شش روش تولید محتوا برای بهبود حضورتان در شبکه های اجتماعی
وقتی حرف از شبکه های اجتماعی میشود مثل این است که راجب اقیانوس صحبت میکنیم.
تولید محتوا یکی از مهمترین عوامل حضور پررنگ در شبکه های مجازی است.
هرچه کاربران و دنبال کننده های صفحات مجازی شما بیشتر باشد دسترسی به شما هم بیشتر است.
هرچه دسترسی به شما بیشتر باشد نرخ دریافت مطالب شما بیشتر میشود.
از آنجاییکه رسانه های اجتماعی در تولید محتوا میتواند خیلی مؤثر باشند. در این مقاله شش روش برای افزایش حضور مؤثرتان در دنیای مجازی شرح داده میشود.
۱- از لحن مناسبی استفاده کنید.
هرچه لحن شما به گوش مخاطبان آشناتر و شخصیت پذیرتر باشد(ماشینی نباشد) قابل اعتمادتر خواهید بود.
ممکن است لحن شما از نوع بازیگوش، جدی، پیچیده یا حتی حالت روحانی و الهام بخش داشته باشد.
اما در هر صورت باید از آن در جهت گسترش هدفتان استفاده کنید.
ترجیحا از یک لحن مشخص در رسانه های مجازی استفاده کنید.
به این دلیل که آن لحن تبدیل به یک شخصیت مجزا و آشنا برای کاربرانتان شود.
توصیه میشود که از رویه یکسانی استفاده کنید.
اگر روزی سه مطلب قرار میدهید مخاطبانتان انتظار دارند همیشه سه مطلب از شما دریافت کنند. اگر این روند را تغییر دهید یک ظاهر سردرگم و درهم و بر هم از خودتان نمایش داده اید.
۲- با مخاطبانتان صحبت کنید و آنها را نیز به چالش بکشید.
وقتیکه یک پست را در شبکه های اجتماعی منتشر میکنید با مخاطبتان صحبت کنید و او را هم درگیر مسئله تان کنید.
هر پستی که منتشر میکنید به گفتگوی با مخاطبتان منجر نمیشود اما هر تعامل مثبتی احتمال ختم شدن به گفتگو را افزایش میدهد.
افزایش تعامل در رسانه های مجازی فرصت بیشتری به شما میدهد تا نرخ مراجعه به صفحه تان را بالا ببرید.
مخاطبانتان شروع به منشن کردن شما در پست های خود میکنند بنابراین شما در شبکه آنها هم فعال خواهید شد.
اگر کسی ایده ای به شما میدهد او را خجالت زده نکنید بلکه از آن فرصتی بسازید تا نشان دهید چگونه از ایده ها و موقعیت های جدید استفاده میکنید تا ویژگی های کارتان را بهبود ببخشید.
شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر لینک وب سایتتان را هم در مطالبی که منتشر میکنید قرار دهید.
در این صورت نرخ مراجعه به سایت خود را افزایش میدهید که در نتیجه به افزایش رتبه SEO سایتتان کمک میکند.
همچنین خیلی مهم است تا با افرادی که مستقیا با شما در ارتباط نیستند هم تعامل داشته باشید.
بسیاری از برندها برای جذب مخاطبان در رسانه های اجتماعی خود شروع به راه اندازی کمپین های مختلف میکنند.
این کمپین ها میتواند به شکل بازی، نظرسنجی و یا مسابقه باشد.
این موارد حتی اگر به یک رویکرد تعاملی با مخاطب ختم نشود هم میتواند دید خوبی به شما بدهد تا بفهمید مخاطبتان چه میخواهد.
۳- فروش بالا را فراموش کنید و در عوض کیفیت چیزی که ارائه میدهید را بالا ببرید.
اگر پست هایی که منتشر میکنید سهم بیشتری در معرفی برند شما دارند زمان آن فرا رسیده که تغییر کنید.
زمان پیروی از قانون هشتاد بیست!!!
یعنی ۸۰% مطالبی که منتشر میکنید باید جنبه آموزشی، سرگرمی و… داشته باشد و ۲۰% بقیه به معرفی و ترویج کسب و کار شما اختصاص داده شود.
برای افزایش تعاملتان با کاربران، به آنها مطالب به درد بخور ارائه دهید.
بسته به زمینه کاری که انجام میدهید لینک های مقالات، نکته ها، پیشنهادات و اخبار مهم در زمینه کاریتان و سایر اطلاعاتی که برای مخاطبانتان مفید است را منتشر کنید.
سعی کنید در رأس مطالب منتشر شده در رشته کاریتان قرار بگیرید تا برندتان را به شکل تعاملی درآورید. اینکار به جذب اعتماد مخاطبتان کمک میکند.
۴- بجای اینکه “بگویید”، “نشان دهید”.
امروزه شبکه های اجتماعی هم بالغ شده اند و یک جابجایی بزرگی از مرحله “گفتن” به مرحله “نمایش دادن” داشته اند.
ما بیشتر از قبل بصری شده ایم و در این مورد شبکه های اجتماعی مبتنی بر تصویر مثل اینستاگرام هم مؤثر بوده اند.
نکته کلیدی این است که : اگر محتوای پست هایتان بصری باشد کاربران تمایل بیشتری به درگیر شدن با موضوع شما را دارند.
بنابراین تا جاییکه امکان دارد از تصاویر برای رساندن پیام خود استفاده کنید.
اخیرا ابزارهای طراحی مثل Canva برای کمک به ساخت محتوای بصری برند ها رایج شده است.
شبکه های اجتماعی با اشتراک گذاری رشد میکنند. پس اگر بتوانید مطلب مورد نظرتان را با دیگران به شیر کنید بازی را برده اید.
۵- با مخاطبتان در ارتباط باشید.
رسانه های اجتماعی به تماس های انسانی نیاز دارد.
افرادی که با یکدیگر در این شبکه ها در تماس اند اساس کار را تشکیل میدهند.
برند خودتان را با شخصیتی که به آن میدهد از سایر رقبا متمایز کنید تا در شبکه های اجنماعی موفق شوید.
شما باید چیزی به مخاطبتان پیشنهاد دهید که رقبایتان نمیدهند.
همانطور که اشاره شد اساس داشتن بک رابطه قابل اعتماد این هست که ابتدا یک رابطه را شروع کنید.
کسی قویتر و دارای شخصیت بیشتری است که اعتبار بیشتری داشته باشد.
۶- زمانبندی ها را در نظر بگیرید.
برای تیم های کوچک ابزار زمانبندی رسانه های اجتماعی میتواند حیات بخش باشد.
آنها میتوانند فعالیت های اجتماعی شما را هماهنگ و به کاهش استرستان کمک کنند تا تأثیرگذارتر باشید.
مهم این است که به خاطر داشته باشید مخاطبان صفحات مجازیتان افراد واقعی هستند.
رسانه های اجتماعی برای این نیستند که “بفروشید و فراموش کنید” بلکه اساسشان براین است که “چه کنید تا مخاطب درگیر شما بماند”.
بنابراین برای مطالبی که قرار است منتشر کنید یک لیست عناوین محتوایی تهیه کنید و مشخص کنید که هدفتان از انتشار آن چیست.
سپس مشخص کنید که هر کدام را چه زمان و بعد از کدام مطلب میخواهید منتشر کنید.
یک حضور مؤثر در رسانه های اجتماعی میتواند نقش زیادی در موفقیت شما داشته باشد.
اگر تا بحال به این نکته کم توجه بوده اید زمان آن رسیده که دست به کار شوید.
جالب بود استفاده کردم از مطلبتون