درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای، موضوعی است که بسیاری از افراد از طریق آن به کسب درآمد پرداخته و سالانه افراد زیادی اعم از بازاریابان و صاحبان اپلیکیشن اقدام به افزایش درآمد خود از طریق تبلیغات درون‌برنامه‌ای می‌کنند. در این مقاله، قصد داریم نگاهی به رقابت و میزان تبلیغات درون‌برنامه‌ای بیندازیم و اینکه چگونه از طریق پتانسیل‌های آن می‌توان درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای خود را افزایش داد‌. قبل از شروع بهتر است بدانید که در نشان دادن تبلیغات درون‌برنامه‌ای، تعادل را برقرار کنید تا تجربه کاربران خود را بهبود ببخشید.

همچنین در نظر داشت باشید برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با تجربه کاربری، مقالات طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری نوشته شده در بلاگ وستا را مطالعه کنید.

تبلیغات درون‌برنامه‌ای و انواع آن

صاحبان اپلیکیشن به‌ازای نمایش تبلیغات درون برنامه‌ای هزینه دریافت کرده و برای خود یک جریان درآمدی ایجاد می‌کنند. این تبلیغات درون برنامه‌ای بیشتر در انواع اپلیکیشن‌ها به ویژه اپلیکیشن‌های سرگرمی قابل نمایش هستند؛ بنابراین با طراحی اپلیکیشن مورد نظر خود می‌توانید جریان درآمدی فوق العاده‌ای را تجربه کنید.

برای مشاوره ساخت انواع اپلیکیشن با ما تماس بگیرید.

امروزه تبلیغات ویدیویی جذابیت زیادی برای کاربران دارند. مثال بارز برای ثابت کردن این موضوع، برنامه یوتیوب است، علاوه بر آن بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر در ازای ارائه امکانات بیشتر، تبلیغات انجام می‌دهند و میزان درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای خود را ارتقا می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با تولید محتوای ویدیویی، مطالعه‌ی مقالات زیر پیشنهاد می‌شود:

راهکارهای درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای

در ادامه، به انواع دیگر کسب درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای رایج در اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم:

تبلیغات بنری یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای به شمار می‌رود و از بقیه‌ی انواع تبلیغات‌ رواج بیشتری دارد. این تبلیغات به‌صورت یک تصویر و متن در بالا یا پایین صفحه نشان داده می‌شود و شامل تصاویر ثابت یا متحرک است.

همان‌طور که اشاره شد، این نوع تبلیغ یکی از پرطرفدارترین تبلیغات اپلیکیشن‌ها به شمار می‌رود که همراه با پاداش است و به‌ازای تماشای تبلیغ، پاداشی برایتان در نظر گرفته می‌شود، از این تبلیغات بیشتر به‌منظور افزایش تعامل استفاده شده که به مرور زمان هم به میزان آن اضافه خواهد شد.

یکی دیگر از روش‌های درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای، تبلیغات بینابینی نامیده می‌شود که به‌صورت ثابت و متحرک‌ هستند. علاوه بر آن به این تبلیغات، تبلیغات تمام صفحه‌ای هم می‌گویند، به این دلیل که در بین مراحل مختلف یک برنامه ظاهر می‌شود.

این نوع تبلیغات بیشتر در اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه اجتماعی و خبری کاربرد دارند و توسط موتور تولید کننده محتوا به کاربران نمایش داده می‌شود، با کمک این نوع تبلیغات می‌توانید بیشتر از هر زمان دیگری، احساس مخاطب را درگیر کنید.

از طریق تبلیغات قابل‌بازی، می‌توانید قبل از نصب برنامه مورد نظرتان، آن را بسنجید و خلاصه‌ای از آن برنامه را تجربه کنید، این تبلیغات بالاترین تعامل را بین طراحان اپلیکیشن و کاربران، ایجاد می‌کند و یکی از مهم‌ترین عوامل درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای به شمار می‌رود.

میزان درآمد تبلیغات درون برنا‌مه‌ای چگونه ارزیابی و مشخص می‌شود؟

درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای، بیشتر در برنامه‌هایی که امکان دانلود رایگان دارند، نمایش داده می‌شود و به این نکته توجه داشته باشید که جریان درآمدی هر اپلیکیشنی، به نوع تبلیغات و خود برنامه بستگی دارد و در کشورهای مختلف، میزان درآمد آن‌ها متفاوت است. معمولاً، درآمد هر اپلیکیشن تحت تاثیر تبلیغات و پرداخت درون‌برنامه‌ای قرار می‌گیرد، همچنین با افزایش تعامل کاربر این میزان درآمد، پیشرفت خواهد کرد.

از طریق اندازه‌گیری درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای خود، می‌توانید ارزش و اثربخشی هر کدام از تبلیغات را بررسی کنید در غیر این صورت نمی‌توانید تبلیغات جذابی برای کاربران خود ایجاد کنید، با شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی موفق و با همکاری دیگر شرکت‌ها، می‌توان خلاقیت بیشتری در ارائه‌ی تبلیغات خود، به کار برد.

تبلیغات درون برنامه‌ای

ترفندهای درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای

انتخاب استراتژی مناسب برای افزایش درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای، بسیار پیچیده است، به همین دلیل باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب یک روش منحصر‌به‌فرد، انواع روش‌ها را بررسی کرده تا بر اساس نتایج، بهترین آن را انتخاب کنید.

در ادامه چند مدل قیمت گذاری وجود دارد که به شما در پیدا کردن بهترین روش کمک می‌کند.

در این روش به‌ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ به کاربر، تبلیغ‌دهنده موظف است تا مبلغ تعیین شده را به ناشر بپردازد. این روش معمولاً حاشیه سود نسبتا کمتری نسبت به بقیه دارد؛ بنابراین برای بهتر دیده شدن و بهبود برندینگ، این روش کاربرد زیادی دارد. در روش پرداخت به‌صورت CPM ضمانتی برای تبدیل شدن کاربر به مخاطب هدف برای تبلیغ‌دهنده وجود ندارد.

در CPC معمولاً تبلیغ‌دهنده به‌ازای هر کلیک بایستی هزینه بپردازد. این روش مزایای بیشتری نسبت به روش قبل دارد و حرفه‌ای‌تر انجام می‌شود؛  از جمله‌ی آن‌ها این است که بر اساس هدف مشخص شده، ناشر می‌تواند درخواست مبلغ بیشتری کند. به منظور افزایش درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای از روش CPC تبلیغ دهنده باید بودجه‌ی مشخصی را تعیین کند.

در این روش پرداخت، زمانی که کاربر اقدام به ثبت‌نام یا خرید کند، پرداخت از تبلیغ‌دهنده صورت می‌گیرد. در CPA با پیدا کردن مخاطبان هدف، نتایج بهتری حاصل و یک جریان درآمدی کارآمد ایجاد می‌شود.

روش CPA را بهتر است زمانی که به دنبال انجام اقدامی از سمت کاربر هستید، اجرا کنید و همچنین یکی از کم ریسک‌ترین روش‌ها برای تبلیغ‌دهنده است.

یکی دیگر از روش‌های پرداخت و افزایش درآمدهای تبلیغات درون‌برنامه‌ای، زمانی است که کاربر اقدام به نصب برنامه تبلیغ شده می‌کند، با استفاده از این روش می‌توانید حاشیه سود خود را افزایش دهید و به درآمدهای بالا برسید.

در صورتی که از مهارت و تخصص کافی برخوردار نیستید، وارد این حوزه نشوید؛ چرا که مراحل به انجام رسیدن آن نسبت به سایرین پیچیده‌تر و زمانبرتر است.

یکی از خطرناک‌ترین معایب این روش پرداخت، این است که میزان تعامل کاربر مشخص نیست.  زیرا ممکن است افراد پس از نصب اپلیکیشن آن را پاک کنند. بنابراین برای جلوگیری از بروز تقلب، همکاری خود را با ناشرانی که وعده‌های غیر قابل باور در رابطه با آمار تعداد نصب می‌دهند‌، قطع کنید.

درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای؛ روشی مطمئن برای ایجاد جریان درآمدزایی

روش‌های مختلفی برای افزایش درآمد از طریق تبلیغات درون‌برنامه‌ای وجود دارد که در سراسر جهان نیز آمار چشمگیری را به خود اختصاص داده و بازاریابان با بکار بستن استراتژی مناسب، در مسیر افزایش درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای قدم برمی‌دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی طراحی اپلیکیشن مورد نظر خود و سایر روش‌های کسب درآمد تبلیغات درون‌برنامه‌ای با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.