در این مقاله به افزایش درآمد اپلیکیشنهای پرداخت درون برنامهای خواهیم پرداخت بر اساس استاتیستا[۱]، درآمد جهانی اپلیکیشنهای پرداخت درون برنامهای در سال ۲۰۲۰ از مرز ۱۸۹ میلیون دلار رد خواهد شد. این پیشبینی باید زنگ هشداری برای شرکتهایی باشد که هنوز در استفاده از اپلیکیشینهای پرداخت درون برنامهای سرمایه گذاری نکردهاند.
در سال ۲۰۱۹، همه چیز – مخصوصاً وقتی پای اپلیکیشینهای پرداخت درون برنامهای و بهبود درآمدها در میان باشد – در حال دگرگونی و تغییر است. اگر قرار است از این خدمات درآمد خوبی به جیب بزنید پس اول باید نکات زیر را بخوانید.
پیشنهاد پاداش
برای بیشتر سرمایهگذاران اپلیکیشنهای موبایل، متعهد نگه داشتن کاربران امر دشواری است که در انتها منجر به ناتوانی در برگشت سرمایه میشود. در اینجا هدف، انگیزه دادن به کاربرها و جلب نظر آنها در استفاده از برنامههای پرداخت درون برنامه هست و برای رسیدن به این هدف چه راهی بهتر از هدیه و پاداش دادن وجود دارد؟
در هر برنامهای، باید برای افرادی که به امتیازهای خاصی میرسند هدیهای در نظر گرفته شود. بنابراین باید به دنبال کاربران موبایلی باشید که در برنامهها پرداخت درونی فعالتر هستند. مثلاً میتوانیم این طور بگوییم: «برای ده ماه پول پرداخت کنید اما عضویت یک ساله بگیرید.»
سرمایه گذاری روی پوش نوتیفیکیشنها
همانطور که قبلاً گفته شد با توجه به فراز و نشیبهای بازار موبایل، اپلیکیشینهای پرداخت درون برنامهای به درد افراد بی دل و جرئت نمیخورد. یکی از نشیبها این است که کاربرهای موبایل اغلب خرید را نیمه کاره رها میکنند. اگر تسلیم این اتفاق بشوید مطمئناً به حاشیه سود مورد نظر نمیرسید. برای مهار این مشکل میتوانید از پوش اپلیکیشنها استفاده بکنید.
حالا این پوش اپلیکیشنها چه کار میکنند؟ خب این متنها – پوش اپلیکیشنها – به کاربران موبایل خرید محصولات و سرویسهای فراموش شده را یادآوری میکند. اگر از این نوتیفیکیشنها استفاده میکنید باید پیامتان را به خوبی سازماندهی بکنید. برای مثال بهتر است که محسنات محصول جدید و یا سرویس قابل ارائهتان را برجسته کنید.
وقتی نوتیفیکیشنها را به درستی دسته بندی بکنید به شکل چشمگیری درآمدتان را افزایش میدهید. با این حال از بمباران کاربرها با پوش نوتیفیکیشنها خودداری کنید که این کار آنها را فراری میدهد.
فراخوان عمل[۲] (CTA)
وقتی صحبت از اپلیکیشینهای پرداخت درون برنامهای میشود باید کاربرها وسوسه بکنید تا از خدماتتان استفاده بکنند. اما چطور به این هدف میرسید؟ خب باید از فراخوان عمل در نقاط کلیدی اپلیکیشن استفاده کنید. به طور کلی باید بازدیدکنندگان را برای استفاده از محصولات و یا خدمات دوره آزمایشی وسوسه کنید.
بعد از برجسته کردن محصولات، باید به کاربرها انگیزهای برای استفاده از آن بدهید. به همین دلیل باید فراخوان عمل داشته باشید. برای مثال میتوانید از عبارتهای «این را همین جا امتحان کنید» یا «برای دوره آزمایشی رایگان بشتابید» و یا «۶۰ روز دوره آزمایشی رایگان» استفاده کنید. یادتان باشد که فراخوان عمل باید بازدیدکنندگان را برای عجله کردن و دریافت بسته تشویق بکند. به علاوه باید گزینه تماس هم بگذارید. متقاعد کردن کاربرها برای استفاده از این خدمات راهی طولانی دارد.
معرفی تخفیفهای زماندار
با توجه به رقابت تنگاتنگ در دنیای اپلیکیشنهای موبایل، مهم است که بازیتان را یک قدم جلوتر ببرید. یکی از استراتژیهایی که میتوانید اجرا کنید استفاده از پیشنهادهایی با محدودیت زمانی است. با این کار، آن محصول و یا خدمات مورد نظر را بین کاربرهای اپلیکیشن موبایل تبلیغ میکنید. و از آنجایی که نمیخواهید در پیشنهاد تخفیف زیادهروی بکنید، فاکتور زمان بسیار مهم است.
به علاوه، وقتی بحث تخفیفها میشود به یک کارشناس فروش نیاز دارید تا کمکتان بکند مسیر پیش رو را بسنجید. یادتان باشد برای به دست آوردن سود و کاربران بیشتر باید ماهرانه عمل کنید.
سرمایهگذاری در شراکت
وقتی حرف اپلیکیشنهای موبایل میشود تنهایی کار کردن آسان است اما نمیتوان نیاز به شریک را نادیده گرفت. همانطور که محصولات و خدماتتان را گسترش میدهید ارتباط با عنواینی که میتوانند سودتان را بالا ببرند هم مهم است.
با این حال انتخاب بهترین کمپانیها برای شراکت به آسانی آب خوردن هم نیست. باید در مورد محصولات و خدماتی که میتوانند به شما در ساخت برندتان کمک بکنند تحقیق بکنید. و در این حین ممکن است با اپلیکیشنی برای ابزارهای پوشیدنی هوشمند بیمارستان و سازمانهای بهداشتی همکاری داشته باشید که نتیجه آن افزایش کاربرانی است که به اپلیکیشن پرداخت درون برنامهای دسترسی داشته باشند.
به جز این، ممکن است بخواهید وقتی اپلیکیشن پرداخت درون برنامهتان را راه اندازی بکنید، دو و یا چند محصول را تحت نظر برندتان ارائه بدهید.
ارزش افزوده به کمک اپلیکیشنهای پرداخت درون برنامه
وقتی میخواهید از اپلیکیشنهای پرداخت درون برنامه استفاده بکنید، عاقلانهتر این است که از قیمت محصولات و خدمات مطلع باشید. برای این کار باید سود تخمینی را محاسبه بکنید. در کنار هدفمان یعنی به حداکثر رسانی افزایش درآمد اپلیکیشن، باید دانست که بالا بردن یا کم کردن قیمت محصول و خدمتتان کار پسندیدهای نیست.
به علاوه، باید تفاوتها را در بازار مقایسه بکنید تا مشخص شود خریدارها چطور در برنامهتان خرید کنند. وقتی این ارزیابی را انجام دادید میبینید که سازماندهی سطوح مختلف پرداخت آسان میشود. برای مثال، ممکن است بخواهید خدمات اضافی و استاندارد را برای کاربرهای برنامههای مختلف بدانید.
بستههای آزمایشی رایگان
وقتی برای افزایش درآمد اپلیکیشنهای پرداخت درون برنامهای خطر میکنید، بهتر است از بستههای آزمایشی رایگان استفاده بکنید. در اصل این کار برای این انجام میشود که کاربرها بتوانند نگاهی به محصولات و خدمات برنامه بیندازند. اینطور بگوییم که شما یک عضویت رایگان سه ماهه به کاربرها میدهید و وقتی آنها به نحوه عملکرد برنامه علاقهمند شدند وسوسه میشوند که بسته پولی را تهیه بکنند.
باید بدانید که بینهایت عنوانهای مختلفی برای ارائه این خدمات هست اما شما باید بتوانید که اولین اثرگذاری فوقالعاده را روی کاربرها بگذارید. از این مرحله به بعد، گزینه خرید، اپلیکیشن پرداخت درون برنامهای را باز میکند.
ثبت مشخصات کاربرها
در این مرحله، باید خصوصیات کاربرهایی که به پلتفرم شما دسترسی دارند را ثبت کنید. به همین دلیل انتظار میرود از سرویسهای ثبت مشخصات استفاده بکنید. و تحت آن و با استفاده از این اپلیکیشنها اطلاعات مورد نظر را جمعآوری میکنید.
بعد از به دست آوردن این اطلاعات، طبیعتاً باید داده ها را سازماندهی کنید. در اینجا انتظار میرود برای تعیین موقعیت کاربرها از سرویسهای [۳] Geofencingاستفاده بکنید. اما اینها برای بالا بردن بازده و اتوماتیک کردن این سرویسها کافی نیست.
در اکثر موارد، این گام برای شرکتها دشوار و سخت است. با این حال هزینه این کار دشوار – مخصوصاً وقتی صحبت از اپلیکیشنهای پرداخت درون برنامه باشد – جبران میشود.
استفاده از نقطه تماسها
اگر دوست دارید در خاطر کاربرهایتان بمانید، باید به فکر داشتن یک کلید نقطه تماس[۴] خاص باشید. حتی میتوانید با استفاده از کلید نقطه تماس، یک برنامه پرداخت درون برنامه را جلو ببرید. برای مثال یک اپلیکیشن بازی را در نظر بگیرید. اگر برای کاربر غلبه بر یک مرحله چالشانگیز سخت باشد میتواند با استفاده از یک پرداخت درون برنامه این مرحله را رد میکند. اینطور یک سناریوی برد_برد دارید.
تنوع بازیها در میان اپلیکیشنهای مختلف موبایل زیاد است. بنابراین بهتر است برای یافتن کلیدهای نقطه تماس برای بهبود اپلیکیشنهای پرداخت درون برنامه با متخصصین مشورت بکنید و کمک بگیرید.
نکات پایانی:
اپلیکیشنهای پرداخت درون برنامهای ثابت کردهاند که میتوانند خطر کار را – مخصوصا در درآمدزایی – پایین بیاورند. تنها لازم است که به نکتههای گفته شده توجه بکنید و نتیجه آن را در انتهای کارتان ببینید.
[۱] یک سایت آماری
[۲] از دعوت از افراد برای انجام یک کار: استفاده از عباراتی چون «این را همین جا امتحان کنید» یا «برای دوره آزمایشی بشتابید» مثالهایی از این دستورها هستند.
[۳] ویژگی خاصی که در یک نرم افزار که با استفاده از GPS یا همان سیستم موقعیت یاب جهانی و RFID مرزهای جغرافیایی را برای کاربردهای خاص تعیین مینماید را Geofencing میگویند که شرط ورود یا خروج از یک منطقه جغرافیایی را برای یک دستگاه خاص تعریف مینمایید. در این صورت زمانی که دستگاه از محدوده مورد نظر خارج شود یا به آن وارد گردد ، برنامه یک پیغام هشدار را صادر می کند.
[۴] هر روش و طریقی که یک مصرفکننده با سازمان ارتباط برقرار میکند را نقطه تماس میگویند.