ایجاد یک استراتژی اپلیکیشن موبایل برای موفقیت کسب و کار-قسمت اول

با توجه به گستردگی استفاده از گوشی‌های هوشمند و اینکه امروزه بیشتر افراد از طریق گوشی‌های هوشمند آنلاین هستند استراتژی موبایل نقش پر رنگ و مهمی در موفقیت کسب و کارها ایفا کرده است.
در واقع استراتژی اپلیکیشن موبایل و روی آوردن به این سمت، برای کسب و کارها تبدیل به ضرورت شده است.
در این نوشته توضیح می‌دهیم که چطور یک استراتژی موبایل را در ده مرحله ایجاد و توسعه دهید.

۱-تمرکز بر روی استراتژی کلی شرکت

استراتژی کلی شامل ماموریت،‌چشم انداز‌و اهداف شرکت است.
به استراتژی به صورت بلند مدت فکر کنید. شما نیاز به اپلیکیشن موبایلی دارید که با توجه به اهدافی که دارید به موفقیت کسب و کار کمک کند.
شما در این مرحله باید بدانید اپلیکیشن موبایل در ۵ سال آینده چه تاثیراتی بر روی اپلیکیشنی که می‌سازید خواهد گذاشت.
اطمنیان حاصل کنید از طریق اپلیکیشن موبایل می‌توانید ارزش خاصی به مشتریان ارائه کنید.

۲-شناخت مخاطب

کاربران یک اپلیکیشن ممکن است کاملاً متفاوت از یک دیگر باشند.
هر کاربر، از طریق سن،جنسیت، کسب و کار و … متمایز می‌شود.

 

 

یک اپلیکیشن موفق بر روی کاربران هدف تمرکز می‌کند و اپلیکیشن را برای آنها قابل استفاده می‌سازد.
یکی از اشتباهات رایج حدس زدن در مورد علایق و ترجیحات کاربران است.
شما باید یک پرسونا از کاربران مختلف تهیه کنید و بر اساس آن عمل کنید.

۳-تحلیل SWOT

از تحلیل SWOT برای شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌های کسب و کارتان استفاده کنید.
این کار دید خیلی بهتری به شما خواهد داد.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحلیل SWOT این نوشته را که قبلا انتشار داده‌ایم مطالعه کنید.

۴-تحلیل رقبا

همان طور که احتمالاً دیده‌اید، فروشگاه‌های اپ بسیار شلوغ شده‌اند.
اگر نتوانید وجه تمایز خاصی داشته باشید در این بازار شلوغ هیچ جایگاهی پیدا نخواهید کرد و در واقع راه بر روی رقبا باز خواهد ماند.
لازم است به یمزان کافی در مورد اپلیکیشن‌های رقیب تحقیق و بررسی انجام دهید.
برای این کار سوالات زیر را از خود بپرسید.
رقیبان ما که هستند؟
کاستی‌های ما در برابر آنها چی هست؟
آنها چه کاری را نمی‌کنند؟

۵-ارائه

یک ارائه پاورپوینتی تهیه کنید و در آن ذکر کنید اپلیکیشن شما قرار هست چه کاری انجام دهد و مهم‌ترین ویژگی آن که جلب توجه می کند را برجسته کنید.

 

 

برای شروع لازم است که یک دلیل قانع کننده برای استفاده از اپلیکیشن ارائه کنید.
اپلیکیشن موبایل نسبت به وبسایت بسیار متفاوت عمل می‌کند.
وقتی انتظار دارید کسی اپلیکیشن شما را نصب کند یا آن شخص را متقاعد کنید جایی از فضای گوشی شخصی‌اش را به اپلیکیشن شما اختصاص دهد.
به طور مثال استارباکس به دلیل قرار دادن پرداخت‌های آسان موبایلی و اضافه کردن امکانات وفاداری و بازگشت مشتریان محبوب شد.
یکی از اشتباهات رایج این هست که اپلیکیشن موبایل به جای یک راه تعاملی یک کانال در نظر گرفته شود.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

  1. ممنون از مطلب مفیدتون. اگه میشه در مورد نحوه جذب مخاطب و ارایه اپلیکیشن به مخاطب ها بیشتر مطلب بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.