صفحه فرود (landing page ، لندینگ پیج) توی بازاریابی اپلیکیشن نقشی حیات و بسیار موثری دارد. حالا دیگر با وجود دسترسی همه به میلیونها اپلیکیشن توی پلیاستور گوگل و آیتونز، رقابت بین اپلیکیشنها دارد به شکل ترسناکی زیاد میشود. موقع عرضه اپلیکیشن و برای رسیدن به تعداد مخاطب مورد هدفمان، توجه به این موضوع بسیار حیاتی و ضروری است. احتمالاً خیلی از ماها راجع به صفحه فرود اپلیکیشنها اطلاعی نداریم ولی در کمال تعجب باید بگوییم صفحه فرود نقش خیلی مهمی توی بازاریابی اپلیکیشن دارد. صفحات فرود بهترین پلتفرم برای بازاریابی اپلیکیشن هستند که درباره اپلیکیشنتان فعالیت میکنند و مردم را از وجود اپلیکیشنتان مطلع میکنند.
این را هم بدانید سئوی ارگانیک راز کار توی محتواست
اساساً اهمیت لندینگ پیج به قبل از راه اندازی اپلیکیشن و حتی بعد از راه اندازی آن برمیگردد. اهمیت این موضوع را با جزئیات برایتان بازگو میکنیم:
اهمیت لندینگ پیج قبل از راه اندازی یک اپلیکیشن
-
ایجاد فهرستی از آیدیهای ایمیلها
صفحه فرود به شما اجازه میدهد تا به مردم دسترسی داشته باشید و از آنها بخواهید مشترکتان شوند تا به این صورت از بروزرسانیهای مربوط به پیشرفتهای اپلیکیشنتان مطلع شوند. این فعالیتتان به شما کمک میکند تا فهرستی از ایمیلها داشته باشید. این کار در آیندهای نزدیک خیلی به دردتان خواهد خورد.
-
دسترسی به رسانههای اجتماعی
این روزها رسانههای اجتماعی اعتیادآور هستند. مردم امروزه توی رسانههای اجتماعی بسیار فعالترند. لندینگ پیج با ایجاد یک لینک به راحتی میتواند به رسانههای اجتماعی پرش داشته باشد. این کار به اساس حضور اپلیکیشنتان در وب کمک میکند.
-
تست کردن برندتان
صفحه فرود اپلیکیشنتان به شما کمک میکند تا اپتان را تست کنید و به هویتش به عنوان یک برند شکل بدهید. میتوانید قبل از اینکه اپتان را واقعاً راه اندازی کنید صفحهآرایی، ترکیب رنگ، عملکرد اپ و الگوی آن را بر اساس تغییراتی که موقع هر درخواستی توی آن صورت میگیرد تست کنید.
-
آشنایی با سئو
موقعیت اپلیکشین در صفحه نمایش نتایج موتورهای جستجو خیلی حیاتی و مهم است. صفحه فرود کمک میکند تا پروسه تست کردن کلمات کلیدی را به عهده بگیرد. اینطور میتوانید تصمیم بگیرید برای عنوان و شرح اپلیکیشن چه کلمات کلیدی در نظر بگیرید.
اهمیت landing page بعد از راه اندازی یک اپلیکیشن
-
دعوت به عمل یا همان Call to action
لندینگ پیج به کاربرها کمک میکند تا به بهترین نحو به شما دسترسی داشته باشند.
-
بوست کردن رسانههای اجتماعیتان
با کمک صفحه فرود صفحه رسانههای اجتماعیتان هم باید رشد کند. میتوانید به کمک کانالهای رسانههای اجتماعیتان یک جامعه بسازید و کاربرهایتان را از آن مطلع کنید. اینطوری تعامل آنها را در اپلیکیشنتان بیشتر میکنید.
-
اسم و آیکن اپلیکیشن
با ایجاد نام و آیکن تک و ویژهای برای برندتان کارآزمودگی را آن تقویت کنید. به کمک لندینگ پیج میتوانید اسم و آیکن اپلیکیشنتان را ارائهپذیرتر و جذابتر کنید.
-
اطلاعات لازم برای تماس
اطلاعات لازم برای پشتیبانی و تماس باید به خوبی توی صفحه فرود نمایش داده شوند. چیزی که خیلی مهم است پاسخ کامل دادن به تمام درخواستها و سوالهای مشتریهاست و اینکه جوابها را به موقع بدهید تا اعتماد مشتریها را به دست بیاورید.