پس از بحث در مورد بازار یابی دهان به دهان و محتوای تولیدشده توسط کاربر ما با مجموعهای از مقالات مربوط به ارتباط با کاربران ادامه میدهیم.
در حال حاضر در مورد ایجاد یک انجمن برای اپلیکیشن شما صحبت میکنیم. مدیریت یک انجمن و اجازه دادن به کاربران برای برقراری ارتباط با یکدیگر منجر به اعتماد به برند شما میشود و درعینحال شما یک تجلی در اطراف اپلیکیشن خود ایجاد می کنید.
ترفند این نیست که شما نشان دهید که اپلیکیشن شما چگونه کار میکند بلکه کاربران را تشویق میکنید که زندگی خود را با استفاده از اپلیکیشن شما بهبود بخشند.
این راهنمای قدمبهقدم به شما نشان میدهد که چگونه یک انجمن ایجاد کنید و زمان مناسب برای هر اقدامی چه وقت است.
با شناسایی کاربران و مخاطبان خود شروع کنید
اولین قدم برای ایجاد انجمن این است که شما باید بدانید که زمان زیادی را برای کاربران احتمالی خود باید سرمایهگذاری کنید.
اگر شما برای تحقق اهداف توسعه تلاش میکنید و نمیدانید که چه زمانی باید انجمن را اداره کنید و یا در مورد شروع آن فکر نمیکنید اما اگر میدانید که برای مخاطبان خود آنجا خواهید بود پس شروع کنید.
اولاً باید به آنها نزدیک شوید و منافع اصلی را که مردم را با هم متحد میکند پیدا کنید، صحبت نکنید، فقط گوش کنید. مردم آماده هستند تا احساسات خود را در هر شرایطی به اشتراک بگذارند. پسازاینکه متوجه شدید که چگونه میتوانید از طریق برنامه خود به آنها کمک کنید ایده خود را با انجمن به اشتراک بگذارید. هدف از داشتن انجمن ارائه و درک مطلب در مورد موضوع و درخواست شما است.
یکی از تأثیرات ایجاد انجمن مقدار اطلاعاتی است که پس از ثبتنام کاربر در پلت فرم شما جمعآوری میشود و درعینحال شما پایگاه کاربری خود را افزایش میدهید.
در اینجا چند مقاله برای یادگیری بیشتر شما در مورد چگونگی شناختن و پیدا کردن مخاطبان هدف معرفی کردهایم.
چگونه میتوان مخاطب هدف خود را در موبایل پیدا کرد- Salesforce
تقسیمبندی کاربر: بهترین روشها و نمونهها -App Samurai
شناسایی مخاطبان هدف شما: نکات توسعه اپلیکیشن موبایل- Apptory
سرمایهگذاری در بازاریابی محتوا
یک استراتژی هوشمند استفاده از بازاریابی محتوا است زیرا یک نکته در مورد نگرانیهای کاربران به شما ارائه میدهد.
اگر برنامههای زیادی دارید اینیک راهحل عالی برای ارتقاء کل برند شماست و مدیریت کمپین بازاریابی برای همه آنها آسانتر است. نیاز اصلی این است که بهطور منظم پست ایجاد کنید.
اگر از طریق محتوای خود ارزشگذاری میکنید، درآمد جدیدی کسب خواهید کرد که اعتمادبهنفس شمارا افزایش خواهد داد و کاربران متوجه خواهند شد که شما برای کمک به آنها هستید.
یک نمونه عالی Evernote است ، یک برنامه تلفن همراه است که به شما کمک میکند تا به شیوه نوآورانهای یادداشتبرداری کنید و تعدادی ویدیو برای کانال YouTube ایجاد کرد برای کمک به مردمی که به یک اپلیکیشن نیاز دارند تا کار خود را راحتتر انجام دهند.
در اینجا چند مقاله عالی در مورد بازاریابی محتوا برای اپلیکیشن های تلفن همراه وجود دارد.
۷ گام دقیق برای بازاریابی راهاندازی اپلیکیشن موبایل شما با محتوا
۷ نرمافزار برای موفقیت در بازاریابی محتوا- Apptamin
به آنها یک پلت فرم برای برقراری ارتباط بدهید
اکنونکه نقطه تمرکز انجمن خود رادارید یک فضای دیگری را برای اداره تعامل ایجاد کنید.
چه شما پلت فرم خود را ایجاد کنید یا از روشهای دیگر سازماندهی گروهها استفاده کنید، هدف ایجاد یک مکان مجازی برای ملاقات با افرادی است که منافع مشترکی دارند.
نایک پلاس یک پلت فرمی است که توسط نایک ایجادشده این پلت فرم مردم را به فعال بودن و انگیزه و سالم بودن تشویق میکند. این برنامه اجرایی ردیابی فاصله و کالری و ماشینحساب سرعت را ارائه میدهد.
حتی این پلت فرم به توسعهدهندگان اجازه میدهد از فناوری نایک برای ساخت برنامههای کاربردی برای کاربران نایک استفاده کنند. این پلت فرم در مورد تجهیزات ورزشی و یا یک برنامه مربوط به جمعآوری شیوه زندگی بیش از ۳۰ میلیون عضو نیست.
ساختار انجمن در اپلیکیشن را در نظر بگیرید
به این نمودار که توسط استاتیستا با محبوبترین اپلیکیشن های جهان در ماه می ۲۰۱۶ ارائهشده است نگاه کنید.
همهی این اپلیکیشن ها مشترک هستند؟ درست است، همه آنها محیط و دلایلی را به یک یا چند روش به مردم برای دسترسی به یکدیگر ارائه میدهند. مشاهدات دوم این است که Pokemon Go بعدازاین تحقیق در ماه ژوئیه راهاندازی شد، اما همان الگو را دنبال میکند. اینیک دامنه و مکان برای ملاقات افراد است. به نظر میرسد که کلید موفقیت است.
ساختار انجمن آنلاین را مانندتالارهای گفتگو و صفحات اجتماعی طرفداران در نظر بگیرید
اگر شما نمیدانیدکه چگونه انجمن خود را مدیریت کنید میتوانید انجمنها یا صفحات طرفداران اجتماعی را انتخاب کنید که در آن بحث از فردی به فرد دیگر منتقل میشود و همه منجر به بهبود کل محتوا میشوند.
برای درک بهتر به بخش تالارهای گفتگو AndroidCommunity نگاهی بیندازید.
اما درعینحال شما باید به کاربران خود پیشنهادهای جدیدی بدهید که آنها را تشویق کند که دوباره برگردند. خسته نشوید و از ماجراجویی لذت ببرید.
فعالیت در رسانههای اجتماعی بیشتر از داشتن حساب کاربری است
هیچوقت خیلی زود در مورد شیوه ارتقا اپلیکیشن خود فکر نکنید. اقدامات خود را از لحظهای که به ساخت اپلیکیشن فکر میکنید شروع کنید و انجمن خود را نیز در همان زمانی که اپلیکیشن را توسعه میدهید ارتقا دهید.
– استفاده از UGC
محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) یک فرم از محتوا، متن، تصاویر یا ویدئو ارائهشده توسط کاربران اپلیکیشن شمارا نشان میدهد. در مورد افرادی که از اپلیکیشن شما استفاده میکنند بیشتر بدانید پسازآن شما میتوانید یک کمپین را تشویق کنید تا افکار خود را به اشتراک بگذارند. این کمپین میتواند سرگرمکننده یا عاطفی باشد. نکته این است که مردم با همان هدف اپلیکیشن شما متحد شوند. رویکردی عالی خواهد بود برای ایجاد یک رقابت که برخی از انگیزهها را ارائه میدهد.بهاینترتیب مردم انگیزه میگیرند تا به انجمن شما بپیوندند و بخشی از کل تجربه باشند.
اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش ایجاد یک کمپین با محتوای تولیدشده توسط کاربر را در مقاله قبلی ما پیدا کنید.
-درخواست برای بازخورد و پاداش دادن
خوبی داشتن یک انجمن این است که شما همیشه احساسات واقعی افرادی که از اپلیکیشن شما استفاده میکنند را میدانید. به دنبال کیفیت بیشتر باشید.
مهم نیست که شما هزاران نفر عضو در انجمن خوددارید اگر آنها به بهبود اپلیکیشن شما کمکی نمیکنند و به مأموریت شما ملحق نمیشوند. آنها را تشویق کنید تا نظرات خود را در مورد اپلیکیشن شما به اشتراک بگذارند و امکانات ویژه اپلیکیشن خود را برای کسانی که به شما در پیشبرد برنامه توسعه کمک میکنند ارائه دهید.
-اضافه کردن اشتراک اجتماعی به اپلیکیشن خود
حرکت هوشمند دیگری که در مرحله توسعه باید انجام شود پیادهسازی دکمههای به اشتراکگذاری اجتماعی است. اینیک راه عالی برای جمعآوری افراد است و اینکه به آنها نشان دهید که چگونه با پیوستن به انجمن شما زندگی خود ا بهبود بخشند. منتظر نباشید که کاربران اپلیکیشن شمارا ببندند و سپس با حسابهای کاربری اجتماعی خود ارتباط برقرار کنند. شما باید زمانی که بیشترین مشغله رادارید و آنها در مورد کیفیت اپلیکیشن شما متقاعد شدهاند عمل کنید.
به آنها دلیلی بدهید تا سفیر برند شما شوند
اکنونکه به آنها محیط و موضوعی ارائه دادهاید تا در مورد آن به بحث بپردازند، بر روی ایده بازاریابی دهان به دهان تمرکز کنید. ما همیشه میگوییم که کاربران بازاریابان مؤثری هستند.
-
چیزی منحصربهفرد داشته باشید
اگر اپلیکیشن شما درست مثل بقیه در رده خود باشد شما هیچچیزی ندارید؛ اما اگر حس میکنید که میتوانید به علایق کاربران برسید شما یک برنده هستید.
ما دوباره Slack را ذکر میکنیم که میتواند نمونهای از تمام استراتژیهای بازاریابی باشد، چراکه آنقدر محبوب است که یک نظرسنجی به نام۷۳۱ Slack Usersنشان میدهد که چرا آنقدر اعتیادآور است.
این تصویر پاسخی را برای این سؤال مطرح میکند:
شما فکر میکنید چه نوع شخصی بیشتر از Slack سود میبرد؟ پس از تیمها شایعترین پاسخها “همه” و “مردم” هستند.
۲.به سفیران برند خود پاداش دهید
اگر اعضای انجمن شما از همان ابتدا این کلمه را گسترش دهند بسیار عالی خواهد بود اما برای انگیزه بخشیدن به آنها میتوانید پاداش کمی ارائه دهید.شاید برخی از مزایای زمانی که آنها از اپلیکیشن شما استفاده میکنند و یا برخی از ویژگیهای حق بیمه که آنها را بیشتر درگیر خواهد کرد؛ مانند اوبر (Uber) که با کمپین WhyIRide کاربران را تشویق کرد تا داستان خود را بنویسند. مهم نیست که چه چیزی درنهایت در انتظار است ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.
به آنها آزادی بدهید تا تجربیات خود را ابراز کنند
مردم احساس کنند که آنها بخشی ا ازآنچه شما ایجاد کردهاید هستند. حقوق اجتماعی در این وضعیت بسیار مهم است. آزادی دادن به افراد برای ایجاد راهنماییها؛ نکات، ویدیو ترفندها یا گسترش جوکهایی بیضرر در مورد اپلیکیشن شما به شما کمک خواهد که انجمن خود را خیلی سریع و آسانتر ایجاد کنید.
بهعنوانمثال به Mojang، شرکت توسعه دهند ماینکرفت نگاه کنید.
طرفدارانش ویدیوهای مربوط به این بازی را در YouTube ایجاد کردند که با توجه به اطلاعات Tubular ۳۱میلیارد بازدید را به خود اختصاص داده است.
علاوه بر این اگر شما توانایی متقاعد کردن افراد در حوزه خود را دارید از طریق کانالهای اجتماعی در مورد اپلیکیشن خود صحبت کنید، سپس کاربران تحت تأثیر قرار میگیرند و از شما در تکامل برنامه شما پشتیبانی میکنند. افرادی که چیزی در حوزه شما در توییتر، لینکدین و یا یوتیوب دارند را پیدا کنید.
ما همیشه میگوییم که برای پیشرفت یک اپلیکیشن عالی تنها قرار گرفتن در بالای اپ استور کافی نیست. شما باید تعدادی استراتژی برای متقاعد کردن افراد در مورد ارزش درخواست خود بسازید.
مسئله ایجاد یک انجمن است جایی که شما فقط باید مقدار زیادی از زمان و حجم بزرگی از خلاقیت خود را در آن قرار دهید تا به کاربران خود نزدیک باشید. پاداشها نهتنها برای اپلیکیشن شما بلکه برای کل برند شما خواهد بود.