عوامل موثر در هزینه طراحی اپلیکیشن در شیراز چه مواردی هستند

عوامل موثر در هزینه طراحی اپلیکیشن در شیراز

عوامل موثر در هزینه طراحی اپلیکیشن در شیراز

از جمله پرسش‌های مطرح شده در زمینه ی ساخت و طراحی اپلیکیشن در شیراز ، بحث هزینه است. معمولا اغلب افراد و یا نهادهایی که قصد طراحی اپلیکیشنی را برای خدمات یا محصولات خود دارند، علاقمندند بدانند انجام این‌کار، چقدر هزینه برای آنها به‌دنبال دارد. معمولا به دو روش می‌توان از این موضوع مطلع شد. اول ارزیابی و اطلاع از ریز هزینه‌های مربوط به ساخت اپلیکیشن و دوم تهیه لیستی از اپلیکیشن‌های مختلف و هزینه‌های مربوط به آنها می‌باشد که به این‌طریق می‌توان، اپ خود را با امکانات مورد نیاز، انتخاب و نسبت به سفارش آن اقدام نمود. در این‌مطلب، صرفأ جهت اطلاع شما از قیمت‌های موجود در زمینه طراحی اپلیکیشن، اعداد و ارقامی ارائه می‌شود که به‌ هیچ‌عنوان قطعی و قانونی نیستند چراکه معمولا عوامل تاثیرگذار مختلفی در هزینه طراحی اپلیکیشن در شیراز دخیل می‌باشند.

عوامل موثر در هزینه طراحی اپلیکیشن در شیراز

به‌طورکلی نمی‌توان مبلغ دقیق و مشخصی را به‌عنوان هزینه ساخت یک اپلیکیشن در شیراز بیان‌کرد. البته این‌موضوع تنها مربوط به شیراز نیست و تقریبأ در تمام شهرها و مناطق دیگر کشورمان نیز با توجه به امکانات و نوع طراحی، هزینه قطعی و نهایی آن تعیین می‌شود. معمولا عوامل گوناگونی بر هزینه طراحی یک اپلیکیشن تاثیر‌گذار می‌باشند، مثلا اینکه اپلیکیشن مورد نیاز شما، مربوط به سیستم عامل اندروید است یا ios، یکی‌از عوامل مهم در این‌زمینه محسوب می‌شود. اما قطعأ موضوع مهم‌تری در این‌مورد وجود دارد و آنهم کیفیت مورد انتظار مشتری است.

طراحی زیبا و موردپسند مشتری، یکی دیگر از اصول مهم و تاثیرگذار در قیمت ساخت یک اپلیکیشن است. از این‌رو برخی از شرکت‌ها برای راحتی و سود بیشتر، از طرح‌های آماده گرافیکی استفاده می‌کنند و به‌این‌وسیله علاوه‌بر کاهش قیمت، فرایند طراحی اپلیکیشن نیز با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. مسلمأ در این‌شرایط، نتیجه کار چندان مورد رضایت نخواهدبود و گرافیک آن در مقایسه با اپلیکیشن‌های رقبا، بسیار ضعیف و بی‌کیفیت خواهدبود و کارایی مناسبی نیز نخواهدداشت. از این‌رو نباید به تبلیغات شرکت‌هایی که با قیمت‌هایی پایین اقدام‌به طراحی اپلیکیشن می‌کنند، اعتماد کرد.

هزینه اپلیکیشن متناسب با خدمات آنها

معمولا نوع خدماتی هم ‌که برای اپلیکیشن‌ها ارائه می‌شود، متفاوت هستند. مثلا خدمات مورد نیاز برای یک اپلیکیشن آموزشی با اپلیکیشن بازی، کاملا متفاوت بوده و هزینه‌های لازم برای بروزرسانی آن ها با یکدیگر، تفاوت دارند. یک مثال دیگر در این‌زمینه، خدماتی است‌که برای دریافت اطلاعات مربوط به آب‌وهوا در یک اپلیکیشن موبایل ارائه می‌شود، این‌خدمات چون نیاز به اطلاعات خارجی دارند، هزینه‌های بالاتری هم برای بروزرسانی آن لازم است.

هزینه امکانات مختلف برای طراحی اپلیکیشن

انتظار شما از کیفیت طراحی اپلیکیشن موردنیاز برای کسب‌و‌کارتان باید به همان‌اندازه‌ای باشد که برای آن هزینه می‌کنید. درواقع نیاز شما تعیین‌کننده قیمت و هزینه نهایی برای ساخت یک اپلیکیشن است. بر این‌اساس برخی از امکانات ارائه‌شده در هنگام طراحی و ساخت اپلیکیشن و هزینه آنها، از قرار زیر می‌باشند:

  • هزینه طراحی پنل مدیریتی اپلیکیشن

یکی از قسمت‌های اصلی و مهم برای تعیین هزینه‌های طراحی و ساخت یک اپلیکیشن، سیستم کنترل‌پنل یا پنل مدیریت اپلیکیشن است. در حقیقت می‌توان این‌بخش را حیاتی‌ترین قسمت یک اپلیکیشن دانست که هزینه مربوط به آن، بخش عمده‌ای از هزینه‌های یک اپلیکیشن را در بر می‌گیرد. معمولا این قسمت، متناسب با ماژول‌های لازم و امکانات درخواستی، هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان خواهد‌داشت. 

  • هزینه طراحی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی

در برخی موارد این‌ امکان وجود دارد که برای طراحی و ساخت یک اپلیکیشن، از طراحی‌های آماده برای کنترل‌پنل، استفاده شود. در این‌صورت تنها لازم است که یک اپلیکیشن اندرویدی داشته‌باشید. هزینه‌هایی‌که برای طراحی اپ اندرویدی دریافت می‌شود معمولا دو حالت دارند. حالت اول وقتی است که به‌صورت نیتیو یا بومی طراحی می‌شود که هزینه آن بین هفت تا پانزده میلیون تومان خواهدبود. اما شکل دوم از طراحی اپلیکیشن اندروید، وب‌ویو است که چیزی بین دو تا پنج میلیون، هزینه در بر دارد.

  • هزینه طراحی برای اپلیکیشن‌های ios

به‌طورکلی، هزینه‌های مربوط به طراحی اپلیکیشن‌های ios تا حدودی بیشتر از اپ‌های اندرویدی است. علت این امر هزینه‌های اولیه بالاتری است‌که برای برنامه‌نویسان، ابزارهای لازم و محیط مورد نیاز برای طراحی اپلیکیشن‌های ios پرداخت می‌شود. در مورد طراحی اپ  ios نیز وضعیت طراحی به‌همان دو صورتی است که در مورد اندروید وجود داشت. به‌این‌صورت که طراحی Native در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برآورد هزینه دارد ولی طراحی‌هایی که در غالب وب‌ویو webview انجام می‌شوند، بین ۳ تا ۷ میلیون تومان هزینه بر می‌باشند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *