در این مقاله به بررسی وضعیت اپلیکیشن های دنیا پرداخته شده است. نتایج بررسی مدت زمان استفاده از وسیلههای دیجیتال در آمریکا نشان میدهند که تلفن های همراه هوشمند با ۶۲ درصد بیشترین زمان استفاده را به خود اختصاص می دهند و کامپیوتر شخصی با ۲۹ درصد و تبلتها با ۹ درصد در رده های بعدی قرار دارند. استفاده از موبایل در حال حرکت به سمت اپلیکیشن محور شدن است. نتایج تحقیق comscore نشان میدهند که تا دسامبر ۲۰۱۷، به طور میانگین %۸۸ زمان استفاده از موبایل صرف کار با اپلیکیشن های مختلف میشود و کار با مرورگر تنها %۱۲ زمان استفاده را به خود اختصاص میدهد. همانطور که مشخص است، اپلیکیشن ها بزرگترین عامل استفاده از تلفن های همراه هوشمند هستند.
علاوه بر این، تعداد اپلیکیشن و وبسایتهایی که توانسته اند به ۱۰% کاربران دسترسی داشته باشند، ۲% افزایش داشته است. این رشد سالانه نشان میدهد که حرکت به سمت دنیای دیجیتال بهترین تصمیمی است که میتوانید برای کسب و کار خود بگیرید.
گوشی های هوشمند تبدیل به چیره ترین پلتفرم دنیای دیجیتال شده اند. مدت زمان صرف شده ی کاربران در هر پلتفرم توزیعی نابرابر دارد و در این میان گوشی های هوشمند با ۶۲% در جایگاه نخست قرار دارند.
تعداد کاربران آمریکایی که استفاده ی برابری از پلتفرم های دیجیتال دارند بسیار پایین است و مشخصا کاربران تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت توسط تلفن های همراه دارند. سهم زمان استفاده کاربران از کامپیوتر شخصی ۲۹% و برای تبلت حدود ۹% است.
سهم مدت زمان استفاده از گوشی های هوشمند به صورت سالانه در حال افزایش است. برای مثال، این رقم از ۵۴.۵% در ابتدای سال به ۶۱.۹ % در انتهای سال رسیده است. این یعنی مدت زمان استفاده (دقایق دیجیتال) یک تلفن همراه به صورت میانگین بیشتر از دو برابر مدت زمان استفاده از کامپیوتر شخصی است. به طور متوسط، هر فرد ۲۰۰۰ دقیقه برای کار با کامپیوتر و حدود ۵۴۰۰ دقیقه برای کار با تلفن همراه زمان صرف میکند.
دسته بندی اپلیکیشن های برتر
۴ دسته از اپلیکیشن ها بیشتر از سه چهارم زمان استفاده از تلفن های همراه را به خود اختصاص داده اند. دسته ی سرگرمی بیشترین سهم را در این میان دارد و رسانه های مجازی، گیم ها و پیامرسان ها در رده های بعدی هستند. این دسته ها نه تنها سهم بزرگی از بازار اپلیکیشن را در اختیار دارند، بلکه در بازه ی ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ حتی محبوب تر نیز شده اند.
طبق آمار ماه دسامبر ۲۰۱۷، دسته ی سرگرمی ۳۰% مدت زمان استفاده از موبایل را به خود اختصاص میدهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱% افزایش داشته است. دسته ی فضای مجازی ۲۷% مدت زمان استفاده از موبایل را به خود اختصاص داده است که افزایش ۲۰% را نشان میدهد. گیم ها ۱۵% این سهم را به خود اختصاص داده اند که افزایشی ۳۸ درصدی دارد. پیام رسان ها نیز با یک افزایش چشمگیر ۹۸ درصدی به رقم ۶% رسیدهاند.
این ۴ دسته مجموعا ۷۸% از کل زمان صرف شده در موبایل را به خود اختصاص میدهند.
همچنین، سه زیر دسته ی رسانه با ۱۷%، فضای مجازی با ۱۷% و پیام رسانها با ۵% بیشتر از یک سوم دقایق دیجیتال را به خود اختصاص میدهند.
دسته بندی اپلیکیشنها با بیشترین دسترسی به کاربران
فیسبوک، یوتیوب، گوگل، فیسبوک مسنجر و اسنپ چت ۵ اپلیکیشن با بیشترین دسترسی در ایالات متحده بودند. در میان نرم افزارهای فضای مجازی نیز فیسبوک با ۷۰%، اینستاگرام با ۱۶%، اسنپ چت با ۱۲% و توییتر با ۲% بیشترین سهم استفاده را دارند.
در میان پیامرسان ها، فیسبوک مسنجر با ۹۶% سهم، برتری بزرگی نسبت به تمامی نرم افزارهای دیگر در آمریکا دارد. واتس اپ و ویچت نیز با ۳ و ۱ درصد در رده های بعدی هستند.
سلایق محتوی ویدیویی
روند استفاده از محتوی نیز با افزایش روزمره ی سهم ویدیو به خصوص در نیویورک مواجه است. در سال اخیر افزایش شگفتانگیزی را در استفاده از محتوای ویدیویی شاهد بودیم. نتایج ثبت شده حاکی از افزایش ۴۶ درصدی بازدید ویدیو توسط کامپیوتر شخصی و افزایش ۴۱ درصدی بازدید ویدیو توسط گوشی تلفن همراه هستند که با درنظر گرفتن بازهی زمانی کوتاه، افزایشی سرسام آور تلقی میشوند.
گوشی موبایل پلتفرم غالب در تماشای ویدیو است
موبایل ها پلتفرم محبوب تماشای ویدیو هستند. طبق آمار، ۶۸% از تماشای ویدیو توسط گوشی های موبایل و ۳۲% توسط کامپیوتر شخصی صورت میگیرد. بنابراین اگر به دنبال سرنخ هایی برای جذب بازدیدکنندگان هستید، پیشنهاد ما استفاده از ویدیو است. از آن در محتوای وبسایت استفاده کنید و یا به دنبال تبلیغات ویدیویی درون برنامه ای باشید. هر دو روش برای جذب کاربرها بسیار موثر هستند.
امتیاز بازید کننده: ۵ ستاره