چطور محتوای درون اپلیکیشن موبایل در گوگل ایندکس میشود؟
روزانه در سراسر دنیا تعداد زیادی اپلیکیشن موبایل با موضوعات مختلف ساخته میشوند.
قبلاً در نوشتههای گذشته از میزان اهمیت ASO برای هر چه بیشتر دیده شدن اپلیکیشن در مارکتها صحبت کردهایم. اما در حال حاضر توجه به نکات ASO برای بیشتر دیده شدن در اپاستورها به تنهایی کافی نیست و لازم است که اپلیکیشن ساخته شده به راحتی در سرچ گوگل نیز پیدا شود.
قبلاً مدیر عامل گوگل اعلام کرده بود که ایندکس شدن نتایج سرچ محتوای اپلیکیشنهای موبایل، آینده جستجو گوگل هستند.
در این نوشته توضیح می دهیم که ایندکس شدن محتوای اپلیکیشن موبایل در گوگل به چه معناست و چطور کار میکند.
ایندکس شدن اپلیکیشن موبایل در گوگل
ایندکس شدن اپلیکیشن موبایل در گوگل یا App Indexing اولین بار در سال ۲۰۱۳ به طور محدود برای برخی توسعه دهندگان راه اندازی شد. این قابلیت در سال ۲۰۱۵ برای همه با استفاده از مرورگر گوگل کروم همگانی شد. این قابلیت پس از گوگل کروم، از مرورگر safari نیز پشتیبانی کرد. با این قابلیت تحول بزرگی در حوزه سئو اتفاق افتاد. بدین ترتیب با جستجو در گوگل محتوای اپلیکیشن نیز در نتیجه جستجو نمایش داده میشوند که این امر ه افزایش ترافیک و بازدید از اپلیکیشن کمک میکند.
در حال حاضر اپلیکیشنهای بومی که هیچ اتصالی به وبسایت هم ندارند میتوانند در صفحات گوگل ایندکس شوند. با جستجو، اطلاعات ونمایش مختصری از اپلیکیشن در گوگل نشان داده میشود تا کاربر تصمیم بگیرد تمایل به دانلود اپلیکیشن دارد یا خیر.
برای اجرای این کار لازم است داکیومنتهای ارائه شده توسط گوگل را برای اندروید یا iOS مطالعه کنید.
مزایای ایندکس کردن اپلیکیشن موبایل برای گوگل
-افزایش آمار نصب ارگانیک.
زمانی که از طریق سرچ گوگل اپلییکشن دانلود میشود این معنا را میدهد که کاربر پاسخش را پیدا کرده است و این ارزش بسیار زیادی دارد و اغلب با افزایش رضایت کاربران به همراه خواهد بود.
-افزایش ترافیک کاربران اپلیکیشن.
زمانی که یک کاربر که اپلیکیشن شما را نصب دارد از طریق سرچ گوگل مجدد از اپلیکیشن شما ساتفاده میکند به این معناست که نام تجاری یا برند شما تقویت شده است و اپلیکیشن در مسیر موفقی است.
-افزایش زمان ماندگاری کاربر.
معمولاً کاربر از نسخه اپ موبایل مدت زمان بیشتری استفاده میکنند، چرا که اپ موبایل تجربه کاربری بهتری ایجاد میکند.
-افزایش درآمد تبلیغاتی.
تبلیغات CPM نشان می دهد که شما به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش آگهی خود چه مبلغی پرداخت می کنید.
حال هر چه بیشتر در نتیجه گوگل نمایش داده شوید احتمال به دست اوردن هزینه نیز افزایش پیدا میکند.
-افزایش نرخ CTR.
با نمایش در نتیجه گوگل ، شانس کلیک کردن توسط افراد افزایش پیدا میکند و CTR بالا میرود.
نکات مهم در ایندکس سازی اپلیکیشن موبایل
کاربر باید به محتوای مشخصی از اپلییکشن شما هدایت شود.
توجه کنید که کاربر به صفحه لاگین یا صفحه تبلیغاتی به جای محتوای اصلی هدایت نشود!
طراحی اپلیکیشن ساده باشد تا در صورت تمایل به راحتی بتواند به مرحل قبل بازگردد!
نتیج گوگل با عناوینی مرتبط با محتوای درون اپلیکیشن نمایش داده میشوند.
حتماً از عناوین مناسب و مرتبط با محتوا استفاده کنید.
در صورت عدم رعایت این نکات، گوگل نمایش اپلیکیشن شما را در صفحه جستجو متوقف خواهد کرد!