اپ‌ساز، اِنقلابی در عصر اَپلیکیشن‌های موبایل

امروزه حضور کسب و کارها در فضای مجازی، بسیار پررنگ شده است. حتی  کسب و کارهای سنتی  نیز در تلاش برای حضور در دنیای مجازی هستند، چرا که حضور در این فضا برای آنها بسیار سودآور خواهد بود. البته استفاده از امکانات فضای مجازی نیز، هزینه‌هایی هم برای آنها به همراه دارد. از این رو برنامه نویسان در تلاش هستند که این هزینه‌ها را به خصوص برای کسب و کارهای کوچک و نوپا به حداقل برسانند. آنها با ارائه اپ‌سازها، انقلابی در دنیای فناوری به وجود آوردند و امکان حضور کسب و کارها در فضای مجازی را هموارتر کردند.

وجود اپ‌سازها کمک فراوانی به بیزینس‌ها، به خصوص کسب و کارهای کوچک می‌کند و اجازه می‌دهد تا آنها به بستر پر رونق مجازی، ورود و با همتایان‌شان رقابت کنند. در این مقاله، ضمن بیان انواع روش‌های بوجود آوردن اپلیکیشن، به یکی از پرکاربردترین این روش‌ها یعنی استفاده از اپ‌ساز می‌پردازیم. مهم‌ترین معایب و مزایا استفاده از اپ‌ساز را عنوان  و در آخر معروف‌ترین اپ‌سازان جهان را معرفی خواهیم کرد.

راه‌های متفاوت برای ساخت اپلیکیشن 

۱. یک برنامه‌نویس استخدام کنید و اپلیکیشن خود را سفارش دهید. این روش مزایا و معایبی دارد. یکی از مزایا آن وجود پشتیبان است. در صورت تغییر و یا استفاده از امکانات پیشرفته‌تر، در تعامل با پشتیبانی به خواسته خود می‌رسید. از معایب مهم آن هم صرف هزینه است. این روش احتمالا هزینه زیادی برای شما دارد. اگر یک کسب و کار نوپا هستید، شاید روش‌های دیگر را نیز بررسی کنید.

۲. اپلیکیشن دیگران را بخرید. برخی اوقات شرکت‌های بزرگ یک اپلیکیشن با قابلیت توسعه‌ی آن را می‌خرند و آن را در بازار ارائه داده و برای خود درآمدزایی می‌کنند.

۳. با برنامه‌نویسی، اپلیکیشن بسازید. از این روش، علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند. هدف آنها کسب درآمد از این راه است. برنامه‌نویسان بعد از ساخت اپلیکیشن، مدیریت آن را بر عهده می‌گیرند.

۴. برای ساخت اپلیکیشن از اپ‌سازها استفاده کنید. اگر می‌خواهید خیلی سریع به اپلیکیشن مورد نظرتان دسترسی داشته باشید، خودتان می‌توانید بدون کدنویسی و با هزینه خیلی کمتر، اپلیکیشن بسازید. این روش مزایا و معایبی داره که در ادامه به طور مفصل به آنها می‌پردازیم.

اپ‌ساز چیست؟

اپ‌ساز، یک سیستم آنلاین است که به کاربر اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن اندروید و IOS  مورد نیازش را حتی بدون یک خط برنامه نویسی بسازد. این اپسازها کاملاً بصری هستند، نیاز به هیچ دانشی از کدنویسی، چه نوشتن و خواندن کد ندارند. بنابراین بدون اینکه برنامه نویس باشید، می‌توانید با این اپ‌سازهای شگفت‌انگیز یک اپلیکیشن برای کسب و کارتان راه بیندازید.

آیا استفاده از اپ‌سازها، رایگان است؟

هزینه استفاده از اپ‌ساز، با توجه به مقدار خریداری شده و مدت زمان آن، متفاوت است. اما معمولاً در برخی از اپسازها می‌توان اپلیکیشن‌های رایگان با امکانات محدودتر ساخت و برای استفاده از امکانات پیچیده و پیشرفته‌تر، باید هزینه پرداخت کرد. البته همین اپ‌های محدود نیز پاسخگو نیاز بسیاری از کسب و کارها است. یا می‌توان با ساخت حساب کاربری در اپ‌سازها، تا مدت محدودی از خدمات رایگان آنها استفاده کرد.

 

مزایای اپ‌سازی: 

۱. شاید یکی از مهمترین دلایلی که ما را به سمت استفاده از اپ‌ساز سوق می‌دهد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. ساخت یک اپلیکیشن با یک اپ‌ساز هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت اپلیکیشن به روش‌های دیگر دارد.

۲. برای ساخت اپلیکیشن با استفاده از اپ‌ساز نیاز به هیچگونه کدنویسی نیست و اگر هیچ سررشته‌ای از برنامه‌نویسی ندارید، نگران نباشید. این از اعجاز دنیای تکنولوژی است که شما را در هر سطحی که باشید با خود همراه می‌کند.

۳. معمولاً اپ‌سازها برای هر سه سیستم عامل اندروید، IOS  و وب، اپلیکیشن ارائه می‌دهد. تا به مخاطب خود دسترسی راحت‌تری داشته باشید و امکان حضور کسب وکارها را در تمام پلتفرم‌های مجازی فراهم می‌کند.

۴. ساخت اپلیکیشن با اپ‌ساز نسبت به دیگر روش‌ها، به لحاظ زمانی وقت بسیار کمتری را از صاحبان کسب و کار می‌گیرد. آنها زودتر می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را تست کنند و در اختیار مخاطبان‌شان قرار دهند.

۵. با استفاده از اپ‌ساز، می‌توانید اپلیکیشن مد نظرتان را بارها تغییر دهید و از آن تست بگیرید. در حالی که وقتی ساخت اپلیکیشن را به یک شرکت برنامه نویسی می‌سپاریم، ممکن است با آن اپلیکیشنی که در ذهن شما بوده بسیار متفاوت باشد.

۶. حتی اگر نخواهید از اپ‌ساز استفاده کنید، برای نمایش دادن بهتره ایده و ذهنیت خود از اپلیکیشن مورد نظرتان، می‌توانید طرحی حدودی را با اپ‌سازها بسازید و نظرات خود را بر روی آن بیان کنید، تا شرکت برنامه نویسی درک بهتری از خواسته شما داشته باشد.

 

 

معایب اپ‌سازها:

فرض کنید اپلیکیشنِ کسب و کارتان را با یک اپ‌ساز ساخته‌اید، مخاطبان و مشتریان خود را جذب کردید، با صرف وقت و هزینه آنها را به مشتریان وفادار و حامی تبدیل کردید، اوضاع بر وفق مرادتان هست و سود خوبی دارید، اما به یکباره اپ‌ساز از کار بیفتد، چه می‌شود؟ چیزی شبیه به نقطه صفر رسیدن است. شما مخاطبان و مشتریان را از دست می‌دهید و مهمتر از آن مشتریان وفادار و حامی‌تان را و تا حدودی اعتبارتان را!

۲. ساخت اپلیکیشن با اپ‌سازها، مانع از توسعه بیشتر اپلیکیشن می‌شود. چرا که شرکت‌های اپ‌ساز، معمولاً منبع  کدهایشان را در اختیار شما قرار نمی‌دهند تا بتوانید با کمک یک توسعه دهنده، آن را ارتقا دهید.

۳. نوآوری در اپلیکیشن‌های ساخته شده با اپ‌سازها وجود ندارد، زیرا امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهند، اندک است.

۴. برنامه‌های ساخته شده توسط یک اپ‌ساز، معمولاً شبیه به هم هستند.اپلیکیشن شما نسبت به دیگران، یک نمای منحصر به فرد ندارد. برای برخی از بیزینس‌ها، این نما و ظاهر خاص و منحصر به فرد‌، بسیار با اهمیت است.(یک توصیه در گوشی: اگر کسب و کارتان را تازه راه اندازی کرده‌اید و برای کاهش هزینه‌ها ناچار به استفاده از اپ‌سازها هستید، سعی کنید برای حفظ  جاودانگی  کسب و کارتان در نظر کاربران، علاوه بر طراحی لوگو منحصر به فرد، تا آنجا که دستتان باز است از ویژگی‌های خاص خودتان استفاده کنید مثلاً از یک طیف رنگی خاص استفاده کنید. تا این نما و ظاهر خاص شما در ذهن مشتریان بماند و شما را با آن ظاهر بشناسند. این کمترین کاری است که می توان برای حفاظت خود از آسیب‌های احتمالی ناشی از خرابی اپ‌ساز انجام دهید.

 

برترین اپ‌ساز‌ها در جهان

برخی از اپ‌سازها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردشان مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفتند و در صنعت  خود را به اثبات رساندند. در داخل کشور هم اپ‌سازهای قابل اعتمادی به وجود آمدند. یکی از اپ‌سازهای معروف در جهان Shoute است. مدیریت راحت، بارگذاری آسان تصاویر، استفاده بدون دردسر و عناصر مبتنی بر موقعیت جغرافیایی از ویژگی‌های بارز این اپ‌ساز معروف است. با این که Shoute، یک برنامه ساز بسیار قدرتمند است، اما به هیچ وجه جیب شما خالی نمی‌کند. فقط با ۱۹ دلار در ماه، برای شما امکان اپ‌سازی را فراهم می‌کند.

Gamesalad از نمونه‌های اپ‌ساز معروف دیگر است. با استفاده از آن به راحتی می‌توانید بازی‌های دو بعدی را بدون هیچگونه کد نویسی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید شاهکارتان را با استفاده از  Android یا App Store یا حتی آمازون با جهان به اشتراک بگذارید! اپ‌سازان معروف دیگر هم هستند که اسامی آنها را در زیر لیست می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید آن‌ها را سرچ کنید:

 

  1. Appy Pie
  2. Shoutem
  3. Swiftic
  4. GoodBarber
  5. BuildFire
  6. Mobincube
  7. AppInstitute
  8. AppMachine
  9. iBuildApp
  10. AppMakr
  11. Appery
  12. Mobile Roadie
  13. TheAppBuilder
  14. GameSalad
  15. BiznessApps

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *