تجارت الکترونیک با گسترده شدن دستگاه های هوشمند رونق بیشتری پیدا کرده است.
نسل امروز خریدهایشان را اینترنتی سریع و راحت انجام می‌دهند و عملیات پرداخت نیز از طریق اپلیکیشن موبایل به راحتی انجام می‌شود.
آمار فروش از طریق اپلیکیشن‌های موبایل در سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته است.
این نشان می دهند که اپلیکیشن‌های فروشگاهی سهم زیادی از فروش های اینترنتی را در بر می‌گیرند.
در این نوشته چند ویژگی و امکانات مهم برای اپلیکیشن فروشگاهی را معرفی می‌کنیم.

۱-روند آسان ثبت نام

هیچ مشتری دوست ندارد برای ثبت نام و خرید با یک فرم طولانی و پیچیده روبرو شود!
تا آنجا که می‌توانید روند ثبت نام را راحت و کوتاه کنید.
از قرار دادن فیلدهای اضافی و غیر ضروری در فرم ثبت نام پرهیز کنید.

۲-روش‌های مختلف پرداخت

تمام گزینه‌های احتمالی پرداخت را فعال کنید.


گاهی ممکن است یک مشتری قصد خرید محصولی را داشته باشد اما چون شیوه دلخواه پرداخت‌اش را پیدا نمی‌کند از خرید منصرف می‌شود.

۳-پیام‌های فوری(پوش نوتیفیکیشن)

اغلب برنامه های موفق از پیام فوری استفاده می‌کنند.
ارسال پیام فوری به‌جا و مناسب کاربر را به انجام عملیات متناسب با اهداف شما هدایت می‌کند.

۴-استفاده از گوگل آنالتیکس

ابزار گوگل آنالتیکس میزان ارزشمندی اپلیکیشن شما را می‌سنجد.
نشان می دهد کاربران چه چیزی را دوست دارند، چه چیزی خوشحال‌شان می‌کند و در کل چه کارهایی باعث می‌شود اپلیکیشن‌ شما به موفقیت برسد.

۵-نمایش محصولات مرتبط

کسانی که انلاین و از طریق اپلیکیشن موبایل خرید می‌کنند افراد عجولی هستند!
دوست دارند سریع‌تر بفهمند چه چیزهای به درد بخوری دارید.
یکی از شیوه‌های خوب این است که پایین هر محصول، محصولات مرتبط و مشابه را به افراد نمایش دهید.

۶-پشتیبانی از ارزهای مختلف

سعی کنید امکان پرداخت از طریق ارزهای بین المللی را نیز در اپلیکیشن قرار دهید.
مشتریان شما ممکن است در هر مکانی وجود داشته باشند و برای پرداخت بین المللی آماده باشید.

۷-امکان چند زبانه

در صورت داشتن یک اپلیکیشن بین المللی، اپلیکیشن شما باید از زبان های مختلف پشتیبانی کند.

۸-امکان بازگشت کالا

یکی از شیوه های بازاریابی تجارت الکترونیک استراتژی بازگشت کالا است.
سیاست بازگشت کالا باید به طور واضح و روشن مشخص شده باشد.

۹-دکمه علاقه‌مندی ها

حتماق امکان افزودن به لیست علاقه‌مندی ها را در اپلیکیشن لحاظ کنید.
چه چیز بهتر از یانکه کاربر هر زمان محصول دلخواهش را دید آن راب ه لیست اضافله کند تا در زمان مناسب آن را خریداری کند؟

۱۰-قسمت نظردهی به محصول

خیلی از افراد نگران این موضوع هستند که پس از قرار دادن قسمت نظردهی با نظرات منفی افراد مواجه شوند.
همان طور که نظرات منفی جلوه بدی دارند نظرات مثبت تاثیر بسیار خوبی در روند خرید کاربران می‌گذارند.
پس سعی کنید محصول خوب ارائه دهید و به یاد داشته باشید که هر چیزی هم نظرات مثبت دارد و هم منفی.

۱۱-همگام سازی

از قابلیت همگام سازی برای هماهنگ کردن آخرین تغییرات وبسایت با اپلیکیشن استفاده کنید.
برای مشاهده اخرین تغییرات مربوط به قیمت، دسته بندی ها، تصاویر و … نباید نیازی به تغییر مجدد اطلاعات در اپلیکیشن باشد.

۱۲-هویت تجاری سفارشی سازی شده در اپلیکیشن

در طراحی اپلیکیشن از لوگو، رنگ و نام تجاری رند خود استفاده کنید.
به خصوص در صفحاتی مثل نمایش لیست محصولات، ایجاد حساب کاربری، سبد خرید نمایش نام تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

توصیه می‌کنیم از ویژگی‌های ذکر شده، جهت افزایش فروش محصولات اپلیکیشن فروشگاهی خود حتماً استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم این مطلب دو قسمتی را نیز مشاهده کنید و از موارد گفته شده جهت افزایش فروش محصولات استفاده کنید.

روش‌های افزایش فروش محصولات اپلیکیشن فروشگاهی

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.