بهترین اپلیکیشن استارتاپ‌های خدماتی برای شروع یک کسب‌وکار کدامند؟

اپلیکیشن استارتاپ خدماتی

امروزه برای شروع یک کسب‌وکار، ایده‌ها و داشتن سرمایه آنچنانی، لازم نیست. تنها باید به‌ مهارت‌های خود توجه کنید و با استفاده از آن، یک ایده برای شروع یک استارتاپ مطمئن، پیدا کنید. پیداکردن ایده‌ای‌که هم سرمایه زیادی لازم نداشته باشد و هم اینکه برای زندگی‌های امروزی، کاربردی باشد، تضمینی برای موفقیت و بازدهی آن خواهدبود. درواقع اگر بتوانید ایده‌ای را برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرید که با وجود سادگی، خاص باشد و مخاطبان زیادی را در جامعه به‌خود جذب کند، قطعأ موفق خواهد‌بود. معمولا ایده‌های خدماتی می‌تواند برای شروع یک استارتاپ، مناسب باشند چراکه اغلب، مشاغلی ساده و در عین‌حال کارگشا هستند که کم‌هزینه بوده و برای بیشتر افراد جامعه ما، کاربردی می‌باشند. در ادامه به برخی از ایده‌های اپلیکیشن استارتاپ‌های خدماتی برای شروع، اشاره خواهیم‌کرد.
خدمات ارسال کالا و تحویل
یکی از کم‌هزینه‌ترین و پراستفاده‌ترین، اپلیکیشن استارتاپ‌های خدماتی، مربوط می‌شود به ارسال کالا و تحویل بسته یا همان خدمات پیک، که امروزه بسیار هم شناخته‌ شده و پرکاربرد می‌باشد. این‌نوع خدمات با انعطاف فوق‌العاده‌ای که در عملکرد خود دارند و با توجه‌به شلوغی زندگی‌های امروزی و بحث ترافیک در حمل‌و‌نقل کالا، می‌تواند ایده‌ای باشد که بازدهی مطمئنی داشته و امکان کسب درآمد ایده‌آلی از این‌راه وجود خواهدداشت.
خدمات تمیزکاری
علی‌رغم اینکه راه‌اندازی برخی استارتاپ‌ها، مستلزم داشتن تحصیلات و یا مهارت خاصی است، برخی دیگر از ایده‌ها نیز وجود دارند که وجود دانش و یا تحصیلات، چندان نقش و اهمیتی در آن ندارد. خدمات نظافت ازجمله این ایده‌ها هستندکه برای راه‌اندازی کسب‌وکار مربوط به آن، نه نیازی به آموزش خاصی وجوددارد و نه داشتن مهارت، الزامی است. اما بهتر است، نکات زیر را حتمأ مورد توجه قرار بدهید:
• انجام امور نظافتی مربوط‌به کسب‌وکارهای مختلف، در طول شب
• انجام نظافت منازل و رستوران‌ها در هنگام روز
• انجام نظافت هتل‌ها در هنگام صبح
مراقبت از حیوانات خانگی
یکی از خدمات جالبی‌که امروزه نیاز بیشتر خانواده‌ها محسوب می‌شود، خدمات مراقبت از حیوانات خانگی است. از آنجایی‌که امروزه بیشتر خانواده‌ها، دارای حیوانات خانگی مانند سگ و گربه هستند، مراقبت از آنها، مسئله بسیار مهمی است که صاحبان آنها حاضرند به‌خاطر نگهداری از این‌حیوانات دوستداشتنی، هزینه‌های بالایی هم پرداخت کنند. خدمات قابل‌ارائه در اپلیکیشن اپلیکیشن استارتاپ‌ خدماتی مراقبت از حیوانات شامل موارد زیر می‌باشد:
• آموزش حیوانات
• نگهداری و شستشو و حمام‌کردن آنها
• انجام آموزش‌های مربوط‌به مراقبت سگ از منزل در زمان نبود صاحب خانه
خدمات مربوط به اسباب‌کشی
امروزه اسباب‌کشی و جابه‌جا‌کردن وسایل منزل، از دغدغه‌های افرادی است که قصد رفتن به منزل جدید را دارند. این‌مسئله به‌ویژه با وجود آپارتمان‌های چندطبقه و عدم استفاده از آسانسور برای انتقال وسایل، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از طرفی چون بسته‌بندی و جمع‌کردن لوازم، کاری دشوار و وقتگیر است، خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که این امور را به‌گروهی بسپارند که با نهایت دقت و حوصله، بتواند وسایل آنها را جمع‌آوری‌کرده و جابه‌جا کنند. از این‌رو، سریعأ به فکر یافتن یک‌ اپلیکیشن از شرکت‌های خدماتی افتاده و کلیه امور مربوط به جابه‌جایی و اسباب‌کشی خود را به آنها محول می‌کنند.
خدمات شستشو در خانه
یکی از ایده‌های عالی برای افرادی‌که قصد دارند در منزل خود و بدون هزینه‌ای اضافی، یک استارتاپ را شروع کنند، اپلیکیشن خدمات شستشو در منزل یا اپلیکیشن خشکشویی است. البته که داشتن مجوزهای لازم از مراکز مورد نظر برای راه‌اندازی چنین کسب‌وکاری الزامی است اما مطمئنأ میزان دوندگی آن در مقایسه با افتتاح مشاغلی دیگر، بسیار کمتر و راحت‌تر می‌باشد. برای شروع این کسب‌وکار، موارد زیر را باید مورد توجه قرار بدهید:
• انجام تحقیقات لازم در مورد میزان درآمد از این‌طریق و مقدار مالیات قابل پرداخت
• تحقیق در مورد سرمایه لازم و خرید لوازم
• نحوه دریافت هزینه‌ از مشتری (دریافت بیعانه، تسویه‌حساب، پرداخت نقدی، پرداخت از طریق کارت‌های شتاب، انتقال کارت‌به‌کارت و..)
• طراحی و ساخت یک اپلیکیشن و وب‌سایت، ساخت صفحات شبکه‌های اجتماعی، انجام تبلیغات و دیگر راه‌های ارتباطی با مشتریان
شستشو و تعمیر ماشین
از جمله ایده‌های اپلیکیشن استارتاپ‌های خدماتی پردآمد و پرطرفدار، اپلیکیشن شستشوی خودرو و خدمات مربوط به تعمیرات آنها است. در صورتی‌که شرایط لازم برای راه‌اندازی این کسب‌وکار را داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم، روی این ایده، خوب فکر کنید. شما در صورت داشتن یک پارکینگ جادار و لوازم موردنیاز برای تعمیر و شستشوی ماشین، می‌توانید درآمد بالایی از این‌راه کسب‌کنید. اما اگر فضای کافی برای اجرای این‌ایده را در اختیار ندارید، می‌توانید خدمات تعمیر و‌کارواش در محل ایجاد کنید. به این‌صورت‌که با استفاده از یک موبایل و انجام یکسری تبلیغات گسترده، این‌خدمات را به‌صورت سیار و در محل مشتری انجام‌ بدهید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله نکات مفیدی در رابطه با اپلیکیشن استارتاپ‌های خدماتی و انواع آن آموخته باشید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *