اپلیکیشن های خدماتی یک ایده عالی برای ارتقای کسب و کار شما

امروزه بخش قابل‌توجهی از زندگی ما بر روی تلفن‌های هوشمند صرف می‌شود. آن‌هم نه‌تنها برای به‌روزرسانی وضعیت فیس‌بوک و یا ارسال عکس و ویدیو به اینستاگرام یا بازی‌های آنلاین؛ بلکه برای ده‌ها وظایف مختلف و مهم از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنیم. ما از برنامه‌های تلفن همراه برای برنامه‌ریزی زمان، برنامه‌ریزی اهداف، مدیریت حساب‌های بانکی، ارسال ایمیل و پیام، حل مسائل مربوط به کسب‌وکار، خرید، شمارش کالری، یادگیری زبان و غیره استفاده می‌کنیم. امروزه تقریباً برای همه‌چیز یک برنامه تلفن همراه وجود دارد. در میان این برنامه‌ها اپلیکیشن های خدماتی از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

اپلیکیشن های خدماتی زندگی روزمره ما را راحت‌تر از همیشه می‌کنند. می‌توانیم تنها با فشار یک دکمه سفارش شام دهیم و یا شخصی را برای تمیز کردن خانه خود استخدام کنیم.

از دیدگاه کسب‌وکار، ایجاد اپلیکیشن های خدماتی یک ایده عالی است فقط بررسی کنید و کارهایی را که مردم اغلب انجام می‌دهند را پیدا کنید شاید، شما بتوانید آن را به یک سرویس تبدیل کنید.

حتی اگر به نظر برسد که توسعه اپلیکیشن های خدماتی کاملاً ساده است بااین‌حال نیاز به آماده‌سازی دقیق، بحث کامل و عملکرد مناسب دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اپلیکیشن های خدماتی به صفحه آنچه درباره طراحی و ساخت اپلیکیشن خدماتی باید بدانید مراجعه کنید.

۷ قانون برای ساخت اپلیکیشن های خدماتی موفق

برای ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی موفق باید یک استراتژی جامع داشته باشید در ادامه مطلب ما قوانینی را که در ساخت اپلیکیشن های خدماتی می‌تواند به شما کمک کند را بیان کرده‌ایم.

۱٫خدمات موردنظرتان را انتخاب کنید

شایع‌ترین مشاغل تجاری که شما می‌توانید از طریق آن خدمات ارائه دهید چیست؟ شاید اولین موردی که ممکن است به ذهن شما برسد خدمات تاکسی است اما خدماتی دیگری هم نیز وجود دارند که می‌توانند جزو گزینه‌های انتخابی شما باشند:

خدمات تحویل: ازجمله مواد غذایی، گل‌ها، بسته‌های شخصی و غیره

خدمات زیبایی

خدمات بهداشتی: مانند قرار ملاقات پزشک، مشاوره از راه دور

خدمات خانگی: به‌عنوان‌مثال شستن لباس‌ها، تمیز کردن خانه و دکوراسیون

ورزش و تناسب‌اندام: پیدا کردن گروه‌های موجود و مربیان بر اساس ترجیحات شما

پارکینگ خودرو

این فقط یک لیست کوتاه از خدمات است که می‌تواند به‌صورت تقاضا از طریق اپلیکیشن های خدماتی ارائه شود. معمولاً اپلیکیشن های خدماتی که بر روی یک صنعت متمرکز باشند اما با چند سرویس دیگر هم ترکیب‌شده باشند نادر هستند به‌عنوان‌مثال توانید مشاوره پزشکی تخصصی یا قرار ملاقات پزشکان را به‌عنوان خدمات اصلی خود ارائه دهید و همچنین حمل‌ونقل تاکسی به بیمارستان را نیز انجام دهید.

۲٫اطمینان حاصل کنید که سرویس شما برای حل یک مشکل واقعی است

 این مرحله می‌تواند برای شما مشکل باشد زیرا گاه خدماتی که ارائه می‌دهید ممکن است چیزی باشد که مردم نمی‌خواهند بنابراین قبل از توسعه اپلیکیشن های خدماتی بررسی کنید بیشترین نیاز مشتری چیست و در آن زمینه خدمات ارائه دهید.

۳٫بررسی و تجزیه‌وتحلیل بازار

بررسی و تجزیه تحلیل بازار به شما می‌آموزد که چه چیزی محبوب است و چه چیزی نیست و این‌که کدام خدمات به فراوانی ارائه‌شده است. علاوه بر این شما همچنین می‌توانید محدوده قیمت مناسب را پیدا کنید، به‌طوری‌که قیمت‌های شما بیش‌ازحد از قیمت‌های رقبا کمتر یا بیشتر نباشد.

۴٫قیمت‌های منطقی را تنظیم کنید

اپلیکیشن های خدماتی

قیمت خدمات شما باید تعادل بین حداقل مطلق که رایگان است و قیمت متوسط برای همان خدماتی باشد که ارائه‌دهندگان ارائه می‌دهند. علاوه بر زمان، قیمت شما یکی دیگر از عواملی است که باید مشتریان را متقاعد کند خدمات شمارا بیشتر از رقبای شما انتخاب کند.

در همان زمان انگیزه‌های ارائه‌دهندگان عالی خود را فراموش نکنید. شما خوش‌شانس بوده‌اید که ارائه‌دهندگان شما کارهای خود را به‌صورت عالی انجام می‌دهند و مشتریان شما دوباره و دوباره شمارا انتخاب می‌کنند. این سرمایه‌گذاری‌ها مطمئناً بازپرداخت خواهد شد زیرا با ارائه خدمات باکیفیت مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.

۵٫ورود آسان به سیستم

ورود به سیستم یک ویژگی بسیار مهمی است که در اپلیکیشن های خدماتی باید در نظر داشته باشید. کاربر باید اجازه ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن شمارا داشته باشد و به‌راحتی از طریق شماره تلفن و یا حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی خود وارد اپلیکیشن شود.

۶٫اضافه کردن موقعیت جغرافیایی

اپلیکیشن های خدماتی

موقعیت جغرافیایی دقیق یک ویژگی بسیار مهم در اپلیکیشن های خدماتی است. تأکید اصلی در ارائه خدمات زمان است بنابراین ارائه‌دهنده خدمات باید ازلحاظ جغرافیایی نزدیک باشد. مشتریان باید ببینند ارائه‌دهنده کجا است و چه مدت طول می‌کشد تا کار خود را شروع کند. در خدمات تحویل و حمل‌ونقل، موقعیت جغرافیایی برای مشخص کردن مبدأ و مقصد لازم است.

۷٫سیستم پرداخت آسان و قابل‌اعتماد

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در اپلیکیشن های خدماتی باید در نظر بگیرید گزینه‌های پرداخت است بنابراین اطمینان حاصل کنید که سیستم پرداخت شما بدون مشکل و ایمن است.

da-14

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *