اگر ایده های مختلفی برای ساخت برنامه موبایل دارید احتمالاً یک چشم‌انداز مالی خوب نیز برای آینده پس از ساخت اپلیکیشن به ذهنتان رسیده است.
هر برنامه موبایل برای موفقیت باید یک مدل کسب و کار از پیش تعیین شده داشته باشد.
در این نوشته ۸ راه درآمدزایی از برنامه موبایل را توضیح می‌دهیم.

۱-ارائه برنامه به صورت پولی

یکی از شیوه‌های رایج مدل درآمدی ارائه برنامه بابت پرداخت هزینه مشخص است.
این مدل درآمدی برای برندهای شناخته شده یا برای خدماتی که به گروه خاصی از افراد اختصاص می‌یابد مناسب است.

۲-تبلیغات درون برنامه

زمانی که یک برنامه را به طور رایگان ارائه می‌کنید می‌توان از طریق پیوستن به شبکه تبلیغات از برنامه درآمدزایی کرد.
معمولاً هزینه به ازای کلیک(CPC)  ، هزینه به ازای عمل(CPA)، هزینه تعیین شده بر اساس ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات بنری(CMP)
هستند.
در حال حاضر رایج‌ترین این تبلیغات، روش CPM است.
برای تبلیغات درون برنامه از سرویس Admob گوگل استفاده می‌شود که در ایران استفاده از این سرویس با مشکلاتی روبرو است.
البته چند سرویس مشابه ایرانی نیز وجود دارند.

۳-همکاری با حامی مالی(اسپانسر)

این به این معناست که تنها تبلیغات یک شرکت خاص در برنامه شما نمایش داده می‌شود.
این درحالیست که در شیوه تبلیغات سنتی تبلیغات شرکت های مختلف به نمایش در می‌امدند.

۴-استفاده از خدمات ارتقای برنامه

تا زمانی که اپلیکیشن شما در معرض دید نباشد، دانلود نمی‌شود.
برای این کار می‌توانید از شرکت‌های خدمات مارکتینگ استفاده کنید.
این شرکت‌ها با انتشار خبرنامه، محتوا در وبسایت‌ها، مطبوعات، شبکه های اجتماعی و … توجه افراد را به برنامه شما جلب می‌کنند و به همه گیر شدن و رشد برنامه کمک می‌کنند.

۵-مدل درآمدی فریمیوم(freemium)

همه چیزهای رایگان را دوست دارند، بنابراین زمانی که شما چیز رایگانی را پیشنهاد دهید احتمال رد کردن ان کم‌تر است.
ارائه بخشی از امکانات برنامه به صورت رایگان این فرصت را به کاربر می‌دهد تا با اشتیاق بیشتری برنامه را دانلود کند و ببیند خوشش می‌آید یا نه؟
وقتی کاربری از روند کلی برنامه خوشش بیاید تشویق می‌شود نسخه کامل اپلکیشن را داشته باشد و بابتش هزینه پرداخت کند.

۶-فریمیوم با گزینه‌های متفاوت خرید

این مدل درآمدی نیز همانند فریمیوم به صورت رایگان ارائه می‌شود و کاربر را تشویق می‌کند در حین کار برای باز شدن برخی ویژگی‌ها پول بپردازد.
این مدل بیشتر دراپلیکیشن‌های بازی‌ کاربرد دارد که کاربر را تشویق به خرید سکه برای ادامه بازی می‌کنند.

۷-گزینه‌های مختلف تبلیغاتی در مدل فریمیوم

در این شیوه اپلیکیشن به طور رایگان ارائه می‌شود و تبلیغاتی درون اپلیکیشن قرار می‌گیرد.
در صورتی که کاربر تمایل به مشاهده تبلیغات نداشته باشد می‌تواند نسخه پریمیوم اپلیکیشن را خریداری کند.

۸-تبلیغات ویدئویی

برخی شبکه های تبلیغاتی به جای ارائه تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن ارائه می‌کنند.
این شیوه کاربر را غافل گیر می‌سازد و اگر درست استفاده شود نتیجه خوبی خواهد داشت.
در حال حاضر تبلیغات ویدئویی رایج‌تر از تبلیغات بنری هستند.

سخن پایانی

هر کسب و کاری با توجه به روند کاری خود می تواند هر یک از شیوه های درآمدی را انتخاب کند و طبیعتاً یک نسخه کلی برای همه وجود ندارد.
مثلاً اگر اپلیکیشن شما یک برنامه بازی است روش فریمیوم برای شما مناسب‌تر است.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.