چتباتها قادر به صحبت و مکالمه با افراد هستند و امروزه برای تعامل با مشتریان، این تکنولوژی در حال پیشرفت است.
کسبوکارها از چت باتها جهت ایجاد تجربه کاربری بهتر در اپلیکیشن یا وبسایت خود استفاده میکنند.
در این نوشته به شما توضیح میدهیم که چت باتها چه هستند و چطور استفاده میشوند.
چت باتها چه هستند؟
چت باتها برنامههایی بر مبنای هوش مصنوعی هستند که میتوانند تعاملات انسانی را بر اساس رفتارهای انسانی شبیهسازی کنند.
یعنی ورودی های انسانی مثل صوت یا متن را دریافت و پردازش میکنند وتبدیل به خروجی می کنند.
استفاده از این تکنولوژی به کسبوکارها کمک می کند تا تجربه خرید بهتری را برای مشتریان فروشگاه یا وبسایت خود ایجاد کنند.
در حال حاضر تکنولوژی چت بات مورد حمایت شرکتهای بزرگی چون گوگل، اپل و فیسبوک است.
فروشگاههای آنلاین را در نظر بگیرید که شامل چندین دستهبندی و فیلتر جهت سهولت در یافتن محصول مورد نظر مشتریان هستند.
تصورکنید از یک فروشگاه آنلاین قصد خرید یک پیراهن رسمی مردانه سایز کوچک در محدوده قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دارید.
خب لازم است که وارد دستهبندی پیراهن شوید، فیلتر رنگ را انتخاب کنید، محدوده قیمت را مشخص کنید و لیست پیراهنها را بررسی کنید.
اما با چت باتها کار از این هم سادهتر میشود.
کافی است به چت بات بگویید چه میخواهید و در کسری از ثانیه نتیجه را مشاهده کنید.
در حال حاضر برند معروف H&M از چتبات برای فروش محصولات استفاده میکند.
مثالی از چت بات پیش بینی وضع هوا:
شاید آینده با فراگیر شدن چت بات ها تا حدی ترسناک باشد!
در تصویر زیر مثالی از چت بات پیش بینی وضعیت آب و هوایی PONCHO را مشاهده میکنید که مکالمه یک فرد با این چت بات هست.
بلکه در اپلیکیشن موبایل جهت ایجاد تجربه کاربری بهتر و تعامل بهتر با مشتریان قرار داده میشوند تا کارایی را افزایش دهند.
چت بات یک تکنولوژی نو ظهوری است که در دو سال اخیر مورد استفاده شرکت های بزرگ قرار گرفته و به زودی پیشرفت زیادی خواهد کرد.
توجه داشته باشید که یک کسبوکار جهت موفقیت، همیشه باید آماده تغییرات و به روز شدن باشد…
خیلی جالب بود. ممنون از مطالب مفیدتون.