راهنمای تنظیمات یواست برای سئوی محتوا به بیان ساده( قسمت پنجم)

یواست سئو محتوا

یواست سئو محتوا

در این مقاله به بررسی و شرح تنظیمات یواست برای سئوی محتوا خواهیم پرداخت.

سربرگ سئو

این سربرگ شامل بخش های مختلفی است که به دلیل اهمیت و تاثیر آن ها در سئو، به تفصیل برای تان شرح داده خواهند شد.

  • عبارت کلیدی کانونی

محتوایی که در حال نوشتن آن هستید باید شامل یک کلمه کلیدی اصلی باشد. این کلمه کلیدی به عنوان بارزترین کلمه ای است که در سر تا سر متن نوشته شده، وجود دارد. تعداد دفعات تکرار این کلمه و همچنین، توزیع آن در متن، تکراری بودن آن در سایر نوشته ها، لینک دادن یا ندادن آن و بسیاری موارد دیگر درباره این کلمه در بخش آنالیز سئو مشخص خواهد شد.

  • پیش نمایش اسنیپت

زمانی که بر روی گزینه ویرایش اسنیپت کلیک می کنید، عنوان سئو، نامک و توضیحات را مشاهده خواهید کرد. عنوان سئو همان لینک آبی رنگی است که در فهرست نتایج جستجوی گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری مشاهده می کنید. واضح و جذاب بودن این جمله توجه کاربران را جلب خواهد کرد و به افزایش بازدید از سایت تان منجر خواهد شد. توضیحات متا هم همان چند خط سیاه رنگی است که در مورد هر لینک در صفحه نتایج جستجو دیده می شود. حتما خودتان هم برای مراجعه به سایت های مختلف به این توضیحات توجه می کنید؛ پس سعی کنید آن ها را با دقت و به شکلی جذاب و مفید بنویسید.

در بالای عنوان سئو، پیش نمایشی از آن چه در این دو بخش مشخص کرده اید را خواهید دید.

  • نامک

به زبان ساده، نامک بخشی از آدرس ارجاع به پست است که پس از نام سایت وارد می گردد. طبیعتا برای هر پست یک نامک در نظر گرفته می شود. افزونه یواست سئو پیشنهاد می دهد که از کلمه کلیدی کانونی برای انتخاب نامک استفاده شود. اگر چند کلمه برای نامک در نظر گرفته باشید، این کلمات به صورت جدا شده با علامت خط تیره نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که مقدار نامک به صورت پیش فرض برابر با نام پست در نظر گرفته می شود.

  • آنالیز سئو

در تنظیمات یواست برای سئوی محتوا شاید مهم ترین و البته زمانبرترین بخش افزونه یوست سئو، آنالیز آن باشد. در این بخش شما  هشدارها و پیشنهاداتی در مورد محتوای نوشته شده و ملزومات آن مشاهده می کنید. این هشدارها در سه سطح به نمایش در می آیند. بخشی با عنوان “مشکلات” که به شما می گوید حتما باید مشکل پیش آمده را اصلاح کنید.

بخشی با عنوان “بهبود” که به شما می گوید تا در صورت امکان نسبت به بهبود مشکل و رفع ایرادات اقدام کنید. بخش “نتایج خوب” هم کارهای مفیدی را که  در رابطه با محتوای نوشته شده انجام داده اید مشخص می کند.

مهم ترین مشکلات و بهبودهایی که احتمالا در این بخش با آن ها رو به رو می شوید، عبارت اند از:

  • لینک های خروجی و داخلی

بهتر است در هر محتوای سایت خود یک لینک به سایر صفحات و مقالات موجود در سایت خود ایجاد کنید. به علاوه این که باید حداقل یک لینک فالو به یک سایت دیگر وارد کنید. همیشه سعی کنید لینک های خارجی را به سایت های معتبر وارد نمایید.

  • طول سئو و طول توضیحات متا

 یواست سئو طول جملاتی که برای سئو و متا مشخص کرده اید را در نظر گرفته و با استفاده از یک نوار رنگی، مناسب یا نامناسب بودن آن را به شما اعلام می کند.

 

  • استفاده از کلمه کلیدی در سئو یا توضیحات متا

سعی کنید تا کلمه کلیدی اصلی را در توضیحات و متا به کار ببرید و ترجیحا آن ها را در اول جمله خود به کار ببرید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط و همچنین مترادف های آن ها برای این بخش ها و در کل متن توصیه نمی شود. عدم توجه به این موضوع و موارد مشابه آن، خطاها و مشکلات یگری را در آنالیز سئو نمایان می کند.

برای جلوگیری از اعلام یک مشکل جدید، سعی کنید تا کلمه کلیدی کانونی را در نامک هم استفاده کنید.

  • تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی کانونی

ممکن است شما از یک کلمه به عنوان کلمه کلیدی کانونی در محتوای دیگری هم استفاده کرده باشید. در چنین حالتی افزونه یواست سئو در بخش بهبود به شما هشدار تکراری بودن این کلمه را می دهد.

  • اندازه متن

 اصولا مقالات طولانی، بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرد. افزونه یواست سئو، حداقل تعداد کلمات قابل استفاده در یک متن را ۳۰۰ کلمه در نظر گرفته که اگر کمتر از این مقدار باشد، یک مشکل به شما نشان داده می شود.

 

  • عدم وجود تصویر

 برای هر محتوا حداقل یک تصویر شاخص مرتبط انتخاب کنید. برای هر تصویر متا یا توضیحات جایگزین تعیین کنید و سعی کنید تا در این توضیحات از کلمه کلیدی کانونی و کلمه کلیدی مرتبط استفاده نمایید. افزونه یواست سئو در مورد عدم استفاده از مترادف های این دو کلمه کلیدی، ایرادی نمی گیرد.

لینک به کلمه کلیدی، عدم استفاده از هدینگ ها و تیترها یا استفاده از هدینگ H1 در اواسط متن و … از جمله رایج ترین مشکلاتی است که یواست سئو می تواند در متن بیابد.

تصویر در سئو

تصویر در سئو

محتوای شاخص

شما می توانید اصلی ترین مقالات سایت تان را به عنوان محتوای شاخص در نظر بگیرید. این  مقالات که معمولا طولانی تر و مفیدتر هستند و به عنوان بهترین مقالات سایت شما شناخته می شوند، باید زمینه اصلی وب سایت تان را در بر بگیرند. نوشته ای را به عنوان محتوای شاخص انتخاب کنید، که احساس می کنید، بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد و شانس بیشتری برای دریافت رتبه دارد.

محتوای شاخص

محتوای شاخص

سربرگ خوانایی

در بخش مربوط به تنظیمات یواست سئو در مورد خوانایی مطالبی را بیان کردیم. به طور کلی این بخش متن شما را از نظر تعداد کلمات موجود در هر جمله یا پاراگراف آنالیز می کند و پیشنهاد می دهد که از کلمات کم تری استفاده کنید. علاوه بر این، یواست سئو به شما می گوید که از تیترها و هدینگ ها در متن خود استفاده کنید.

خوانایی سئو

سربرگ اجتماعی

در این سربرگ تعیین کنید که محتوای به اشتراک گذاری شده چگونه نمایش داده شود.

 

سخن پایانی

افزونه یواست سئو میزان پیشرفت شما در امر بهینه سازی سایت و بهبود مشکلات را با چراغ هایی نمایش می دهد. همیشه سعی کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید و بر تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد تمرکز کنید. نیازی نیست تا به تمامی پیشنهادات یواست سئو پاسخ دهید. در بسیاری از موارد، گرفتن یک چراغ سبز در این بخش کافی است هر چند که بهتر است تا حد امکان موارد ساده را حل نموده و از تعداد مشکلات به وجود آمده بکاهید.

به جز یواست سئو افزونه های دیگری هم برای انجام بهینه سازی ایجاد شده اند که با مراجعه به راهنمای آن ها می توانید اطلاعات مفیدی را درباره شان به دست آورید. دلیل توجه ما به یواست سئو تعداد زیاد کاربرانی است که از آن استفاده می کنند و البته این خود دلیلی بر به روز رسانی مداوم و ایجاد نسخه های جدید و همچنین رفع مشکلات عمده در این افزوه می باشد.

سعی کردیم در این مقاله بیشتر در مورد تنظیمات یواست برای سئوی محتوا واستون بگیم. این مجموعه مقاله ی راهنمای تنظیمات سئو به پایان رسید امیدوارم استفاده کرده باشید و براتون مفید بوده باشه. در صورت نداشتن فرصت کافی برای انجام سئوی سایت، مرکز طراحی و ساخت اپلیکیشن های موبایل اپ ساز همراه شما خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *