سه نکته که کمک میکند تا کاربران با اپلیکیشن شما درگیر باشند.
خب شما موفق شدید کاربران را مجاب کنید تا اپلیکیشن تان را دانلود و نصب کنند.
تبریک میگوییم ما میدانیم که اینکار ساده نیست.
حالا مرحله سخت تری را درپیش دارید : چطور کاربرانتان را درگیر اپ تان کنید؟
اگرچه نرخ استفاده از اپلیکیشن ها در چند سال گذشته افزایش یافته است اما هنوز برای توسعه امکانات اپلیکیشن ها زمینه های بسیاری فراهم است.
طبق یک مطالعه انجام گرفته ۲۰% اپلیکیشن ها تنها یکبار نصب میشوند.
این مسئله به این معنا نیست که کاربران اپلیکیشن شما را دوست ندارند.
شاید به این معنا باشد که کاربران نیاز به مراجعات متعدد به آن را حس نکرده اند و به مرور آن را فراموش کرده اند.
همچنین برطبق یک تحقیق صورت گرفته ۸۹% استفاده رسانه ای کاربران با اپلیکیشن های موبایل انجام میشود نه سایر ابزار های رسانه ای مثل وب اپلیکیشن ها.
بنابراین بستر های رسانه ای میتواند زمینه مناسبی برای ساخت اپلیکیشن باشد.
در مقابل اپلیکشن های مشهوری مثل تلگرام، اینستاگرام و .. که تقریبا نقش راهبردی در اپ های موبایل را بازی میکنند، سایر اپ ها برای گرفتن سهم بیشتری از صفحه موبایل کاربران با یک چالش جدی مواجه اند.
حال برای اینکه کاربر شما با برنامه موبایلی که ساخته اید تعامل بیشتری داشته باشد سه نکته پیشنهاد میکنیم:
۱- تجارب اپلیکیشن های محبوب را در اپ خود لحاظ کنید.
اینکه تنها یک اپلیکیشن باز شود و کار کند دلیلی بر کارایی آن نیست. باید بدانید که تجربه استفاده از اپ برای استفاده دوباره از آن بسیار اهمیت دارد.
برنامه خود را از نظر چگونگی استفاده کاربران تجزیه و تحلیل کنید.
مثلا اینکه کاربران به چه امکاناتی بهای بیشتری می دهند؟
از این اطلاعات برای امکاناتی که میخواهید روی اپ تان گسترش دهید استفاده کنید.
بررسی کنید اپ شما از دید مخاطب مورد نظرتان چقدر مفید است؟
حتی اگر یک مورد مفید هم پیدا نکنید خیلی بهتر است که قبل از انتشار نسخه نهایی هزینه بیشتری صرف بهبود اپتان کنید تا اینکه کاربران پس از استفاده از آن، اپلیکیشن را ناکارآمد تشخیص دهند.
۲- ارتباط از طریق پیام رسانی را فراموش نکنید.
چرا کاربران اپ شما را باز میکنند؟ برای پاسخ به این سوال باید پیام درستی را از کاربران دریافت کنید.
کاربرانی را بیاد بیاورید که اپ شما را سه سال پیش نصب کرده اند و حالا بسیاری از بخش های آن تغییر کرده است که آنها از آن بی خبرند.
بطور مثال اپ فعلی تلگرام یا اینستاگرام که با نسخه ابتدایی خود متفاوت است.
بنابراین بهتر است مخاطبان را از روند تغییرات اپ تان مطلع سازید. حداقل در هر بار باز کردن آن توسط کاربر اگر نسخه جدید موجود است او را مطلع سازید.
برای اپ هایی که برندهای جهانی دارند مفهوم تبادل با کاربر ارزش زیادی دارد.
۳- از مزایای رسانه ها استفاده کنید.
علاوه بر پیام رسانی های موجود در اپلیکیشن تان از استفاده سایر پیام های دیجیتالی نترسید.
قرار دادن پیام ها در مرکز اعلان یک راه موثر برای دستیابی کاربرانی است که میخواهند به اپ شما سر بزنند.
از طول پیام مناسب و یا تعداد جمله های مناسب استفاده کنید.
یا حتی اگر مناسب دیدید وضعیت آب و هوایی را در پیامتان بگنجانید!
به عنوان مثال برای این مورد میتوان از نوتیفیکیشن های تخفیف در اپ موبایل دیجی کالا نام برد.
شما قبلا اطلاعات کاربرانتان را دریافت کرده اید پس میتوانید پیام های مربوط به اپلیکیشنتان را برای آنها ایمیل و یا اس ام اس کنید.
حالا که این نکات را فراگرفتید بهتر است آنها در اپ خود استفاده کنید تا کاربران بیشتری را جذب کنید.
همچنین کابران فعلیتان را در تعامل با برنامه تان نگه دارید.
درصورتیکه پیشنهاد و یا ایده خاصی در این مورد دارید با ما به اشتراک بگذارید.