میزان فروش سایت، یک مسئله بسیار مهم برای اکثر سازمانها است. مجموعهها همواره تلاش میکنند تا بهترین محصول را به دست مشتریان خود برسانند. مشکل از جایی شروع میشود که هرچند گاهی، تمام بخش های یک سازمان خوب عمل میکنند، ولی محصول مورد نظر و یا حتی محصولات مورد نظر در بازار به فروش نمیرسد و درنتیجه نمیتواند سود قابل قبولی را برای سازمان فراهم کند.
فروش در یک سازمان، خط مقدم آن مجموعه محسوب میشود؛ چرا که بیشترین ارتباط مشتریان با فروشندگان و واحدهای فروش مانند سایت میباشد. عملکرد بخشهای فروش، تاثیرات زیادی بر ذهن مشتریان داشته و میتواند باعث رشد و یا سقط یک کسبوکار شود.
بسیاری از کسب و کارهای آینده نگر با توجه به رشد تکنولوژی، فروش سایت را مبنای کار خود قرار دادهاند و البته در صورت توجه بیشتر، باید برای طراحی اپلیکیشن به عنوان مکملی برای فروش سایت اقدام کنند.
میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقالهی ” تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی ” نوشته شده در بلاگ وستا را مطالعه کنید.
اپلیکیشن، جایگزین و یا مکملی برای فروش سایت؟
در گذشته فروش سایتها ارزش بسیار بیشتری داشتند؛ چرا که بهگونهای تنها راه ارتباطی کسبوکارها در دنیای آنلاین بوده و همچنین اپلیکیشنها گسترش پیدا نکرده بودند. به مرور زمان و با بیشتر شدن استفاده از انواع اپلیکشنها، راههای ارتباطی چندگانهای شکل گرفته است. به همین علت امروزه تنها تمرکز بر روی فروش سایت پاسخگو نخواهد بود و باید به دنبال روشهای مکمل آن باشید.
کاربران دنیای آنلاین، زمان کمتری در سایت میگذرانند و برای آشنایی با کسبوکارهای مختلف ترجیح میدهند از اپلیکیشن آنها استفاده کنند. با رشد تکنولوژی و همهگیری استفاده از موبایلهای هوشمند، دیگر سایتهای فروشگاهی مثل قبل مخاطبان خود را نداشته و اپلیکیشنها به نوعی جایگزین آنها شدهاند.
البته در نظر داشته باشید اپلیکیشنها نمیتوانند جایگزین کامل سایت شده و به عنوان مکمل برای تقویت فروش سایت کاربرد دارند.
برای آشنایی بیشتر با موضوع طراحی سایت، مقالهی “چرا هر کسب و کاری به وب سایت نیاز دارد؟” نوشته شده در بلاگ وستا را مطالعه کنید.
بهبود فروش سایت و تغییرات مشتریان
گذشت زمان باعث ایجاد تغییرات در موارد مختلفی میشود. علاوه بر تغییراتی که در انواع تکنولوژی بوجود آمده، در سلایق کاربران و مشتریان نیز تغییرانی شکل گرفته که برای بهبود وضعیت کسبوکارها و افزایش فروش سایت باید به آن توجه کرد.
صاحبان کسبوکارها باید حضور موثرتر در بازار خود، علاوه بر مبنا قرار دادن فروش وبسایت خود باید آنها با روشهای مختلف مانند طراحی اپلیکیشن، حضور در شبکههای اجتماعی مختلف و … تقویت کنند.
اپلیکیشن به مثابهی یک فروشندهی همیشگی
اپلیکیشن نیز مانند سایت، مانند یک فروشندهی همیشگی است. نیروی فروش نیز به عنوان عضوی از سازمان، باید حقوق و مزایا دریافت کرده و در صورت بزرگ بودن سازمان و گستردگی سطح فعالیتش، نیاز به بیشتر شدن نیروها افزایش دارد و میزان حقوق پرداختی به آنها نیز افزایش پیدا میکند.
اما فروش از طریق سایت و بهبود آن با طراحی اپلیکیشن مرتبط، باعث صرفهجویی در هزینههای اضافی میشود. با استفاده از اپلیکیشن که بسیار همهگیرتر و پر استفادهتر از سایت است، میتوان میزان فروش سایت را افزایش داد. با طراحی اپلیکیشن برای کسبوکار، میتوان یک بار برای همیشه، حقوقی را به یک فروشندهی همیشگی مجازی به نام اپلیکیشن داد و آن نیز تا همیشه برای آن کسب و کار فعالیت خواهد کرد.
افزایش اعتبار و اعتماد نسبت به سازمان
میزان فروش سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه میزان اعتماد مخاطب و مشتری بالقوه به محصولات آن مجموعه است. اولین عامل محرک خرید مشتریان از یک سایت اعتماد آنها میباشد. اعتمادسازی به سادگی انجام نشده و یک فرآیند بلند مدت است.
علاوه بر اعتماد، اعتبار یک کسبوکار نیز در خرید از آن موثر بوده که میتواند موجب اعتمادسازی بیشتری شود. همراهی اپلیکیشن و سایت میتواند موجب اعتبارو اعتمادسازی دو چندانی برای کاربران و مشتریان احتمالی آینده بوجود میآورد.
فروش سایت و فروش از طریق اپلیکیشن، امکانی برای مدیریت فروش
مدیریت فروش از مهمترین وظایف مهم هر کسبوکاری بوده که مجزا از فروشندگی میباشد و در واقع نظارت و کنترل بر کارهای فروشندگان و ارزیابی عملکرد آنها است. طراحی سایت و مدیریت فروش از طریق آن، باعث کنترل بهتر امور میشود. در عین حال طراحی اپلیکیشن اختصاصی هر کسبوکار علاوه بر مدیریت فروش، باعث افزایش سودآوری نیز میشود.
برای مشاوره رایگان و سفارش طراحی انواع اپلیکیشن اختصاصی با ما تماس بگیرید.
امتیاز شما
برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید
میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد امتیاز : ۰
اولین کسی باشید که امتیاز می دهد !