بررسی تاثیر کرونا بر تغییر رفتار برندهای معتبر دنیا

رفتار برندهای معتبر دنیا در زمان کرونا

آیا در این مدت، تاثیر کرونا بر تغییر رفتار برندهای معتبر دنیا را دنبال کرده اید؟ توقف جهانی که سبب تغییر استراتژی‌ها و فعالیت‌های تمام شرکت‌ها و برندهای جهانی نیز شد. در سال ۲۰۱۹ و تشخیص ویروس کرونا یا همان کووئید ۱۹، اختلالات و ضربه‌های زیادی به سیستم اقتصادی کل جهان وارد شده‌است. تاثیر کرونا بر برندهای مختلف و معروف جهان هم کاملا مشهود بوده و آنها را نیز به چالش کشانده است. از تعطیلی کارخانه‌ها در سرتاسر دنیا گرفته تا تعطیلی فروشگاه‌ها در سرتاسر جهان، همگی این عوامل، مشاغلی را که از راه‌های بهتر و مدرن‌تری برای ارائه‌ی خدمات خود استفاده نمی‌کنند را دچار ضررهای جبران‌ناپذیری کرده‌است.

تاثیر کرونا بر تغییر رفتار برندهای معتبر دنیا

تاثیر کرونا بر تغییر رفتار برندهای معتبر دنیا

اکثر مردم جهان که مشتری‌ها و مخاطبان این برندها هستند در قرنطینه به سر می‌برند، بنابراین وارد شدن ضربات اقتصادی به این برندها، غیر منتظره نبود. این مخاطبان  نیز به دنبال تاثیر کرونا  بر تغییر رفتار برندهای معتبر دنیا، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. با شرایط کنونی که کرونا رقم زده‌است، تبلیغات توسط این برندها دیگر راه به جایی نمی‌برد. تاثیر کرونا بر تغییر رفتار برندهای معتبر دنیا جهت ایجاد بستری مناسب برای عرضه‌ی محصولات به مخاطبان، یک رویکرد مسؤولانه است. شرایطی که تحت تاثیر کوئید ۱۹ ایجاد شده، روند بازاریابی و تبلیغات برندهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد. برخی برندها به صورت مستقیم به تبلیغات پرداختند و برخی دیگر با به کارگیری خلاقیت، راه‌هایی را در پیش گرفتند که هم روند بازاریابی برند ادامه پیدا کند و هم مسئولیت آنها مقابل شرایط بحرانی کرونا محسوس باشد. در این میان به کار بردن روش‌های فروش آنلاین و استفاده از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های فروشگاهی بیش از هر زمان دیگری مشهود و کاربردی بوده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با تاثیر ویروس کرونا براین برندها آشنا شده و نحوه‌ی کار در این شرایط را با هم مرور کنیم.

 

گسترش فروش آنلاین پس از کرونا

در تاثیر کرونا بر تغییر رفتار برندهای معتبر دنیا میتوان به گسترش فروش آنلاین نیز اشاره کرد. با توجه به شرایط پیش آمده و خطرناک بودن حضور در مکان‌های عمومی و معابر و لزوم رعایت قرنطینه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کوئید ۱۹، مردم برای تامین مایحتاج خود امکان خروج از منزل و حضور در فروشگاه ها و… را ندارند. با انجام خرید وسایل مورد نیاز به صورت آنلاین، مردم بدون خروج از منزل می‌توانند محصولات خود را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرند. تاثیر کرونا بر تغییر رفتار برندهای معتبر دنیا به این صورت بوده‌است که به دنبال ایده های جدید و استراتژی‌های نوین باشند. همچنین تبلیغات به صورت آنلاین و مجازی نیز نسبت به گذشته گسترش یافته که آن هم مزایای خاص خود مانند کاهش هزینه تبلیغات، را دربردارد. در همین جهت بسیاری از برندهای مشهور دنیا، سعی در ایجاد بستر قوی برای فروش آنلاین و گسترش آن داشته اند تا از این جهت نیز در حمایت از جامعه نقش داشته باشند.

رونق کسب و کارهای اینترنتی در ایام کرونا

پیش از شروع این مبحث لازم است مشاغل را از نظر دورنمای شغلی به دو دسته‌ی همیشگی و لحظه‌ای تقسیم کنیم. مشاغلی که اساس شغلی خود را برپایه‌ی محکمی مانند فروش اینترنتی بنا کرده‌اند به نحوی که هر نوع تغییر و تحولی، حداقل ضرر را به آنان بزند، کم‌ترین ضرر را از این بیماری داشته‌اند؛ این نوع مشاغل با استفاده‌ی بهینه و استراتژیک از دنیای مجازی و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ی آن، علاوه بر فروش آنلاین و کاهش ریسک ابتلا به کرونا، کم‌ترین ضرر را نه تنها در برابر کرونا که حتی در برابر فجایع دیگر نیز خواهند داشت.

از طرفی مشاغلی که از قبل پیش‌رفتی در زمینه‌های فناوری نداشته‌اند بیشترین ضرر را متحمل شدند؛ کما اینکه بسیاری از افراد مشاهده می‌شوند که در حال دست و پا زدن برای بقای پروژه‌هایشان هستند درحالیکه گروه اول به فکر سوددهی بیشتر خود هستند. برای مثال، سهام شرکت نتفلیکس با استفاده از فرصت در خانه ماندن مردم و مشاهده‌ی فیلم توسط آنان، ۳۰ درصد رشد کرده‌است. شرکت آمازون از تعطیلی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بیشترین درآمد را کسب کرده‌است؛ چرا که مردم با سفارش آنلاین از این سایت فروش کالا، ثانیه‌ای ۱۱ هزار دلار به آن سود رسانده‌اند؛ افزایش سفارش‌ها به حدی رسید که آمازون مجبور شد صدها نفر را برای پوشش این حجم از تقاضا استخدام کند. آمارها نشان می‌دهد که میزان فروش آنلاین وال‌مارت حدود ۹۷ درصد و آمازون ۴۰ درصد رشد داشته‌است. در کشور خودمان شرکت‌هایی مانند اسنپ فود اعلام کرد که سفارش غذای آنلاین بیش از ۴ برابر افزایش داشته که این رقم، به اهمیت راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین اشاره می‌کند. به باور اکثر کارشناسان، شیوع بیماری کرونا سبب شده که صنعت تجارت الکترونیک در جهان، ۵ سال زودتر از موعد رشد کند. همچنین با تغییر شیوه‌ی تأمین نیازهای اساسی مردم، آمازون نیز شروع به افزایش ظرفیت بخش‌هایی مانند خواروبار و اقلام پزشکی کرده‌است.

از طرفی دیگر، برخی از مشاغل، به استفاده از ظرفیت گسترده‌ی اینترنت برای ارائه‌ی خدمات خود رو آوردند. آموزش‌ها و تدریس‌های آنلاین یکی از این مشاغل ‌است. بسیاری از فروشگاه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، مغازه‌های فروش انواع کالاها و لوازم خانگی، لوازم جانبی موبایل و صدها شغل دیگر که تا پیش از ایام کرونا به صورت حضوری کالای خود را به فروش می‌رساندند، امروزه هرکدام از طریق فروش اینترنتی کالاهای خود، به ادامه‌ی کسب‌وکارشان می‌پردازند.

فعالیت برندها در دنیای پس از کرونا را تصور کنید!

فرصت‌های بسیاری برای برندها وجود دارد تا بتوانند جزو دنیای دیجیتال و آنلاین پساکرونا باشند. تقاضا همیشه وجود داشته و این تقاضا در حینی که مردم به زندگی عادی خود برمی‌گردند، بیشتر نیز می‌شود؛ تقاضاهایی مانند آشپزی، سرگرمی‌های خانگی، پوشاک و… همگی جزو فرصت‌هایی هستند که می‌توان از آنان‌ها در عرصه‌ی فروش دیجیتال بهره برد. برندهای بسیاری وجود داشته‌اند که به علت عدم ارائه‌ی خدمات به صورت آنلاین در دوران کرونا، توانایی آن را نداشتند که موقعیت خود را حفظ نمایند و ادامه‌ی حیات برای آنان در دنیای پس از کرونا با عدم تغییر استراتژیک و روی آوردن به فروش اینترنتی غیرممکن خواهد بود؛ همچنین برندهایی که تاکنون دوام داشته‌اند باید قدرت خود را در عرصه‌ی فروش و ارائه‌ی خدمات اینترنتی بیشتر کرده و به فکر رقابت در دنیای پسا کرونا باشند.

در این مقاله شما را با انواع تاثیراتی که کرونا بر برندها گذاشته، آشنا کرده و به بررسی شرکت‌هایی که با استفاده از فروش آنلاین، سودهای سرسام‌آوری کسب کرده‌اند، پرداختیم. همانطور که متوجه شده‌اید، نحوه‌ی رفتار در دنیای پساکرونایی، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر مدیر هوشمندی را باید درگیر خود کرده باشد؛ هیچکسی از اوضاع جهان پس از نابودی این همه‌گیری خبر ندارد؛ اما چیزی که بر همگان واضح است، تغییرات گسترده‌ای است که در بازار و نحوه‌ی جذب و ارائه‌ی خدمات به صورت اینترنتی اعمال خواهد شد. پس با شناخت نقاط ضعف خود در عرصه‌های متفاوت آنلاین و آفلاین (اعم از نحوه‌ی ارائه‌ی محصولات تا جذب مخاطب به روش‌های منسوخ شده) و تقویت نقاط قوت خویش، خود را برای دوام و سپس رقابت در آن عرصه آماده نمایید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *