امروزه موبایل تبدیل به بخش مهمی از زندگی روزمره افراد شده است.همه ما گوشی موبایل خود را همیشه نزدیک و در دسترس خود داریم و مرتباً ان را چک می‌کنیم و رفتار کاربران در مواجه با آن متفاوت است.

اگر شما هم به فکر موبایلی شدن و رفتن به این سمت هستید باید بدانید که در حال وارد شدن به دنیای کاملاً جدیدی هستید.
موبایلی شدن می‌تواند ایجاد یک وبسایت رسپانسیو که برای گوشی موبایل بهینه سازی شده باشد و یا می‌تواند اپلیکیشن موبایلی باشد.
رفتار کاربران و نحوه تعامل آنها با وبسایت از طریق دسکتاپ کاملاً متفاوت با موبایل است.
لازم است بدانید که نحوه فعالیت افراد در اینترنی جالب را توضیح می‌دهیم.

-فعالیت کاربران موبایلی معمولاً صبح و عصر است.

در ملاحظه ی رفتار کاربران موبایل زمان بندی برای آنها اهمیت زیادی دارد.
بر اساس بررسی های شرکت مایکروسافت کاربران موبایل بیشتر در ساعت‌های بین ۶ تا ۹ صبح و ۶ تا ۱۱ شب انجام می‌شود.
این در حالیست که کاربران دسکتاپ بیشترین استفاده را در زمان ساعات کاری خود یعنی ۹ صبح تا ۶ عصر دارند.
هر دو دسته کاربران موبایل و دسکتاپ در حال بازدید از وبسایت هستند اما با دو مدل رفتاری کاملاً متفاوت!

-اهداف کاربران موبایل با دسکتاپ در استفاده از مرورگر متفاوت است.

معمولاً کاربران موبایل هدف‌مندتر و برای کسب اطلاعات خاصی از موبایل استفاده می‌کنند.
این در حالیست که کاربران دسکتاپ زمان زیادی را برای گذراندن وقت از اینترنت استفاده می‌کنند.
اغلب برای کسب اطلاعات راجع به محصولات از دسکتاپ استفاده می‌کنند و برای هدف خاص از موبایل.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که زمانی که کاربر وارد یک وبسایت می‌شود که برای گوشی موبایل بهینه سازی نشده سریعاً به صفحه جستجو بر می‌گردد.

-محتوا پادشاه است، چه برای کاربران دسکتاپ و چه موبایل!

دسترسی به محتوا بسیار اهمیت دارد.
وقتی صحبت از محتوا و بررسی رفتار کاربران می‌شود نحوه ارائه محتوا هم اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.زمانی که کاربر وارد یک سایت می‌شود محتوا را ابتدا اسکن می‌کند و بعد شروع به خواندن می کند.
محتوا می‌تواند متن ، تصویر یا ویدئو باشد.
برای اثربخشی بیشتر باید توجه کنید که چه نوع محتوایی برای کار شما مناسب‌تر است.

-کاربران دسکتاپ هنوز هم درصد مشارکت بالاتری دارند.

آمار نشان می‌دهد که کاربران دسکتاپ مدت زمان بیشتری را در صفحات سایت می‌گذرانند و کاربران موبایلی نرخ پرش بالاتری دارند.
دلیل این امر این است که کاربران موبایل علاقه‌ای به اسکرول کردن، زوم کردن، …. در صفحه ندارند.
آنها به دنبال یک وبسایت واکنش گرا که برای موبایل بهینه سازی شده باشد هستند.
اگر می‌بینید بیشتر ترافیک وبسایت شما زا طریق موبایل است بهتر است روی موضوع واکنش‌گرایی سایت وقت بسیاری بگذارید.

-بررسی کنید کاربران در وبسایت شما به دنبال چه چیزی هستند.

برای فهمیدن اینکه کاربران به دنبال چه چیزی هستند لازم است انگیزه آنها را در هنگام مرور سایت دریابیم.
انگیزه کاربران دسکتاپ با انگیزه کاربران موبایلی متفاوت است. اما این به چه معناست؟!
در واقع منظور این است که نیازهای یک کاربر موبایلی سودآوری بیشتری دارد!
چرا که آنها معمولاً با یک هدف مشخص وارد سایت شده‌اند و تمایلی به اتلاف وقت نیز ندارند.
آنها نسبت به کاربران دسکتاپ تمایل بیشتری دارند که سریع به هدف خود برسند.
در عین حال چیزی که برای کاربران دسکتاپی مهم‌تر است دیزاین دکمه‌ها و المان‌های درون سایت است که باعث برانگیخته شدن آنها می‌شود.
در قسمت دوم نوشته، چند تفاوت دیگر را توضیح خواهیم داد.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.