اپلیکیشن های موبایل مناسب برای آموزش همراه

اپلیکیشن های موبایل مناسب برای آموزش همراه

آیا آینده ازآن آموزش همراه خواهد بود؟! استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره به ما این امکان را می دهد تا در زمینه های مختلف اجتماعی رشد کنیم. یکی از آن زمینه ها آموزش است جاییکه پروسه آموزش و یادگیری از چند سال پیش تا کنون با زیربناهای مختلف دیجیتالی درتعامل است.

آموزش همراه

آموزش همراه که با عنوان m-learning هم شناخته میشود، یک زیرساخت آموزشی است که باعث میشود امکان یادگیری در هر زمان و هر مکانی دردسترس باشد همچنین تنها با استفاده از گوشی های تلفن همراه کارمندان و یا دانش آموزان میتوانند به مطالب آموزشی دسترسی و با سایر فراگیران تعامل داشته باشند و اطلاعات و تجربیات خودشان را با هم به اشتراک بگذارند.

شخصی سازی اپلیکیشن های آموزش همراه

هر اپلیکیشن توسعه یافته ای که برای آموزش همراه استفاده میشود استراتژی های پیاده سازی و امکانات ویژه مخصوص به خود را دارد. به طور کلی توسعه اپلیکیشن موبایل به این ویژگی ها بستگی دارد: رابط کاربری، دستگاه های تلفن همراه هدفمند و ویژگی هایی با قابلیت همکاری.

بدیهی است که یک سیستم آموزش همراه به یک تلفن همراه هم نیاز دارد. اپ هایی که برای این منظور ساخته میشوند باید چارچوبی را ارائه دهند که تمامی انواع محتوی مثل متن، تصویر، صوت و فیلم را اجرا کند.

مهم است که در یک اپلیکیشن آموزش همراه به این سه نکته تعاملی اشاره کنیم: مربی یا آموزگار، یادگیرندگان یا دانش آموزان و توسعه دهندگان اپلیکیشن.

با توجه به این موارد درک ساخت یک ماژول برای آموزش همراه می تواند برای توسعه اپلیکیشن های آموزش همراه مفید باشد.

لازم است که بخاطر بسپارید موضوع آموزش همراه تنها درمورد تکنولوژی نیست بلکه بیشتر مربوط به یادگیرندگان است. یادگیرنده در مرکز پروسه آموزش قرار دارد و تکنولوژی تنها یک مسیر است که به یادگیرنده امکان بدست آوردن دانش در هر زمینه ای را می دهد.

در این فعل و انفعال یادگیری، برخی از نقش های خاص توسعه دهنده در فرآیند اپلیکیشن های یادگیری با تلفن همراه ذکر می شود:

  • توسعه دهنده باید چارچوبی را ایجاد کند تا محتویاتی که توسط مربی تولید میشوند درزمان اجرای برنامه توسط یادگیرنده قابل دسترس باشند.
  • توسعه دهنده باید رابط گرافیکی مناسبی برای محتویات، تمرین ها و آزمون های مربوط به هر درس طراحی کند.
  • توسعه دهنده باید یک چارجوب ارتباطی مناسب برای مربیان و فراگیران ارائه دهدتا با استفاده از اپلیکیشن با یکدیگر تعامل داشته باشند.

ساخت یک برنامه موبایل مناسب برای آموزش همراه

آموزش همراه از موارد مختلفی مثل ویدئو ها، کتاب های دیجیتالی یا شبکه های اجتماعی دانشگاهی استفاده میکند بنابراین ضروریست است که اپلیکیشن ها این موارد را پشتیبانی کنند.

این اپلیکیشن ها باید امکاناتی مثل پرسشنامه های تعاملی، محتویات چندرسانه ای و برخی از مکانیسم های تعامل کاربران با یکدیگر را داشته باشد.

چندتا از ایده هایی که شما میتوانید در اپلیکیشن های آموزش همراه استفاده کنید در ادامه ذکر شده است:

  • مدیریت و کلاس بندی دانش آموزان
  • یادداشتهای مدیریتی و برگه های مطالب تعاملی
  • سخنرانی ها و ارائه ها

همچنین چند نمونه از اپلیکیشن های مربوط به آموزش همراه عبارتند از : PowerSchoolMobile، SocrativeTeacher یا Additio . برنامه های دیگری مثل Squid  یا Evernote  برای مربیان و فراگیرانی که از آنها در فرآیند آموزشی خود استفاده میکنند میتوانند بسیار کارآمد باشند.

چرا یک برنامه اندروید برای آموزش همراه بسازیم؟

اندروید فرصت ساخت اپلیکیشن های خلاقانه با استفاده از یک مجموعه غنی رابط گرافیکی و فرمتهای فایل های صوتی و تصویری را ارائه میدهد.به همین دلیل است که پلت فرم آندروید ابزارها و بسته های لازم برای طراحی نرم افزار یادگیری با تلفن همراه برای تلفن های هوشمند را فراهم می کند.

اگر علاقه مند به توسعه برنامه های آموزش همراه هستید، نباید فرصت بهبود دانش خود به عنوان یک توسعه دهنده Android را از دست بدهید. قطعا m-learning می تواند راهی عالی برای افزایش تجربه یادگیری شما باشد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *