در اکثر مواقع غالب بر دو میلیون اَپ در بازار موجود است. معرفی و تبلیغ اَپ خود دغدغه خاطر تجار زیادیست. برای اینکه اَپ در بازار اپلیکیشنها دیده شود، مردم باید از وجودش مطلع شوند و این فقط در صورتی امکان دارد که به شکل مؤثری برای آن بازاریابی کنید. بازاریابی کردن برای اَپ مستلزم کار کردن در بخش بهینهسازی اَپاستور است.
بخش بهینهسازی اَپاستور با عنوان ASO شناخته شده است، این بخش شرایط قرار گرفتن اَپ شما در بخش امتیازدهی اَپاستور را فراهم میکند. همچنین باعث میشود اپ شما در رأس نتایج جستجو قرار بگیرد. با افزایش امکان دیده شدن اپ شما در اپاستور، احتمالاً توسط مشتریهای احتمالی بیشتری دیده میشود و در نتیجه ترافیک صفحه اپ شما در اپاستور بالا خواهد رفت.
دنبال کردن روشها و ترفندهای مؤثر میتواند در بالا رفتن سطح اپلیکیشن شما توی اپاستور کمک شایانی باشد. حالا بیایید نگاهی به همه آن روشها و ترفندها بیاندازیم:
◄تحلیل بازار اپ
تحلیل و بررسی بازار اپ پیش از این که اپ خود را وارد بازار کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. چون این کار به شما درک بهتری از رقابت توی بازار و سلیقه مشتریها میدهد. تحلیل و بررسی مشتریها ایدهای در مورد سلیقه آنها در استفاده از اپها به شما میدهد. باعث میشود از ویژگیهایی که مشتریها را به سوی استفاده کردن از اپ جذب میکند، مطلع شوید. تحلیل رقابت در بازار دید درستی از نظم و ترتیب استفاده از کلمات کلیدی به شما میدهد. یا به شما یاد میدهد که از چه کلمات کلیدی استفاده نکنید و از کلمات کلیدی خاص خود استفاده کنید تا مشتریهای بالقوه توی بازار را جذب کند.
◄مشتریهای خود را سرگرم کنید.
اپهای زیادی با توجه به سلیقه روزانه کاربران دانلود میشود، ولی کمتر از ۲% این اپها مرتباً مورد استفاده قرار میگیرد. تشویق کاربران به دانلود اپ مقصود نهایی نیست. سرگرم کردن و نگه داشتن کاربرها در اپ از اهمیت بیشتری برخوردار است. اینکه باعث شوید کاربرها مرتباً از اپ شما استفاده کنند، باعث میشود اپتان توی بازار محبوبیت پیدا کند. ویدیوهای آموزشی و پیامها میتواند در آگاه ساختن کاربران از آخرین آپدیتهای اپ به شما کمک کند.
◄نام و آیکون اَپ اهمیت دارد
نام و آیکون صورت اپ شما خواهد بود. نام یا عنوان اپ میتواند نهایتاً پنجاه حرفی باشد. نام اپ باید منحصر به فرد باشد نه به خاطر الزام داشتن یک مارک تجاری بلکه به خاطر اینکه شامل کلمات کلیدی میشود که اثر زیادی روی نتایج جستجو در اپاستور میگذارد. نه تنها این بلکه انتظار میرود آیکون اپتان هم به اندازه کافی جذاب باشد تا نگاه کاربرهای اپتان را به خود جذب کند. یک محصول بصری مدت بیشتری توی ذهن نقش میبندد. هرچه نام و آیکون اپتان جذابیت بیشتری داشته باشد، کاربران بیشتری برمیگردند و مرتباً از آن استفاده میکنند.
◄از کاربران نظرخواهی کنید
مردم اغلب وقتی اقدام به دانلود اپی میکنند که شخص دیگری که قبلاً از آن استفاده کرده توصیهاش کند. اکثریت کاربران اپلیکیشنها هرگز فراموش نمیکنند که سری به نظرات کاربران اپ مورد نظر بیندازند تا بفهمد آن اپ چقدر خوب و قابل استفاده است. از کاربران بخواهید به اپتان رای بدهند و در مورد استفادهشان از اپ شما نظر خود را بگویند. برای تشویق بیشتر کاربران به دادن رأی مثبت به آنها وعده چیزی بدهید تا مجبورشان کند بهترین رأیی که میتوانند را بدهند.
◄مدیریت محتوا
توصیف اپ، عملکردش، خصوصیاتش، ویژگیهایش و کاربردهای آن باید به درستی به کاربر منتقل شود. توصیفات خلاصه از اپ اطلاعاتی در مورد موارد مصرف اپ به کاربر میدهد و باعث میشود راحتتر برای دانلودش تصمیم بگیرد. با فهرستی از کلمات کلیدی و توصیف دقیق از اپ میتوان امیدوار بود که ترافیک دانلود اپ شما بالا برود.
◄جنبه تجسمی صفحات اپ خود را افزایش دهید
یک صفحه خوب طراحی شده با خلاقیتی که در خود دارد هرگز در جلب توجه مشتریها شکست نخواهد خورد. صفحه دانلود اپ شما باید با عوامل بصری زیاد و خلاقانهای که به آن اضافه میکنید، طراحی و به نمایش گذاشته شود. چون این کار باعث میشود گیرا به نظر برسد. اضافه کردن عکسها و فیلمهایی که از اپتان گرفته شده به صفحه دانلود اپ، میتواند از نظر بصری مؤثر و مفید باشد. نمایش ظاهر و آخرین آپدیتهای اپتان میتواند راهی برای کسب اطمینان از این باشد که کاربرهایتان با آن سرگرم بمانند.
◄سفارشیسازی کردن اپ خود
سفارشیسازی کردن بهترین راه برای به وجود آوردن وفاداری مشتری و اعتماد در کاربرهایتان است. دسترسی دانلود برای تمام مردم کره زمین باید با توجه به نیازشان برای گسترش اپ به هر زبانی که نیاز کاربر باشد، انجام گیرد. پیدا کردن کلمات کلیدی در زبان رسمی آنها تأثیری ابدی به روی کاربرها میگذارد و این باعث میشود با آسودگی خاطر اپ شما را دانلود و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند.