یواست سئو (Yoast SEO) چه امکاناتی را به سایت شما می افزاید؟ قسمت اول

امکانات یواست سئو

امکانات یواست سئو

در مقاله ی قبل در رابطه با نیاز وب سایت ها به سئو و مقدمه ای از افزونه ی یواست سئو نوشتیم. در این مقاله به امکانات افزونه ی یواست بیشتر خواهیم پرداخت.

ربات ها در سایت شما خزش می کنند

ربات های موتورهای جستجو به طور مداوم در سایت شما وارد شده و آن را ایندکس می کنند. این کار با کمک الگوریتم هایی که روی این ربات ها پیاده شده اند، انجام می شود و کمک می کند تا ربات، سایت های تازه تاسیس را شناسایی نماید.

خزش به این صورت است که طراح، فایل site map را بر روی سایت خود نصب کرده و ربات ها به محض ورود به سایت، این فایل را چک می کنند. البته عدم وجود این فایل اختلالی در عملکرد ربات ها ایجاد نمی کند؛ اما استفاده از آن روند کار گوگل را برای آنالیز سایت سرعت می بخشد و در نتیجه امتیاز و رتبه آن را در نتایج جستجو بالاتر می برد.

به طور کلی راه اندازی یواست سئو برای سایت، به درست انجام شدن عملکرد ربات ها کمک خواهد کرد؛ با این وجود اگر این کار به صورت اصولی انجام نشود، ممکن است ربات ها سایت شما را ایندکس نکنند و یا به صفحات کم ارزش تری از آن هدایت شوند.

یواست سئو چه امکاناتی را به سایت شما می افزاید؟

تا این جا با افزونه یواست سئو آشنا شدید و احتمالا مشتاق هستید تا هر چه زودتر روش کار با آن را بیاموزید. اما بهتر است پیش از این کار با برخی از امکانات این افزونه آشنا شوید و بدانید که برای انجام چه کارهایی به آن نیاز خواهید داشت. برخی از مهم ترین امکانات یواست سئو در ادامه به شما معرفی خواهند شد.

  • ایجاد نقشه سایت برای گوگل

همان طور که قبلا هم بیان کردیم، وجود نقشه سایت، شما را به یکی از اصلی ترین اهداف تان یعنی کسب رتبه بالاتر در گوگل خواهد رساند. شما با استفاده از افزونه یواست سئو و بدون هیچ افزونه دیگری می توانید نقشه سایت تان را ایجاد کرده و تنظیماتی را که لازم است برای آن انجام دهید.

  • بررسی و کنترل خوانایی متن

خوانایی متن، استفاده از تیترها، تعداد کلمات به کار برده شده در هر پاراگراف و زیر تیتر و بسیاری از موارد دیگر در افزایش رتبه سایت ها تاثیر گذار است. شما با استفاده از افزونه یواست سئو می توانید این موارد را به راحتی کنترل کنید و از درستی متن و نوشتار خود اطمینان حاصل نمایید.

  • به روزرسانی محتوای قدیمی

به روزرسانی محتوای سایت تاثیر زیادی در افزایش رتبه آن و در نتیجه جذب بازدیدکننده بیشتر دارد. یواست سئو مطالب موجود در سایت شما را بررسی می کند و در صورت نیاز به آپدیت مطالب پیشین، هشدارهای لازم را برای تان ارسال می نماید.

  • تشخیص درست صفحات و جلوگیری از درج محتوای تکراری

یکی از تگ های اصلی در وردپرس”Canonical tag” است که استفاده از آن باعث می شود تا صفحات کم ارزش به جای صفحات اصلی در نظر گرفته نشوند و از طرفی این تگ مانع از ایجاد محتوای تکراری در گوگل می گردد.

  • هماهنگی با آخرین تغییرات موتورهای جستجو

یواست سئو به طور مداوم آپدیت می شود و در هر نسخه جدید خود سعی دارد تا سیاست های تازه موتورهای جستجو را در نظر گرفته و آن ها را در سایت خود اعمال کند. پیشنهاد ما این است که شما هم نسخه های جدید این افزونه را نصب کنید تا از همه امکانات آن بهره مند شوید.

  • استفاده از راهنمای فارسی

افزونه یواست سئو به زبان فارسی ترجمه شده و در همه بخش های خود توضیحاتی را در مورد عملکرد دکمه ها و گزینه ها ارائه داده است. البته ممکن است این ترجمه چندان کامل یا صحیح نباشد به همین دلیل لازم است تا نهایت دقت را به کار ببرید.

نصب یواست سئو

نصب یواست سئو

نصب افزونه یواست سئو

حالا که با یواست سئو و ویژگی های آن آشنا شدید و دانستید که این افزونه چه کارهایی را برای سایت شما انجام می دهد، بهتر است دست به کار شوید و آن را مطابق با راهنمای ما روی سایت تان نصب کنید.

برای نصب یواست سئو، وارد صفحه پیشخوان وردپرس شوید. در بخش “افزونه ها”، گزینه “افزودن” را انتخاب نمایید و نام “Yoast SEO” را در صفحه باز شده، جستجو کنید. بعد از پیدا شدن افزونه، مشاهده می کنید که توضیحاتی در رابطه با آن ارائه شده است. تعداد دفعات نصب افزونه، سازگاری یا عدم سازگار آن با نگارش وردپرس شما، تازه ترین به روزرسانی، تیم سازنده و رتبه ای که تا به حال توسط کاربران دریافت کرده است از جمله این اطلاعات هستند.

نصب افزونه ی یواست سئو

نصب افزونه ی یواست سئو

بر روی دکمه “هم اکنون نصب کن” و سپس “فعال نمایید” کلیک کنید. با این کار به صفحه جدیدی هدایت می شوید که در آن هشدارهای لازم و همچنین نام یواست سئو در کنار سایر افزونه های نصب شده بر روی سایت شما، نمایش داده می شود.

دسترسی به تنظیمات یواست سئو

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم با نصب هر افزونه، نام آن در فهرست افزونه های نصب شده بر روی سایت، نشان داده می شود. در این فهرست نام “سئو” را مشاهده می کنید که چهار لینک در پایین آن واقع شده است.

این لینک ها مربوط به سوالات متداول، انجام تنظیمات، رفتن به بخش پشتیبانی ویژه و همچنین فعال کردن افزونه هستند که با کلیک بر روی هر کدام می توانید اقدامات مورد نیاز خود را انجام دهید. البته می توان برای رفتن به توضیحات به بخش پیشخوان افزونه در قسمت “سئو” هم وارد شد. فراموش نکنید که بعد از اعمال هر تغییر، دکمه “ذخیره تغییرات” را بزنید.

نکته ای که باید در این جا یادآور شویم این است که انجام تنظیمات هر افزونه و به طور کل پیشخوان وردپرس می تواند تاثیرات مثبت یا منفی را بر روی سایت شما بگذارد. بنابراین سعی کنید تا قبل از اعمال هر تغییر درباره عملکرد آن اطلاعاتی کسب کنید و توضیحات مربوط به هر گزینه را مطالعه نمایید. البته ایرادات نگارشی و اشتباهات زیادی در ترجمه فارسی این افزونه وجود دارد که درک آن ها توجه و دقت شما را می طلبد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *