اپلیکیشن پردرآمد

اپلیکیشن پردرآمد

توسعه یک اپلیکیشن هم مانند همه کارهای فنی دیگر نیاز به در نظر گرفتن یک سری مقدمات دارد. به خصوص اگر هدف اصلی ساخت اپلیکیشن ها که درآمدزایی است را دنبال می کنید. به طور کلی یک اپلیکیشن پردرآمد بر اساس روند خاصی ساخته می شود و نیاز به برنامه ریزی در همه مراحل آن احساس می گردد. بنابراین بهتر است تا یک سناریو را در نظر بگیرید و کار تولید اپلیکیشن خود را مطابق با این سناریو در پیش بگیرید.

ما در این مقاله از اپ ساز، یک سناریو کلی را به شما معرفی می کنیم که اگر آن را دنبال کنید، به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

مرحله اول: تعیین هدف

همه پروژه های مهم از هرنوعی که باشند، هدفمند هستند و اجرای آن ها تا زمان رسیدن به این هدف تداوم خواهد داشت. شما هم در ابتدا باید ببینید که هدفتان از تولید یک اپلیکیشن چیست. در واقع باید بدانید که این اپلیکیشن قرار است چه نیازی را رفع کند، چه ورودی هایی دریافت کرده و چه خروجی هایی را تولید می کند.

مرحله دوم: پردازش ایده

به دلیل وجود اپلیکیشن ها مختلف و گستردگی آن ها، نیاز به یک ایده کارآمد خواهید داشت تا بتوانید نسبت به اپلیکیشن های مشابه، برتر باشید. از آن جا ک یکی از اهداف شما از ساخت این اپلیکیشن جذب مشتری و کسب درآمد است، پس حتما باید یک اپلیکیشن بهتر و جذاب تر بسازید.

ایده ای که در نظر دارید را با بقیه اعضای تیم درمیان بگذارید و اجازه دهید تا آن ها رای پردازش این ایده به شما کمک کنند. سعی کنید منطقی و واقع گرا باشید و آن چه را که می تواند محقق شود، در نظر بگیرید.

انتخاب یک ایده تکراری

ابسیاری از افراد برای این مرحله زمانی زیادی را اختصاص می دهند و در آخر به نتیجه مطلوب نمی رسد. برخی از این افراد ساخت یک اپلیکسشن پردرآمد را به بعد موکول می کنند یا صرفا از ایده های موجود تقلید می کنند. گر ایده خاصی در ذهن ندارید یا هنوز نمی دانید که باید بر روی کدام بخش از کار خود تمرکز کنید، نگران نباشید. اگر مجبور هستید تا ایده ای را به طور موقت در نظر بگیرید، سعی کنید تا راه و روش اپلیکیشن های موفق دیگر را بیابید و در ابتدا همان راه را در پیش بگیرید تا در آینده حتما ایده اصلی خود را پیاده سازی کنید و منحصر به فرد شوید.

مرحله سوم: به تصویر کشیدن ایده

مرحله سوم ساخت یک اپلیکیشن پردرآمد به تصویر کشیدن ایده اولیه آن است. سعی کنید تا از نمادهای گرافیکی برای به تصویر کشیدن ایده و ترسیم مسیر راه خود استفاده کنید. برای این کار می توانید از نرم افزارهای مختلف کمک بگیرید و کار خود را به صورتی قابل درک برای خود و سایر اعضای تیم، ترسیم کنید. ایحاد این راهنمای تصویری را وایر فریمینگ wireframing  می نامند.

مرحله چهارم: برنامه نویسی کنید

لازم نیست تا همه برنامه مورد نیاز را خودتان بنویسید. اگر لازم است سعی کنید تا از برنامه نویسان حرفه ای کمک بگیرید و وقت خود را به بخش های دیگری از پروژه اختصاص دهید. البته بهتر است کسی را برای این کار در نر بگیرید که در آینده بتواند پروژه شما را توسعه داده و آن را در سطوح بالاتر هم پشتیبانی کند.

مرحله پنجم: اپلیکیشن تان را در مارکت ها معرفی کنید

برای داشتن یک اپلیکیشن پردرآمد باید آن را به دیگران معرفی کنید. مارکت های مختلف برای همین کار ساخته شده اند و می توانند اپلیکیشن شما را به افرادی که علاقه مند به استفاده از یک برنامه موبایل در حوزه مورد نظر شما هستند، معرفی کندند.

برای شروع می توانید از بازار استفاده کرده و با ثبت نام در این مارکت، اپلیکیشن خود را جهت بررسی در این مارکت آپلود کنید.

مرحله ششم: درآمدزایی کنید

در مرحله آخر از ساخت یک اپلیکیشن پردرآمد باید راه هایی را برای رسیدن به سود بیشتر در حین جلب رضایت مشتری در نظر داشته باشید. بسیاری از صاحبان برنامه های موبایل، محصول را تا مدتی به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند و یا پرداخت های درون برنامه ای را برای دستیابی به همه بخش های آن در نظر می یگرند. این موارد کاملا به هدف شما و نوع کسب و کارتان دارد و می تواند در هر برنامه متفاوت باشد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *