معرفی ۵ روش جلب اعتماد کاربران اپلیکیشن

اعتمادسازی یکی از بهترین روش‌ها جهت افزایش دانلود اپلیکیشن موبایل است. با اعتماد سازی، دیگران تمایل بیشتری به دانلود اپلیکیشن پیدا می‌کنند و آن را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می‌کنند.
اغلب افراد زمانی که به صفحه اپلیکیشن در اپ استورها نگاه می‌کنند ترجیح می‌دهند جزء اولین تجربه کنندگان نباشند.
افراد دوست دارند از تجربیات بقیه برای تصمیم گیری استفاده کنند و نظرات دیگران را بشنوند.
اغلب افراد قبل از خرید یک محصول به اندازه کافی تحقیق و بررسی انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند انتخابشان صحیح است. 
حال می‌خواهیم توضیح دهیم که روش جلب اعتماد کاربران اپلیکیشن چیست و  چطور از اعتماد سازی جهت افزایش دانلود اپلیکیشن استفاده کنید و بر فرایند تصمیم گیری افراد تاثیر مثبت بگذارید.

۱-نظردهی برای اپلیکیشن.

از دوستان و بستگان خود بخواهید اپلیکیشن را دانلود کنند، نظر خود را بنویسند و به اپلیکیشن امتیاز دهند.
در داخل اپلیکیشن بخشی برای هدایت کاربران به نظردهی و اشتراک گذاری قرار دهید.
تمرکز را بر روی ارائه ارزش به مشتری بگذارید. کسانی که در استفاده از اپلیکیشن شما تجربه بدی را تجربه کرده‌اند پیدا کنید و در صدد رفع مشکلات تلاش کنید. 
این کار توجه مشتریان را جلب می‌کند و در نهایت باعث افزایش رتبه شما می‌شود.
همچنین همیشه یک راه ارتباطی بین خودتان و مشتریان ناراضی داشته باشید.
در همین رابطه توصیه می‌کنیم نوشته زیر را هم مطالعه کنید.

۲-به اشتراک گذاری تجربیات مشتریان قبلی از اپلیکیشن‌تان.

از توصیفات مشتریان قدیمی می‌توانید برای اعتمادسازی استفاده کنید.
توصیفی که از یک مشتری در مورد تجربه با محصول شما شنیده می‌شود بسیار تاثیرگذار تر از تبلیغات شما است.
از مشتریان قبلی خود بخواهید در وصف تجربه کار با اپلیکیشن‌تان حداکثر  یک پاراگراف بنویسند و آن را در جایی مثل صفحه فرود(لندینگ پیج) یا بخش توضیحات اپلیکیشن انتشار دهید.
در واقع توصیفات، اعتبار شما را تضمین می‌کنند.
حتی می توانید نظرات مشتریانی که راجع به تجربه استفاده‌شان توئیت کرده‌اند یا در وبلاگشان مطلبی نوشته‌اند برای به اشتراک گذاری استفاده کنید.
به طور مثال در تصویر زیر نمونه‌ای از به اشتراک گذاری  تجربیات مشتریان قبلی در رابطه با محصول که پکیج فونت بوده مشاهده می‌کنید. 

۳-استفاده از لوگوهای معتبر.

یکی از تاثیرگذارترین روش‌ها برای اعتمادسازی، قرار دادن لوگوهای شرکت‌های محبوب و معتبر در صفحه لندینگ پیج یا همان صفحه فرود است.
در همین رابطه توصیه می‌کنیم نوشته زیر را نیز مطالعه کنید.
برای این کار یا می توانید لوگوی مشتریان ر ا قرار دهید و یا لوگوی جاهایی که در مورد شما نوشته‌اند.
زمانی ‌که تازه شروع به کار کرده‌اید می‌توانید از لوگوهای شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، جیمیل، اینستاگرام یا … که اپلیکیشن شما قابلیت اتصال به آنها را دارد استفاه نمایید.
 

۴-نمایش آمار کاربران اپلیکیشن.

 برای اعتمادسازی می‌توانید آمار دانلود روزانه،هفتگی و یا ماهانه اپلیکیشن را در صفحه فرود به نمایش بگذارید.
همچنین می توانید آمار دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی را هم به اشتراک بگذارید.
در همین رابطه توصیه می‌کنیم نوشته زیر را نیز مطالعه کنید.

۵-بیان داستان برخی مشتریان.

داستان یکی از مشتریان را ماهانه به شکل داستان بیان کنید.
 با بیان جزئیات توضیح دهید چطور اپلیکیشن موبایل به پیشرفت و موفقیتش کسب و کارش کمک کرده است.
 می‌توانید داستان را در قالب یک مصاحبه با مشتری ارائه کنید.
اینکه خود مشتری راجع به چگونگی حل مشکل‌ و رسیدن به اهداف‌اش از طریق اپلیکیشن موبایل صحبت کند بسیار تاثیر مثبتی می‌گذارد.

سخن آخر

از تمام روش‌های ذکر شده جهت اعتماد سازی و افزایش دانلود اپلیکیشن استفاده کنید.
 هرگز اجازه ندهید کاربران بالقوه‌ای که به اپلیکیشن شما علاقه مند هستند به دلیل شک و تردید از دست بروند.
تردید آنها را به یقین تبدیل کنید!
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.