زمانی که اپلیکیشن شما در اپ استور، گوگل پلی یا مارکت های دیگر قرار دارد موردی را که بازدید کنندگان خیلی به آن توجه می کنند اسکرین شات های اپلیکیشن هست. در صورتی که اسکرین شات ها گیرا و جذاب باشند کاربران ترغیب به دانلود و نصب اپلیکیشن می شوند.
درست است که اسکرین شات مثل عنوان(نام) اپلیکیشن تاثیر مستقیمی بر ASO و رتبه بندی اپلیکیشن در اپ استور نمی گذارد ولی ابزار قدرتمندی جهت متقاعد کردن بازدید کنندگان برای دانلود یا عدم دانلود اپلیکیشن می باشد و در واقع عامل تعیین کننده اصلی برای تصمیم گیری بازدیدکنندگان است. بنابراین باید توجه ویژه ای به اسکرین شات های اپلیکیشن خود داشته باشید.
در این مقاله نکات مهمی جهت ساخت screenshot های مناسب برای ترغیب بیشتر کاربران به دانلود اپلیکیشن را معرفی می کنیم.
-screenshot هایی انتخاب کنید که بیانگر ظاهر و قالب کلی اپلیکیشن شما باشد.
هدف اصلی از قرار دادن screenshot های اپلیکیشن این است که بازدیدکنندگان با مشاهده آنها متوجه شوند اپلیکیشن شما چه شکلی است.
بازدید کنندگان به دنبال مشاهده یک پیش نمایش سریع بصری از اپلیکیشن شما و ویژگی ها و امکانات آن هستند.
در تصویر زیر به طور نمونه اسکرین شات های اپلیکیشن اینستاگرام را مشاهده کنید.
اسکرین شات هایی که در تصویر مشاهده می کنید;تصاویر مجزا از قسمت ها و امکانات مختلف اینستاگرام هستند، بدون نمایش هیچ پس زمینه یا متن اضافی.;
این تصاویر خیلی سریع به کاربر می فهماند;که این اپ کارش چی هست و تاثیر خوبی روی کاربران می گذارد.;
البته هر نوع اسکرین شاتی برای همه نوع اپی جواب نمی دهد.;
-screenshot هایی قرار دهید که شامل قابلیت های اصلی اپلیکیشن باشند.;
علاوه بر این که باید screenshot ها بیانگر ظاهر کلی اپ باشند،;باید مطمئن شوید که قابلیت های اصلی اپلیکیشن را پوشش می دهند;و کاربران باید هدف اصلی اپ را با مشاهده تصاویر دریابند.;
اسکرین شات های زیر مربوط به اپلیکیش WhatsApp می باشد.
WhatsApp اسکرین شات هایی که در تصویر مشاهده می کنید تصاویر مجزا از قسمت ها و امکانات مختلف اینستاگرام هستند، بدون نمایش هیچ پس زمینه یا متن اضافی.
این تصاویر خیلی سریع به کاربر می فهماند که این اپ کارش چی هست و تاثیر خوبی روی کاربران می گذارد.
البته هر نوع اسکرین شاتی برای همه نوع اپی جواب نمی دهد.
-screenshot هایی قرار دهید که شامل قابلیت های اصلی اپلیکیشن باشند.
علاوه بر این که باید screenshot ها بیانگر ظاهر کلی اپ باشند، باید مطمئن شوید که قابلیت های اصلی اپلیکیشن را پوشش می دهند و کاربران باید هدف اصلی اپ را با مشاهده تصاویر دریابند.
اسکرین شات های زیر مربوط به اپلیکیش WhatsApp می باشد.
از این قانون تبعیت کرده است. با توجه به این که هدف این اپلیکیشن پیام رسانی است. تصویری که این موضوع را توضیح می دهد را به عنوان اولین اسکرین شات قرار داده اند.
علاوه بر این آنها از نحوه جدید screenshot گذاری نیز استفاده کرده اند: متن هایی جهت توضیح تصویر قابلیت ها به اسکرین شات اضافه کرده اند.
بسیاری از اپلیکیشن های موفق از متن توضیحات در screenshot ها استفاده می کنند و این روش، یک روش محبوب برای قرار دادن اسکرین شات اپلیکیشن ها شده است.
نکته مهم: اصلی ترین قابلیت شما باید در screenshot اول قرار داده شود!
-اسکرین شات ها روایت گر داستان خاصی باشند.
اسکرین شات ها ابزار قدرتمندی جهت حفظ کاربران بالقوه اپلیکیشن می باشند.
برخی از اپلیکیشن های موفق از تصاویر تصادفی برای قرار دادن screenshot استفاده نمی کنند بلکه از تصاویر گیرایی جهت بیان داستان بصری استفاده می کنند و با قرار دادن تصاویر زیبا و قدرتمند آنها را ترغیب به دانلود اپلیکیشن می کنند.
screenshot های زیر مربوط به اپلیکیشن Lottoland می باشد.
Lottoland برای قرار دادن screenshot از ایده خلاقانه ای استفاده کرده است. آنها فقط تصاویر بصری از برنامه را قرار نداده اند بلکه مجموعه تصاویر دنباله داری قرار داده اند که بیانگر یک داستان تصویری است.
این نوع اسکرین شات احساسات کاربران را بر می انگیزد و خود به خود باعث می شود که کاربران تمام تصاویر را ورق بزنند و نگاه کنند.
علاوه بر این، آخرین screenshot به صورت غیر مستقیم از کاربران می خواهد که اپلیکیشن را نصب کنند اگر چه این screenshot برای اتمام داستان بصری گذاشته شده است.
-اسکرین شات ها با زبان های مختلف هماهنگ باشند.
باید اطمینان حاصل کنید که اسکرین شات های اپلیکیشن شما در زبان های درست ارائه شده اند. اگر نمی خواهید به زبان های مختلفی اسکرین شات تهیه کنید لااقل باید متنی را به screenshot ها اضافه کنید.
اسکرین شات های زیر مربوط به اپلیکیشن 1password می باشد.
اپلیکیشن 1passwordمثال خوبی برای این مورد می باشد. تصاویر و screenshot هایی که قرار داده اند برای زبان ها و کشورهای مختلف درست شده است.
به جای ترجمه همه فیلدهای متنی ،screenshot های متفاوتی از آمازون با زبان های خاص قرار داده اند.
-اسکرین شات ها در ابعاد صحیح تنظیم شده باشند.
دستگاه های متفاوت گوشی رزولوشن های متفاوتی هم دارند. گوگل پلی ها را فقط در حداقل و حداکثر سایز می خواهد ولی قرار دادن screenshot در اپ استور پیچیده تر است.
برای قرار دادن screenshot در اپ استور باید تصاویر را برای سایزهای متفاوت دستگاه های iOS تنظیم کنید که این کار کمی زمان بر است.
در زیر screenshot های اپلیکیشن SnpaChat را مشاهده می کنید.
snapchat برای سایزهای متفاوت screenshot های متفاوتی قرار داده است.
در این روش اسنپ چت تصاویر را در یک سایز در قاب گوشی قرار داده است و سپس آن را به ابعاد مورد نیاز تبدیل کرده است.
شما نیز به هنگام گرفتن screenshot های اپلیکیشن حتما این نکات را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که این موارد به ظاهر کم اهمیت تاثیر بسیار زیادی در جذب کاربران و افزایش دانلود اپلیکیشن شما می گذارند.