و منطقه‌ای که بیشترین آمار را داشته باشند را برای فرستادن این پیام‌ها انتخاب کنید. از طرفی با استفاده از انواع راه‌های عضو شدن مخاطبان در سایت اپلیکیشنتان، می‌توانید ایمیل آن‌ها را دریافت کرده و به روش هدفمندی اقدام به ارسال انواع ایمیل‌های تبلیغاتی به آن‌ها را بکنید.

مزایا و معیاب استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی و ایمیل مارکتینگ

شناسایی مخاطبان در این روش سخت و وقت‌گیر است. از طرفی شما می‌توانید بهترین مخاطبان را که بیشترین علاقه را برای استفاده از اپلیکیشن و خدمات شما را دارند شناسایی کرده و تبلیغات خود را محدود به آن‌ها بکنید. اما همین محدود کردن باعث می‌شود که تبلیغات شما به طور گسترده انجام نشود. البته با توجه به آن که سرمایه‌گذاری شما بر روی مخاطبانی است که بیشترین شانس تبدیل شدن به کاربر و مشتری را دارند، نرخ تبدیل افزایش خواهد یافت.

تبلیغات میدانی و آفلاین

پخش تراکت، شرکت در مراسم معرفی برندها و انواع همایش‌ها، استفاده از انواع بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، چاپ انواع پوسترهای تبلیغاتی و بهره‌گیری از امکانات رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون همگی تبلیغات آفلاین به حساب می‌آیند. تمامی این روش‌های ذکر شده دارای اصولی است که بهره‌گیری از آن‌ها متناسب با اهداف شما است.

مزایا و معایب تبلیغات میدانی و آفلاین

تعداد مخاطبانی که در این نوع تبلیغات، آگهی‌های اپلیکیشن شما را می‌بینند، متغیر هستند. اگر از روش‌هایی مانند پخش کردن تراکت استفاده می‌کنید، این آمار حتی به کم‌ترین تعداد ممکن نیز می‌رسد؛ اما استفاده از تلویزیون و رادیو می‌تواند اپلیکیشن شما در سطح یک استان و یا حتی کل سطح کشور تبلیغ کند اما هزینه‌های بالایی را نیز خواهد داشت. همچنین سخت بودن و زمان‌بر بودن برخی از این روش‌ها نیز از دیگر معایب این روش هستند.

استفاده از مشاوره‌ی شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی

شما می‌توانید تبلیغات پروژه‌ی خود را به انواع آژانس‌های تبلیغاتی بسپارید. این آژانس‌ها با استفاده از انواع رابط‌ها و فضاهایی که در دسترس خود دارند می‌توانند اپلیکیشن شما را تبلیغ کنند. برای مثال برخی از این شرکت‌ها با سایت‌ها قراردادهایی را می‌بندند که طبق این قرارداد، قسمتی از آن سایت برای نشان دادن تبلیغاتی که این آژانس‌ها به آن‌ها می‌دهند، اختصاص خواهد یافت.

مزایا و معایب استفاده از انواع شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی

مهم‌ترین مزیت این نوع کانال تبلیغاتی آن است که می‌توانید تمامی جزئیاتی را که می‌خواهید در تبلیغات شما رعایت شوند را به طرف مقابل بگویید. دیگر لازم نیست زمان و انرژی خود را برای انجام تبلیغات صرف کنید و با انتخاب بهترین شرکت‌ها از موفقیت تبلیغ نیز مطمئن خواهید بود. اما هزینه‌ی انجام تبلیغات توسط این نوع شرکت‌ها بالا است. از طرفی برخی از این شرکت‌ها به صورتی کار می‌کنند که ممکن است پروژه‌ی شما را به طور کامل تبلیغ نکنند. در هر صورت سعی کنید قرارداد خود را با این شرکت‌ها به طور رسمی و با دقت تنظیم نمایید.

سخن آخر

تبلیغات برای شروع و تداوم فعالیت هر کسب‌و‌کاری بسیار مهم است، بدون تبلیغات کسب و کار شما با خطر از یاد رفتن مواجه خواهد شد. در این مقاله با بررسی مهم‌ترین کانال‌های تبلیغاتی، این مسیر را برای شما هموارتر کردیم. با توجه به اهمیت فعالیت حرفه‌ای در زمینه‌ی تبلیغات پیشنهاد می‌شود که مطالعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا بتوانید موفقیت پروژه‌ی خود را تضمین کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *