هفت نوع پوش نوتیفیکیشن که کاربران واقعا به آنها نیاز دارند. – قسمت دوم
در قسمت قبلی با چهار نوع پوش نوتیفیکیشن مفید آشنا شدیم. در ادامه با سه نوع پوش نوتیفیکیشن دیگر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.
۵- میزان اهمیت پوش نوتیفیکیشن هایی که می فرستید را بسنجید.
نیازی نیست تا همه اتفاق هایی که راجع به کسب و کار و یا اپلیکیشن شما رخ می دهد را در پوش نوتیفیکیشن ها اعلام کنید.
بهتر است مواردی که اهمیت بیشتری دارند را انتخاب کنید.
اپلیکیشن یک برنامه خبری رادیویی را تصور کنید.
مدیران برنامه می توانند تمامی سرخط خبر ها را به عنوان پوش نوتیفیکیشن برای شنوندگان ارسال کنند.
به جای این کار اگر فقط زمان برنامه های پخش زنده و یا خبرهای ویژه مناسبتی را در قالب پوش نوتیفیکیشن ارسال کنند مخاطبان بیشتری را جذب خواهند کرد.
اغلب پلت فرم های نشر آنلاین به شیوه یکسانی از پوش نوتیفیکیشن ها استفاده می کنند.
کاربران با یک پوش نوتیفیکیشن از پست جدید شخصی که فالو کرده اند، مطلع می شوند.
همینطور مشخص می کنند که مثلا بطور متوسط به ازای هر پنج پست جدید یکبار پوش نوتیفیکیشن دریافت کنند و یا اینکه برای هر پست جدید که منتشر می شود.
همچنین اگر بخواهند می توانند براساس تاریخ مطالب منتشر شده پیامی را دریافت کنند.
Breaking News یک برنامه دیگر است که دارای چند ویژگی سفارشی سازی محتوا است.
این اپلیکیشن این امکان را به کاربرانش می دهد تا تعیین کنند چه چیزی را در چه زمانی گوش کنند.
یک گزینه برای غیرفعال کردن اعلانها برای مطالب طولانی و همچنین یک گزینه برای تنظیم زمان آلارم دارد.
کاربر می تواند مشخص کند در چه زمان هایی هیچ آلارمی دریافت نکند.
اما نکته جالبی که این اپلیکیشن دارد این است که کاربر مشخص می کند دقیقا می خواهد درمورد چه نوع مطالبی بیشتر بداند.
این سطح شخصی سازی یک دارایی فوق العاده برای مخاطبان شماست.
با توجه به نوع اطلاعاتی که توسط برنامه شما به اشتراک گذاشته می شود بهترین روش می تواند این باشد که کاربران قادر باشند اطلاعات مورد نظر خود را انتخاب و جدا کنند.
بجای اینکه فقط یک گزینه “خاموش کردن آلارم ها” را به کاربر بدهید اجازه دهید تا زمانی که می خواهد مزاحمتی نداشته باشد را مشخص کند.
۶- پوش نوتیفیکیشن هایی که کارهای ناتمام کاربران را گوشزد می کند.
فرض کنیم شما برای انجام کاری وارد اتاقی می شوید.
در همین زمان تلفن زنگ می زند و یا کسی شما را صدا می کند.
بعد از پاسخگویی به موارد بالا ممکن است یادتان رفته باشد برای چه کاری به اتاق رفته بودید.
اغلب زمانیکه از اپلیکیشن ها استفاده می کنیم این سناریو رخ می دهد.
مثلا زمانیکه در یک اپلیکیشن سفارش آنلاین هستید و به مرحله تایید سفارش رسیده اید یک اس ام اس از دوستی دریافت می کنید.
شما بعد از پاسخ دادن به پیام دوستتان ممکن است تایید سفارشتان را فراموش کنید.
در این حالت دریافت یک پوش نوتیفیکیشن که یادآوری می کند یک سفارش ناتمام دارید بسیار خوشایند است.
این مورد به جای اینکه یادآور یک رویداد خاص مانند سفر و یا پرواز باشد، کمک می کند تا در کنار کارهای روزمره و مسئولیت هایمان قرار بگیریم.
زمانیکه پوش نوتیفیکیشن ها را طراحی می کنید دو نکته را درنظر داشته باشید:
۱- کاربرانتان تا چه اندازه مشغله دارند؟
۲- آیا این پوش نوتیفیکیشن برای کاربران کمک کننده است یا فقط باعث مزاحمت آنهاست؟
پاسخ به این سوالات کمک می کند تا هشدارهایی که می خواهید ارسال کنید را اولویت بندی کرده و بار اضافی به برنامه خود تحمیل نکنید.
۷- پوش نوتیفیکیشن هایی که باعث می شوند کاربران زمان انتظار را کمتر احساس کنند.
فرض کنیم که از یک اپلیکیشن سفارش غذا سفارش گرفته ایم.
درحالیکه گرسنه هستیم نمی دانیم سفارشمان چه مدت دیگر به دستمان می رسد.
چیزی که در این زمان واقعا می خواهیم این است که “بدانیم غذایمان کی خواهد رسید؟”
در این موقع دریافت پوش نوتیفیکیشنی که مسیر دقیق انتقال غذا را نمایش دهد بسیار حائز اهمیت است.
بنابراین اگر اپلیکیشن از کاربرانتان انتظار دارد تا برای چیزی منتظر بمانند، از خود بپرسید:
۱- آیا کاربران را بیشتر از زمانیکه نیاز هست منتظر می گذارم؟
۲- آیا کاربران را در مورد چیزی که می خواهند منتشر شود منتظر می گذارم؟
۳- آیا اطلاع رسانی به کاربران را تا زمانی که با اختلال خاصی مواجه نشده ام به تعویق بیاندازم؟
۴- آیا کاربران برای هر سوالی که برایشان پیش آمده باشد به من دسترسی دارند؟
این دو مورد اخیر بر اهمیت استفاده متعادل از پوش نوتیفیکیشن ها تاکید دارند.
اطلاعات را تا جاییکه کاربران به آن نیاز دارند در قالب پوش نوتیفیکیشن بفرستید.
همین طور مطمئن شوید اگر نیاز به دانستن جزئیات بیشتری داشته باشند راه ارتباط با شما ساده باشد.