امروزه چالشی بسیار مهم روبروی تصمیمات و آینده‌ی مجموعه‌ها قرار گرفته‌است و آن استفاده‌ی هر چه سریعتر و گسترده‌تر از اپلیکیشن‌های موبایل است. مجموعه‌ها باید تصمیم درستی بگیرند و بدانند ساخت اپلیکیشن موبایل به یک امر ضروری تبدیل شده‌است. برای توجه مخاطبان در بیشترین حالت ممکن، باید ساخت اپلیکیشن موبایل را جدی گرفت. در ادامه‌ی این مقاله، به بررسی مزیت‌های ساخت اپلیکیشن‌ موبایل می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

سرعت!

ساخت اپلیکیشن موبایل باعث می‌شود فرآیندهای انجام کارها، با سرعت بیشتری پیش رود. اپلیکیشن‌ها، سرعتی حدودا یک و نیم برابر بیشتر از انواع وبسایت‌ها دارند و همین مسئله کاربران را متمایل به استفاده بیشتر از اپلیکیشن کرده ‌است.

همانطور که در مقدمه مطرح شد، ساخت اپلیکیشن موبایل به یک امر ضروری تبدیل شده‌است؛ چرا که اپلیکیشن‌ها می‌توانند داده‌ها را در حافظه‌ی گوشی ذخیره و در کمتر از یک ثانیه آن داده‌ها را بازیابی کنند. این امکان و مزیت در وبسایت‌ها وجود ندارد و هنگام استفاده از وبسایت، داده‌ها باید از سرورها استخراج و در اختیار کاربر قرار داده شوند. این روند استخراج داده‌ها از سرور، هنگام کار با وبسایت‌ها می‌تواند با توجه به میزان داده‌ها و البته سرعت شبکه، از چند ثانیه تا چند دقیقه نیز به طول بی‌انجامد.

برندینگ

مجموعه‌های مختلف هنگام سفارش ساخت اپلیکیشن موبایل، با توجه به نوع فعالیت خود و ساختار شرکت و وجود سلیقه‌های مختلف، جزئیات ویژه و منحصر به فردی را می‌خواهند. این جزئیات می‌تواند شامل ساختار کلی اپلیکیشن، رنگ‌ها، تصاویر بکار رفته در آن، میزان محتوای استفاده شده و موارد مشابه باشد. برای مثال لوگوی خود اپلیکیشن، رنگ اصلی آن و فضایی که هنگام ورود، مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود، برای مجموعه به صورت یک برند عمل می‌کند. برند مفهومی است که می‌تواند آن مجموعه را از دیگر رقبایش متمایز کند. بخش بزرگی از این ایجاد تمایز در جهان امروز، وابسته به فعالیت در فضای مجازی شده‌است. همین که مشتری و مخاطب متوجه شوند که یک مجموعه با اهمیت ساخت اپلیکیشن موبایل آشنا بوده‌است، دید بهتری را نسبت به آن پیدا می‌کند و از این موضوع اطلاع پیدا می‌کند که با مجموعه‌ای خلاق‌تر و حرفه‌ای‌تر روبرو است و در نتیجه احتمال خرید مخاطب از آن بسیار بالا می‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید از طریق این لینک مقاله ” چرا دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب وکار مهم است؟” را مطالعه کنید.

قابلیت رویت توسط مشتری

در گذشته زمانی بود که استفاده افراد از مرورگرهای جستجو و به خصوص گوگل، بسیار بیشتر از مراجعه‌ی آن‌ها به تلفن‌های همراه خود بود؛ چرا که تلفن‌های موجود آن زمان به هوشمندی نسخه‌های امروزی نبودند. اما امروزه مخاطبان با یک روند بسیار فزاینده، زمان خود را صرف استفاده از موبایل هوشمند می‌کنند؛ در نتیجه‌ی این موضوع، باید از این فرصت استفاده کرده و با ساخت اپلیکیشن موبایل بیشتر در حیطه توجه مشتریان قرار گرفت. البته معمولاً افرادی یا مجموعه‌هایی که ساخت اپلیکیشن موبایل را برای خود ضروری می‌دانند، به فعالیت در سایت نیز اهمیت می‌دهند اما چالش، زمانی شکل می‌گیرد که برعکس این حالت چندان رایج نیست؛ یعنی کسانی که به وب سایت خود را دارند، کمتر به ساخت اپلیکیشن موبایل توجه می‌کنند. برای رسیدن به حداکثر نتیجه، باید هرچه بیشتر از قبل مقابل دید مشتری بود تا بتواند مجموعه را ببیند و در نتیجه در زمان مورد نظر، محصولات و محتوای آن را تحلیل و با مجموعه‌های دیگر مقایسه کرده و در نهایت خرید کند. مجموعه‌ای که ساخت اپلیکیشن موبایل را مهم نمی‌داند، در نتیجه نمی‌تواند خودش را به چشم مشتری برساند و ممکن است بازنده این رقابت‌ها محسوب شده و در نهایت نیز متضرر می‌شود.

استخدام، یک بار برای همیشه

Linear flat Personal Data Protection infographics template vector illustration. Banking security technology and software concept.

مجموعه‌ها در بخش‌های مختلف خود، افراد با توانایی‌های متعددی را استخدام می کنند و همین مسئله می‌تواند هزینه زیادی برای سازمان داشته باشد. این به معنی انکار اهمیت وجود کارمندان با تجربه و متخصص در سازمان نیست، بلکه مقصود این است که می‌توان این نیاز سازمانی را با یک اقدام مناسب و عاقلانه تا حد زیادی بهینه سازی کرد.

با ساخت اپلیکیشن موبایل، می‌توان هزینه‌ای را برای بکارگیری یک کارمند برای همیشه، انجام داد. این کارمند همیشگی که تنها یکبار لازم است برای او هزینه شود، همان اپلیکیشن است!

دام نزدیک بینی!

بعضی از سازمان‌ها ممکن است هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل را اضافی تلقی کرده و از ساخت اپلیکیشن موبایل منصرف شوند. متاسفانه بعضی مجموعه‌ها دچار این اشتباه شده و در دام نزدیک بینی می‌افتند. این دام به این صورت عمل می‌کند که افراد فقط مطابق با دید کوتاه مدت، مسائل را تحلیل می‌کنند. برای موفقیت در هر حیطه‌ای به خصوص کسب و کار، باید در کنار دید بلند مدت، دید کوتاه مدت را نیز به کار گرفت.

در صورت همراهی این دو نگرش است که مجموعه‌ها رشد می‌کنند. هزینه‌ای که برای ساخت اپلیکیشن موبایل انجام می‌شود، در بلند مدت یک اقدام درست است؛ چرا که شما این کار را به جای استخدام چندین نفر انجام می‌دهید.

طراحی بهتر

با وجود تمامی پیشرفت‌های طراحی وب، وب سایت‌ها همچنان برای انجام بسیاری از کارهای خود، به مرورگر موبایل وابسته هستند. این وبسایت‌ها برای انجام شدن فرمان‌های کاربر به دکمه‌های مرورگر مثل دکمه رفرش، دکمه برگشت و نوار آدرس وابسته هستند. اما با ساخت اپلیکیشن‌ موبایل، این مسئله حل می‌شود؛ چرا که اپلیکیشن‌های موبایل چنین محدودیت‌هایی نداشته و این قابلیت را دارند که کارکردهای مختلفی را بکار گیرند. برای مثال می‌توان swipe, drag, tap, pinch, hold را نام برد.

ساخت اپلیکیشن موبایل این مزیت را نیز دارد که می‌توان قالب‌های متنوع‌تری را برای طراحی آن به کار گرفت و این تنوع باعث می‌شود بهتر بتوان با طیف وسیعی از مخاطبان کنار آمده و جزئیات ساخت اپلیکیشن موبایل را بیشتر به سلیقه آنها نزدیک کرد.

پشتیبانی حالت‌های آفلاین و آنلاین

اپلیکیشن‌ها برای انجام بیشتر کارهای خود معمولا نیاز به اتصال اینترنت ندارد، البته برخی از فعالیت‌های اپلیکیشن‌های موبایل نیازمند اتصال به اینترنت است؛ اما به هر حال در حالت آفلاین نیز همچنان می‌توانند اطلاعات و کارکردهایی اصلی از مجموعه را در حالت آفلاین نیز به کاربران و مخاطبان ارائه کنند.

با ساخت اپلیکیشن موبایل، دسترسی مخاطبان و مشتریان به محصولات مجموعه مورد نظر بسیار تسهیل می‌شود به طوری که با یک لمس صفحه‌ی نمایش موبایل، امکان دسترسی سریع به اطلاعات موجود در اپلیکیشن مجموعه وجود دارد. این گزینه را وقتی با شرایط موجود در وبسایت‌ها مقایسه کنید، متوجه وجود برتری و مزیت در صورت ساخت اپلیکیشن موبایل خواهید شد. وب سایت با شرایطی که کاربر حتما باید برای استفاده از آن به اینترنت متصل باشد؛ بعد از فراهم بودن دسترسی به اینترنت، مرورگر مورد نظر را باز کند و بر روی نوار آدرس کلیک کند و آدرس وبسایت مورد نظرش را بدون اشتباه تایپی وارد کند و چند ثانیه صبر کند تا اطلاعات مد نظر از سرور به موبایل او منتقل شود. مسئله‌ای دیگر اینکه اگر کاربر یک متن یا فایل ویدیویی را بپسندد و بخواهد آن را در زمانی دیگر دوباره ببیند، چه کارهایی باید انجام دهد؟!

برای مثال می‌توانید اپلیکیشن بانکی را نیز در نظر بگیرید. این اپلیکیشن می‌تواند امکاناتی مثل مشخص کردن مبلغ وام و قسط‌ها، محاسبه مالیات و ارائه محتوای آموزشی را در حالت آفلاین ارائه دهد.

نوتیفیکیشن‌ها

ارسال ایمیل یکی از پرکاربردترین ابزارهای ارتباطی بین کسب و کارها و مشتریان بوده‌است. کسب و کارها، معمولا به صورت گسترده‌ای از ایمیل برای ایجاد ارتباط قوی‌تر با مشتریان خود استفاده می‌کردند. به علت استفاده‌ی زیاد و بی رویه از این روش، میزان تاثیرگذاری ایمیل نسبت به گذشته، بسیار کم شده و متوسط میزان باز شدن ایمیل‌ها و متوسط میزان کلیک‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. البته با ساخت اپلیکیشن موبایل این مسئله نیز حل می‌شود.

نوتیفیکیشن‌های موبایل به عنوان جایگزینی مناسب برای ارتباط با مشتریان است. نوتیفیکیشن‌ها در دو نوع in-app و push هستند.

نوتیفیکیشن‌های in-app، به نوتیف‌هایی گفته می‌شود که کاربر صرفا در زمان باز کردن اپلیکیشن مورد نظر می‌تواند دریافت کند.

نوتیفیکیشن‌های push، به نوتیف‌هایی گفته می‌شود که کاربر جدا از هر فعالیتی که در موبایل خود انجام می‌‏دهد، حتی بدون ورود به اپلیکیشن مورد نظر، آنها را دریافت می‌کند. در مواقعی این نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند نرخ‌های کلیک قابل توجهی را کسب کنند.

سخن آخر

همانطور که جلوتر مطالعه کردید، ساخت اپلیکیشن موبایل، برای کسب‌وکارها و مجموعه‌های مختلف، مزایای زیادی دارد. در صورت نیاز به مشاوره طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل، با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره رایگان از طریق این لینک باما تماس بگیرید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.