روشهای افزایش فروش محصولات اپلیکیشن فروشگاهی
داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی عالی بدون وجود مشتریان مناسب هیچ سودی ندارد.
از این رو، یافتن افراد مناسب برای فروش محصولات اپلییکشن موضوع بسیار مهمتری است.
اما چطور باید این کار را انجام داد؟
این موضوعی است که در نوشته دو قسمتی قصد داریم در موردش صحبت کنیم و با ارائه ۱۲ راهکار به افزایش فروش محصولات اپلیکیشن و افزایش نرخ بازگشت سرمایه(ROI)کمک کنیم.
در قسمت اول نوشته، شما را با ۶ روش آشنا میکنیم.
۱-از یک دستهبندی خاص شروع کنید.
اگر فروشگاه شما شامل دستهبندی و موضوعات مختلفی است توصیه میکنیم برای شروع کار از یک دستهبندی خاص شروع کنید.
به طور مثال فروشگاه دیجیکالا ابتدا با محصولات دیجیتالی کارش را شروع کرد و کم کم سایر دستهبندیها را اضافه کرد.
تمرکزتان را بر روی یک دستهبندی محصول بگذارید و محتواهای متنوعی برای آن دسته خاص تولید کنید.
وقتی با یک دستهبندی خاص شروع کنید احتمال جذب افراد جدید به محصول شما بیشتر میشود.
سعی کنید میزان فروش را برای آن موضوع بالا ببرید و مشتریانی جذب کنید و کم کم دستهبندیهای دیگر را با توجه به بازخوردهای دریافت شده اضافه کنید.
۲-پیشنهادهای شگفت انگیز دهید.
برای فروش محصولات، پیشنهادهای شگفت انگیزی ارائه کنید. پیشنهادی دهید که رد کردن آن خیلی سخت باشد!
در شروع کار تخفیف ویژه قرار دهید، میزان تخفیف باید به گونهای باشد که کاربران را وسوسه و ترغیب به خرید کند.
پیشنهاد را در مرکز دید مشتریان قرار دهید. میتوانید پیشنهاد را در اسلایدر بالای صفحه اپلیکیشن قرار دهید.
همچنین میتوانید ارسال پیام فوری یا همان پوش نوتیفیکیشن در ساعت مناسب کاربرها را از وجود تخفیف باخبر کنید.
در صورتی که هنوز کاربرانی در اپلیکیشن ندارید میتوانید از امکان ارسال ایمیل استفاده کنید و یا پیشنهاد را در گوشه وبسایت با رنگ واضحی قرار دهید.
همچنین اگر در شبکه های اجتماعی کاربرانی دارید میتوانید از این طریق آنها را از تخفیفات ویژه آگاه کنید و آنها را ترغیب به خرید کنید.
این نکته را هم در نظر بگیرید ، زمانی که پیشنهاد شما محدودیت زمانی داشته باشد افراد تمایل بیشتری به خرید پیدا میکنند.
۳-از بازاریابی محتوا استفاده کنید.
برای صفحات مختلف اپلیکیشن عناوین جذابی قرار دهید.
نام محصولات را به درستی انتخاب کنید و برای محصولات توضیح مناسب ، قانع کننده و جذابی بنویسید.
خودتان را جای مشتری بگذارید، چه سوالاتی برای خرید ممکن است برای افراد پیش بیاید؟
میتوانید از دوستان و آشنایان بخواهید در این زمینه به شما کمک کنند.
توضیحات شما باید سوالات احتمالی در مورد محصول را پاسخ دهد.
همچنین توضیحات نوشته شده باید ارزش محصول را به مشتری انتقال دهد. شما باید به دنبال فروش ارزش باشید نه محصول!
۴- برای مشکل مشتریان راه حلی ارائه کنید.
در صفحه نخست اپلیکیشن به طور واضح بنویسید که چه مشکلی از افراد را حل کردهاید؟
وقتی افراد متوجه میزان اهمیت شما نسبت به مشکلاتشان میشوند میشوند جذب فروشگاه شما میشوند و حس اعتماد
میکنند.
پس از بیان مشکل، به توضیح در مورد فروشگاه و محصولات بپردازید.
اما موضوعی که بسیار اهمیت دارد بیان این موضوع است که محصول یا خدمات شما چطور مشکلات افراد را حل میکند. زمانی که بیننده راه حل شما را ببینند احتمال خرید و استفاده از محصول شما تا درصد بسیار زیادی بالا میرود.
نوشتن این موضوع هم به مورد بازاریابی محتوا که پیشتر ذکر شد مربوط میشود.
۵-نظرات و تجربه سایر افراد از محصولتان را انتشار دهید.
برای فروش محصول باید اعتماد سازی کرد. یکی از بهترین روشها برای اعتمادسازی، انتشار نظرات و تجربه مشتریان قبلی از محصول شما است.
توضیح دهید که چطور این محصول مشکل مشتری را حل کرده است، چه ارزش برای مشتری ایجاد کرده است و …
همچنین میتوانید در لحظه آمار خریداران را به نمایش بگذارید.
یکی دیگر از روشها، قرار دادن قسمت نظرات زیر محصول است.
این امکان به خریداران اجازه میدهد پس از خرید نظراتشان را با سایرین به اشتراک بگذارند.اضافه کردن این امکان را هم برای افزایش فروش محصولات در نظر بگیرید.
۶-بر روی مشتری تمرکز کنید نه خودتان!
موفقترینها کسانی بودند که بر روی مشتریانشان تمرکز داشتند نه خودشان.
در توضیحاتی که ارائه میدهید از کلمه “ما” استفاده نکنید بلکه مشتری را مخاطب دهید و از “تو” یا “شما” استفاده کنید.
پس همین الان بروید و هر چی “ما” هست را به “شما” تبدیل کنید!
۶ مورد بعد را در قسمت دوم نوشته دنبال کنید.
همچنین در بخش ویترین اپ ساز میتوانید نمونه اپلیکیشنهای فروشگاهی ساخته شده را مشاهده کنید.
برچسب خوردهاپساز, اپلیکیشن, اپلیکیشن اندروید, اپلیکیشن فروشگاهی, ساخت اپلیکیشن, محصولات اپلیکیشن