هفت نوع پوش نوتیفیکیشن که کاربران واقعا به آنها نیاز دارند. – قسمت اول
در مطالب قبلی خواندیم که چگونه از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنیم؟ یا ۵ نکته برای ارسال پوش نوتیفیکیشن را دانستیم. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم چه نوع پوش نوتیفیکیشن هایی برای کاربران مناسب اند. پس با ما همراه باشید.
۱- پوش نوتیفیکیشن هایی که تشویق کننده هستند نه شرمسار کننده
یکی از دوستان برای پیگیری فعالیت های ورزشی و غذایی اش دستبندی داشت که با بلوتوث به گوشی همراهش متصل می شد.
چند روزی به دلیل آنفلانزا از آن دستبند مدت کمتری استفاده کرده بود درنتیجه یک روز پیغامی با یک مفهوم ناخوشایند بر روی گوشی تلفن همراهش دریافت کرد که می گفت:“کم پیدا شده ای! باید بیشتر تمرین کنی!”.
نمی توان حس ناخوشایندی را که از این متن دریافت می شود انکار کرد.
حتی اگر بدانید که یک پیام خودکار و ماشینی است.
از آنجا که دوست ما آنفولانزا داشت طبیعی بود که میزان فشار و سایر علائم سلامتیش پایین تر از زمان ورزش کردنش باشد اما این نوع محتوای پیام، کاربران را خجالت زده می کند.
اکثر برنامه های بهداشتی و تناسب اندام تقریبا با هدف “کمک به کاربران برای بهتر انجام دادن کار هایشان” ساخته شده اند.
بنابراین اگر احساس بدی درمورد عدم انجام کارشان ایجاد کنیم نه تنها آنها را به انجام دادن تشویق نکرده ایم بلکه باعث دلسردی و احساس گناهشان هم می شویم.
درنظر داشته باشید که کاربران باید از تعامل با اپلیکیشن شما احساس راحتی کنند.
نکته ای که در اپلیکیشن های بهداشت و سلامتی و اپلیکیشن های خرید آن لاین هم کاربرد دارد.
پس به آنها اجازه دهید تا هر زمان که می خواهند استراحت کنند و بین تمریناتشان وقفه بیاندازند.
در این مواقع با ارسال یک پوش نوتیفیکیشن اعلام کنید که درصورت تمایل به استفاده مجدد، اپلیکیشن آماده خدمت رسانی است. اینکار به کاربران یادآوری می کند تا اپلیکیشن را اجرا و مجددا از آن استفاده کنند.
۲- پوش نوتیفیکیشن هایی که زندگی را راحت تر می کنند.
برخی افراد عادت دارند تا همه چیز را در تقویم خود یادداشت کنند. اما چیزی که به نظر نمی رسد این است که گاهی چک کردن این یادداشت ها از قلم می افتد. بنابراین مثلا ممکن است پروازی را از دست بدهید.
پس برای اپلیکیشن هایی از این دست ارسال نوتیفیکیشن اطلاع رسانی ۲۴ ساعت قبل از برنامه مفید است.
ممکن است بگویید با ارسال ایمیل این اطلاع رسانی انجام می شود.
اما همیشه احتمال این را بدهید که نیمی از کاربران ایملشان را چک نمی کنند.
قبل اینکه یک کپی از پوش نوتیفیکیشن های رایج تهیه کنید از خودتان بپرسید : “چطور می توانید با این اطلاع رسانی ها برای کاربرانتان ارزش قایل شوید؟”
۳- پوش نوتیفیکیشن هایی که می دانند کاربرانشان کجا هستند.
یک شرکت تلفن همراه از کاربرانش خواست تا بگویند چه نوع پوش نوتیفیکیشن هایی را ترجیح می دهند؟
پاسخ ۳۴% کاربران “پیشنهاد ویژه براساس موقعیت من” بود.
دانستن مکان کاربران باعث می شود کاربران بدانند همراه آنها هستید.
رخ دادهای احتمالی اطراف آنها را به اطلاع می رسانید.
برای مثال چیز خاصی را براساس مکانی که کاربرتان هست پیشنهاد دهید.
مثلا آخرین نرخ تخفیفات یک فروشگاه زنجیره ایِ نزدیکش را اطلاع دهید.
این روش دیگری است که می تواند برای کاربرانتان ارزش قائل شود.
۴- پوش نوتیفیکیشن هایی که کاربران را در مورد چیزی هیجان زده می کنند.
تصور کنید پشت میزتان هستید و روزهای کاری سختی را پشت سر گذاشته اید.
احساس می کنید به یک استراحت کوچک نیاز دارید.
درست در همین زمان یک نوتیفیکیشن از یک شرکت مسافرتی دریافت می کنید که تخفیف های فوق العاده ای از انواع تور ها و بلیط هواپیما ها را به اطلاعتان می رساند!
از این پس با یادآوری نام آن شرکت مسافرتی یک هیجان مثبت در درون خود احساس می کنید.
درنتیجه نام آن برند در ذهن کاربر ثبت می شود.
همین طور می تواند این حس را به کاربر بدهد که با اپلیکیشن شما یک پیشنهاد ویژه دلخواه دریافت می کند.
بنابراین در مورد آنچه که واقعا کاربران شما را هیجان زده می کند فکر کنید.
بیاد داشته باشید که اجازه دهید خود کاربران تنظیمات دلخواهشان را برای دریافت نوتیفیکیشن تعیین کنند.
در قسمت دوم سه نوع پوش نوتیفیکیشن دیگر را معرفی می کنیم.
با ما همراه باشید.