راهنمای تنظیمات افزونه ی یواست سئو به زبان ساده (قسمت چهارم)

راهنمای تنظیمات سئو

راهنمای تنظیمات سئو

در این مقاله به ادامه ی بررسی راهنمای تنظیمات افزونه ی یواست سئو می پردازیم.

  • منوی ظاهر جستجو

منوی ظاهر جستجو طراحی شده تا با اعمال تنظیمات در آن، چگونگی نمایش سایت در نتایج جستجو را تعیین کنید. برخی از این تنظیمات در بخش “پیکربندی آسان” هم موجود بودند.

ظاهر جستجو یواست

ظاهر جستجو یواست

سربرگ عمومی

در این سربرگ، تعیین می کنید که جداکننده نام و توضیحات سایت، چه علامتی باشد، شکل عنوان و توضیحات صفحه اصلی خود را در بخش “صفحه خانگی و صفحه اول” تعیین کرده و یا این صفحه را به طور مستقیم ویرایش نمایید، تعیین کنید که سایت را برای استفاده شخصی یا برای یک شرکت ایجاد کرده اید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

سربرگ انواع محتوا

این بخش امکانات خوبی را برای سئوی داخلی سایت شما فراهم می کند. عنوان سئو و متای توضیحات مربوط به صفحه اصلی که در نتایج جستجو قابل مشاهده است، تعیین عنوان قالب نوشته ها، برگه ها و رسانه ها، تعیین ایندکس شدن یا نشدن ربات متا برای نوشته ها که امکان ذخیره نوشته ها توسط ربات ها و نمایش آن ها در نتایج جستجو را فراهم می کند، همچنین نمایش دادن تاریخ انتشار نوشته، فعال یا غیر فعال کردن جعبه یواست سئو هم از طریقراین بخش قابل انجام است.

سربرگ عناصر چند رسانه ای

در این بخش همان طور که راهنمای یواست سئو می گوید، بهتر است “تغییر آدرس URLهای پیوست به خود پیوست” را بر روی بله تنظیم کنید.

سربرگ طبقه بندی ها

موارد ذکر شده در سربرگ انواع محتوا را می توانید برای برگه ها، رسانه ها، برچسب ها، دسته ها و … هم انجام دهید. این بخش ارتباط زیادی با سئو ندارد و به صورت دلخواه قابل تنظیم است.

سربرگ بایگانی

فعال بودن بخش بایگانی نویسنده (در صورت وجود بیش از یک نفر) در اکثر موارد به معنای ایجاد محتوای تکراری است. چرا که این بخش پست های شما را دوباره ایندکس می نماید. در صورت تمایل می توانید این تنظیمات را غیر فعال نمایید.

سربرگ مسیر راهنما

این سربرگ برای هدایت کردن کاربران به بخش های بالا دستی ایجاد شده است و به آن ها برای استفاده بهتر از سایت کمک می کند.

سربرگ RSS

تنظیمات RSS به شما اجازه می دهد تا با استفاده از متغیرها اطلاعات اتوماتیکی را در سایت تان وارد کنید. علاوه بر این باعث می شود تا بتوانید یک محتوای اضافه را به قبل یا بعد از پست خود بیفزایید. شما با استفاده از این قابلیت می توانید به ابتداو انتهای فید خروجی خود، یک تبلیغ را اضافه کنید؛ چرا که تنظیمات این بخش از کدهای زبان نشانه گذاری مارک آپ یا HTML پشتیبانی می کند.

  • منوی میز فرمان جستجو

در بخش میز فرمان جستجو، می توانید چگونگی ایندکس شدن سایت در گوگل را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار باید سایت تان را به کنسول جستجوی گوگل متصل کنید. زمانی که این اتصال برقرار شود، سربرگ های جدیدی به منو افزوده خواهد شد.

 

نحوه انجام این اتصال به این صورت است که باید بر روی “دریافت کد تصدیق گوگل” کلیک کنید. پس از آن باید وارد حساب گوگل خود شده و اجازه دسترسی یواست سئو را صادر کنید. پس از این کار، یک کد تصدیق برای شما ارسال می شود که باید آن را در بخش “کد تاییدیه گوگل…” کپی کنید.

اگر در سربرگ های جدیدی که به منو اضافه شده اند، جا به جا شوید، امکانات مختلفی را در اختیار خواهید داشت. به عنوان مثال می توانید خطاهای سایت مانند خطای ۴۰۴ (صفحات یافت نشده) را مشاهده و اصلاح کنید.

منو میز فرمان جستجوی یواست

منو میز فرمان جستجوی یواست

  • منوی اجتماعی

به اشتراک گذاری پست ها در شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی بر روی سئوی وب سایت شما خواهد داشت. بیشترین توجه گوگل به محتوایی جلب می شود که لینک آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده یا به اشتراک گذاشته شود. پس سعی کنید تا با تولید محتوای دست اول و مفید، نظر کاربران را جلب نموده و باعث شوید تا آن محتوا را با دوستان شان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

منو اجتماعی یواست

منو اجتماعی یواست

سربرگ حساب های کاربری

در این بخش باید اطلاعات کاربری خود در شبکه های اجتماعی را مانند آدرس پیج یا نام کاربری و شناسه تان وارد کنید.

سربرگ فیس بوک

افزودن داده متای Open Graph را فعال کنید. اگر سورس صفحات سایت ها را دیده باشید، حتما به تگ هایی که با “og” شروع می شوند، برخورده اید. (برای دیدن سورس یک سایت، بر روی یک بخش خالی از آن راست کلیک کرده و “view page source” را انتخاب کنید). تگ های مذکور با نام Open Graph شناخته می شوند. فعال بودن این تگ برای فیس بوک باعث اضافه شدن آن به تگ هدر سایت شما می شود. با این کار فیس بوک، به صفحه شما مانند یکی از آبجکت های خود در نظر گرفته و با آن ارتباط برقرار می کند.

در صورت داشتن اپلیکیشن در فیس بوک می توانید شناسه آن را در بخش “شناسه برنامه کاربردی فیس بوک” وارد کنید. تصویر سایت تان را هم در بخش “تنظیمات پیش فرض” آپلود کنید. این تصویر در زمان به اشتراک گذاری صفحه اصلی پروفایل شما و همچنین زمانی که مطلب بدون تصویری به اشتراک گذاشته می شود، ارسال خواهد شد.

سربرگ توئیتر

اگر اطلاعات سایت شما در توئیتر به اشتراک گذاشته شود، یک عکس و توضیحات مربوط به آن هم ارسال خواهد شد. برای این کار باید “افزودن اطلاعات کارت متای توئیتر” را فعال کرده و “نوع کارت پیشفرض جهت استفاده” را تعیین کرده باشید. این کارت مشابه تگ Open Graph برای فیس بوک است.

سربرگ پینترست

پینترست هم مانند سایر شبکه های اجتماعی به بهینه سازی و سئوی سایت شما کمک می کند. کافی است تا سایت خود را در آن تایید کنید. برای این کار می توانید از راهنمای یواست سئو و لینکی که در همین سربرگ برایتان در نظر گرفته شده استفاده کنید . کد تایید دریافتی را در بخش “تایید پینترست” وارد نمایید.

  • منوی ابزارها

“درون ریزی و برون ریزی” سایت، “ویرایشگر فایل” و “ویرایشگر گروهی” برای انجام تنظیمات مربوط به صفحه ها و نوشته ها از این منو امکان پذیر است. راهنمای یواست سئو توضیحات مناسبی را درباره این بخش ها در اختیار کاربران خود قرار داده است.

  • نسخه پولی

قبلا در مورد نسخه premium افزونه یواست سئو توضیحاتی را ارائه دادیم. با توجه به امکانات بیشتر و حرفه ای تر این افزونه در حالت premium می توانید در صورت تمایل آن را از نسخه عادی و رایگان به این نسخه تغییر دهید.

نسخه پولی یواست

نسخه پولی یواست

  • دوره های آموزشی

طراحان افزونه یواست سئو به همه چیز فکر کرده اند و تمام تلاش خود را برای کاهش و رفع دغدغه های کاربران خود به کار گرفته اند. در بخش “دوره های آموزشی” آموزش های مفیدی برای کاربران در نظر گرفته شده که با مطالعه آن ها می توانید اطلاعات خود را بیشتر کرده و آن ها را به روز کنید.

دوره های آموزشی یواست

دوره های آموزشی یواست

کار با افزونه یواست سئو برای تولید محتوا

تا اینجا در این راهنمای تنظیمات افزونه ی یواست سئو با تنظیمات مهم و اصلی آشنا شدید و اطلاعاتی را در مورد کارایی و نحوه عملکرد آن به دست آوردید. در این بخش می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور از این افزونه استفاده کره و جایگاه سایت تان را ارتقاء دهید.

خودتان محتوا نویسی کنید

زمانی که یک نوشته تازه تولید می کنید، باید تا حد امکان قوانین جدیدی را که در مورد محتوای سایت ها وضع شده اند، در نظر بگیرید. مهم ترین این قوانین که هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی باید رعایت شود، تولید محتوا و مقالات دست اول و درجه یک است. مطمئنا اولین موردی هم که موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت ها مد نظر قرار می دهند، همین خواهد بود.

سایت هایی که در آن ها مدیران و نویسندگان وقت کافی به نوشتن اختصاص می دهند و به جای کپی کردن محتوا، از اطلاعات، خلاقیت و قلم خودشان استفاده می کنند، حتما در این رقابت پیروز خواهند بود. پس خودتان دست به کار شوید و مقالاتتان را با کمک یواست سئو بهینه سازی کرده و از نتیجه آن لذت ببرید.

استفاده از متا باکس یواست سئو

هنگامی که بر روی “افزودن نوشته” در بخش “نوشته ها” در پیشخوان وردپرس کلیک می کنید، وارد صفحه جدیدی برای نگارش محتوا می شوید و می توانید متا باکس یواست سئو را در آن جا مشاهده کنید. این متا باکس معمولا در زیر کادر افزودن نوشته قرار دارد. البته ممکن است مکان قرارگیری آن و شکل صفحه، با توجه به نسخه مورد استفاده، برای شما متفاوت باشد.

در جدیدترین نسخه یواست سئو، جعبه این افزونه دارای سه بخش اصلی است که هر بخش در یک سربرگ گنجانده شده اند. این سربرگ ها عبارت اند از “سئو”، “خوانایی” و “اجتماعی” که در ادامه در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه می دهیم.

در قسمت بعدی راهنمای تنظیمات افزونه ی یواست سئو به مباحثی همچون سربرگ سئو، عبارت کلیدی کانونی، پیش نمایش اسنیپت، نامک، آنالیز سئو، محتوای شاخص و … خواهیم پرداخت.

در صورت نداشتن فرصت کافی برای انجام سئوی سایت مرکز طراحی و ساخت اپلیکیشن های موبایل اپ ساز همراه شما خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *