تفاوت‌های جالب رفتار کاربران دسکتاپ با کاربران موبایل-قسمت دوم

امروزه موبایل تبدیل به بخش مهمی از زندگی روزمره افراد شده است.
همه ما گوشی موبایل خود را همیشه نزدیک و در دسترس خود داریم و مرتباً ان را چک می‌کنیم.
اگر شما هم به فکر موبایلی شدن و رفتن به این سمت هستید باید بدانید که در حال وارد شدن به دنیای کاملاً جدیدی هستید.
موبایلی شدن می‌تواند ایجاد یک وبسایت رسپانسیو که برای گوشی موبایل بهینه سازی شده باشد و یا می‌تواند اپلیکیشن موبایلی باشد.
رفتار کاربران و نحوه تعامل آنها با وبسایت از طریق دسکتاپ کاملاً متفاوت با موبایل است.
لازم است بدانید که نحوه فعالیت افراد در اینترنت از طریق دسکتاپ با موبایل تفاوت‌های بسیاری دارد.
در قسمت اول نوشته ۵ تفاوت را توضح دادیم حال در این قسمت نیز به برخی دیگر از تفاوت‌های رفتاری کاربران می‌پردازیم.

-سرعت بارگذاری وبسایت از آنچه تصور می‌کنید مهم‌تر است.

واقعیت این است که کاربران گوشی موبایل بی حوصله و عجول هستند!
تحقیقات نشان می‌دهد که نیمی از افراد در صورتی که وبسایت بیش از ۳ ثانیه بارگذاری شود وبسایت را ترک می‌کنند.
این به معناست که افراد تمایل به انتظار و صرف مدت زمان زیاد در سایت شما را ندارند.
همچنین باید توجه کنید که اکثر افراد دیگر به وبسایت‌هایی که از انها تجربه بدی کسب کرده‌اند باز نمی‌گردند.
در واقع هر چه زمان لود شدن صفحه کم‌تر باشد احتمال بازگشت آن افراد در اینده به وبسایت شما بیشتر می‌شود.
از ان طرف، کاربران دسکتاپ معمولاً چندین تب باز می‌کنند و صبر می‌کنند صفحات بارگذاری شوند.

-کاربران موبایلی معمولاً جوان‌تر و پذیراتر هستند.

یکی از عوامل تاثیر گذار در تفاوت رفتارهای کاربران دسکتاپ با موبایل، سن است.
۸۵ درصد از دارندگان گوشی هوشمند در رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال هستند!
همچنین این رده سنی نسبت به کاربران دسکتاپی تمایل بیشتری هم به دریافت محتوا دارند.
البته این رده سنی در حال تغییرو بیشتر شدن است.

-تاثیر جنسیت درتفاوت‌های رفتار کاربران دسکتاپ و موبایل.

علاوه بر سن، جسنیت کاربران نیز باعث ایجاد تفاوت‌های رفتاری می‌شود.
بر اساس یک آمار درصد بیشتر افرادی که آنلاین خرید می‌کنند خانم‌ها هستند تا آقایان.
همچنین خانم‌ها اهمیت بیشتری به محتوا می‌دهند، در عین حال آقایان به اسم و برند توجه بیشتری نشان می‌دهند.

-کاربران موبایل تمایل بیشتری به اشتراک گذاری موقعیت مکانی دارند.

به دلیل موضوعات امنیتی خیلی از کاربران تمایلی به شاتراک گذاری موقعیت جغرافیایی خود ندارند.
اما کاربران موبایل به نسبت کاربران دسکتاپ تمایل بیشتری به اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی خود و دریافت پیشنهادهای سفارشی از سمت اپلیکیشن هستند.

-کاربران تمایل دارند از طریق موبایل تحقیق کنند و از طریق دسکتاپ خرید!

تجارت موبایلی رفتار کاربران را تغییر داده است.
امروزه یک کاربر برای خرید یک محصول اطلاعات سایت‌های مختلف را بررسی و با هم مقایسه می کند و نهایتاً تصمیم به خرید می گیرد.
در واقع افراد از طریق موبایل زمان خود را صرف کسب اطلاعات در این زمینه می‌کنند.
با این حال در حالی که استفاده از گوشی موبایل همه روزه در حال افزایش است، باز هم افراد برای تکمیل نهایی سفارش خود دسکتاپ را ترجیح می‌دهند!

-دسکتاپ نرخ تبدیل بالاتری نسبت به موبایل دارد.

کاربران دسکتاپ مدت زمان کمتری را نسبت به کاربران موبایل در وبسایت می‌گذرانند اما نرخ فروش بیشتری دارند!
این به این معناست که آنها قبلاً تحقیقات و بررسی‌های خود را قبل از خرید انجام داده‌اند.
این موضوع نشان دهنده این نیز می‌تواند باشد که موبایل به تنهایی پاسخ گوی نیازهای کاربران نیست.
اما باید توجه داشت که در سال گذشته نرخ تبدیل کاربران موبایل نیز افزایش پیدا کرده است.
در تصویر زیر نرخ تبدیل کانال‌های خرید مختلف را مشاهده می‌کنید.

 

 

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید یک وبسایت داشته باشید که مناسب کاربران موبایل نیز باشد نکات زیر را حتماً در نظر بگیرید:
  • سرعت بارگذاری بالا
  • اطلاعات دقیق و به روز شده
  • ناوبری آسان و تجربه کاربری خوب
  • سریع و دارای امنیت بالا
همچنین توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید میزان فروش محصولاتتان بالاتر رود توجه ویژه‌ای به کاربران تبلت داشته باشید.
نرخ تبدیل کاربران تبلت در حال افزایش بیشتری است.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.