از ساخت اپلیکشین‌های خفن تا استفاده در زندگی روزمره

نمونه ساخت اپلیکیشن

نمونه ساخت اپلیکیشن

بدون تردید، یکی از بی مانندترین تکنولوژی‌هایی که باعث آسایش بشر شده تلفن همراه است این وسیله، در تمامی عرصه‌های خصوصی و عمومی زندگی انسان حضور پیدا کرده و باتوجه‌به ظرفیت‌های فراوان خود تبدیل به یک کالای فرهنگی و اجتماعی شده است. تلفن همراه همانطور که دارای اثرات مطلوب کاربردی است مانند: اطلاع رسانی خبری، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی، تخلیه روانی افراد، ایجاد ارتباط. ازسوی دیگر، کارکردهای نامطلوبی نیز دارد مانند افزایش مصرف نمایشی، ایجادفضای امن برای افراد کجرو، ایجاد شبکه‌های ارتباطی پنهان، وابستگی و اعتیاد موبایلی و… که محققان بعضا بدان‌ها اشاره کرده‌اند.

 به‌طوری‌که امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که حداقل از یک اپلیکیشن درگوشی هوشمند خود استفاده نکند. در واقع می‌توان گفت هیچ کاری را بدون این برنامه‌ها نمی‌توان پیش برد. به بیانی دیگر نقش موبایل و تلفن همراه با تمامی برنامه‌های درون آن نقش کلیدی و اجتناب‌ناپذیری در لحظه‌لحظه زندگی ما دارند. به‌طوری در امور روزمره ما حل شده‌اند و مطمئناً فراموش کرده‌ایم چقدر وجود این وسایل کوچ در زندگی ما گره‌خورده‌ و اهمیت دارند. هرچند به همان اندازه که مفید و کاربردی‌اند زیان آور و اعتیاد آور هم هستند. جالب این که، امروزه در جهان یک نوع بیماری با عنوان ترس از بی‌موبایلی در گروه‌هایی از مردم رواج پیدا کرده که به نوبه خود یکی از اشکال “اعتیاد به تکنولوژی” است.

نقش حیاتی قکنولوژی و اپلیکیشن‌ها در سیاره زمین

اعتیاد به تکنولوژی اگرچه سابقه طولانی ندارد اما دارای علائم و اختلالات کم ‌وبیش مشابه به اعتیاد به مواد مخدر است. به‌عنوان نمونه، بر اساس تحقیقات یک مؤسسه پژوهشی در انگلستان که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، بیشتر افراد  زمانی که به تلفن همراه خود دسترسی ندارند عصبی و نگران هستند. همچنین در یک تحقیق که به صورت آنلاین از ۱۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۲ در همان کشور نشان داد دو سوم (۶۶ %) از پاسخ‌دهندگان مورد بررسی دچار “ترس از بی موبایلی” هستند و میزان این نگرانی حدود ۱۱ درصد نسبت به تحقیقی که ۴ سال قبل از این تاریخ (سال ۲۰۰۸) انجام شده بودافزایش یافته است.

بر اساس همین تحقیقات، روزانه انواع و اقسام زیادی از نمونه اپلیکیشن‌های ساخته شده، روانه بازارهای دانلود اندروید و اپل می‌شوند و کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین نیاز جزئی و کلی امور روزمره ما توسط همین اپلیکیشن‌های متنوع و مختلف، رفع می‌شود. حتی می‌توان به‌جرئت گفت صنعت ساخت اپلیکیشن‌ها، به روشی دارد فعالیت می‌کند که روز به روز کاربران زیادی را به خود نیازمند می‌کند به نحوی که زندگی ما بدون وجود این اپلیکیشن‌ها تا حدود زیادی غیر ممکن شده است.

همچنین تعداد شرکت‌های رقیب و و میزان رقابت رو به افزایش بوده و جهت جذب هرچه بیشتر مشتریان برای خرید از خدمات آن‌ها نیاز به شناسایی عوامل مؤثر بر آن دارند.

شبکه های شخصی مبتنی بر تلفن همراه می‌توانند به شدت باعث تعامل بین افراد در گروه‌های مختلف می‌شوند و درواقع در تشکیل گروه‌های اجتماعی و سرمایه اجتماعی نقش اساسی ایفا می‌کنند. از دید پیر بوردیو سرمایه اجتماعی عبارتند از منابع بالفعل یا بالقوه ناشی از عضو یت در شبکه‌ای از روابط مبتنی بر آشنایی یا شناخت متقابل. جیمز کلمن سرمایه اجتماعی را مجموعه‌ای از منابع تعریف می‌کند که در یک گروه (همچون خانواده یا سازمانی اجتماعی) وجود دارد و موجب تسهیل شکل گیری اعضای مختلف با تفکرات مختلف می‌شود. از دید محقق دیگری، سرمایه اجتماعی به سه مؤلفه از زندگی اجتماعی یعنی شبکه‌ها، هنجارها و اعتماد باز می‌گردد که به اعضا امکان رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی بیشتر برای اهداف مشترک می‌دهد.

در واقع  وجود تلفن‌های هوشمند و انواع اپلیکیشن‌ها، ابزار و وسیله‌ای ضروری در زندگی بشر و در تمام جهان است. اما باید مراقب باشیم تا با استفاده بیش از حد از این اپلیکیشن‌ها و در کل تکنولوژی، کنترل زندگی ما را به دست فناوری نسپارد!

اگر بتوانیم میزان وابستگی خود را به گوشی‌های تلفن همراه و مدیا کم کرده و بیشترین استفاده بهینه را از زمان خود داشته باشیم و اتفاقا این اپلیکیشن‌ها می‌توانند بسیار مفید نیز باشند. چرا که برای انجام امور زندگی دائما نیاز به آپدیت و به روز شدن داریم تا مطابق با فناوری‌های بروز دنیا، در زندگی‌مان پیشرفت کنیم.

در ادامه می‌خواهیم چند نمونه ساخت اپلیکیشن‌های مفیدی که می‌تواند در زندگی ما مؤثر و کاربردی واقع شوند را به شما معرفی کنیم:

  • ANCHOR

اگر شما هم طرف‌دار پروپاقرص شنیدن پادکست هستید و بعضی اوقات فکر می‌کنید کاش می‌توانستید در یک بستر ساده و دم دست محتوای صوتی تولید کنید این برنامه برای شماست چرا؟ چرا که در کنار آسان بودن تمامی ابزارهایی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر هم نیاز داشته باشید به این که با دوستانتان این کارها انجام دهید اصلاً نگران نباشید. در واقع نمونه ساخت اپلیکیشن به این صورت است که می‌توانید هم‌زمان از صدای چهارنفر از هر جای جهان استفاده کنید و به‌راحتی با آن‌ها کار کنید در کنار این موارد افکت و ترنزیشن‌های صدا، موسیقی پس‌زمینه و ادیت صدا هم جز ابزارهای این اپلیکیشن است.

  • KHAN ACADEMY

بهترین و جامع‌ترین مرجعی که می‌توان در خصوص آموزش در تمامی حوزه‌ها برای کودکان و نوجوانان معرفی کردف آکادمی خان است. اکادمی خان، علاوه بر مرجع آموزشی بودن، با استفاده از روش‌های آموزشی جذاب، مخاطبان و کاربران خود را هیچ گاه خسته نمی‌کند و یکی از بامزه‌ترین شکل ممکن برای آموزش در کنار فرزندان شماست.

  • APPETIT

احتمالاً شما هم بعد از ایام کرونا و واکسینه شدن هنوز جرئت رفتن به باشگاه‌هایی  که فضای بسته دارند ندارید و از طرفی نیاز به ورزش‌کردن چیزی نیست که بشود آن را نادیده گرفت و کنار گذاشت پس به شما یکی از بهترین و کاربردی‌ترین نمونه ساخت اپلیکیشن ایرانی را معرفی می‌کنیم که برای تمامی سطوح مناسب است. چرا که برنامه‌هایی ارائه می‌دهد که مناسب برای مبتدی‌ها و پیشرفته‌ها به‌صورت جداگانه طراحی شده است. حتی اگر بخواهید با ابزار در خانه ورزش کنید، تیم طراحی این اپلیکیشن، برای شما برنامه جدا طراحی کرده‌ است. توجه داشته باشیم مطمئناً در هیچ باشگاه به صورت حضوری و در هیچ اپلیکیشن حرفه ای ورزشی نمی‌توانید به این آسانی و ارزانی به‌سلامتی خود اهمیت دهید و مراقب سلامتی خود باشید.

  • YOUTOPIN

اگر اهل سفر هستید و مدام در حال چک کردن تورهای طبیعت‌گردی و…، مطمئناً نمی‌توانید از این اپلیکیشن بگذرید. چرا که تمامی مواردی که نمونه ساخت اپلیکیشن حرفه‌ای باید داشته باشد، این اپلیکیشین در خود جا داده است و شما در کنار دیدن به‌روزترین برنامه‌های تور خارجی  داخلی با سفرنامه‌ها، تجارب و افراد متخصص در این زمینه ارتباط می‌گیرید و می‌توانید بهترین پکیج از تجربیات را در کنار هم داشته باشید.

  • WHISK

این اپلیکیشن به شما در تصمیم گیری این که در وعده غذایی روزانه چه غذاهایی تهیه کنید، کمک می‌کند. به نظر می‌رسد با نصب این اپلیکیشن علاوه بر رفع این مشکل هیچ‌وقت در پیدا کردن و کشف رسپی‌های جدید به مشکل نمی‌خورید چون علاوه بر دستورغذایی‌های دقیق از تمامی ملت‌ها تنوع غذایی در اختیار شما قرار می‌دهد و در یکی از قسمت‌های این اپ می‌توانید برای کل هفته به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده دستور غذایی آماده داشته باشید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *