بهینه سازی اپلیکیشن چیست؟

بهینه سازی اپلیکیشن

بهینه سازی اپلیکیشن

بهینه سازی اپلیکیشن چیست؟ معرفی اپلیکیشن به کاربران یکی از مهم ترین مراحل توسعه آن ها است. بهینه سازی اپلیکیشن شامل تمام کارهایی است که شما باید انجام دهید تا در نهایت بتوانید اپلیکیشن را به کاربران بیشتری معرفی کرده و آن ها را به استفاده از برنامه خود ترغیب کنید. کارهای متفاوتی را می توان برای جذب کاربران بیشتر در پیش گرفت که هر کدام اصول مربوط به خود را دارند که بهتر است رعایت شوند. انتشار اپلیکیشن در اپ مارکت و امکان دانلود و یا خرید آن از طریق این مارکت ها یکی از همین راه ها است. هر مارکت برای انتشار اپلیکیشن از قوانین خاص خود پیروی می کند که با مراجعه به آن ها می توان این قوانین را مطالعه کرد.

تعریف بهینه سازی اپلیکیشن یا ASO

در حالت ایده آل، اپلیکیشن شما باید در نتایج اولیه جستجو قرار بگیرد. در واقع هدف اصلی بهینه سازی، یافتن برنامه مورد نظر در نتایج جستجو و دیده شدن بیشتر آن است. ASO یا بهینه سازی اپلیکیشن به معنای کسب رتبه بالاتر در App Store و google play است که به ترتیب اپلیکیشن های IOS و اندروید را در دسترس کاربران قرار می دهند.

این کار شباهت بسیار زیادی به SEO برای وب سایت ها دارد که هر چقدر قوانین مربوط به آن بهتر رعایت شود، سایت مورد نظر در صفحات ابتدایی گوگل نمایش داده خواهد شد.

چگونه اپلیکیشن خود را بهینه کنیم؟

توجه به یک سری موارد برای انجام این کار باعث می شود تا پس از مدتی، تاثیرات شگرفی را در فروش اپلیکیشن خود و استقبال کاربران از آن مشاهده کنید.

۱- استفاده از بک لینک ها

بک لینک ها شامل لینک هایی هستند که در فضای مجازی موجود بوده و کاربران را به اپلیکیشن شما هدایت می کنند. اگر لینک برنامه شما از طریق نرم افزارهای معتبر و سایت های پربازدید به اشتراک گذاشته شود، اعتماد گوگل به آن جلب شده و مانند یک وب سایت، رتبه و ارزش بالاتری را برای آن قائل می شود.

۲- استفاده از نام مناسب برای برنامه خود

سعی کنید تا از یک نام جذاب و گیرا برای اپلیکیشن خود استفاده کنید. نامی که متناسب با کارکرد و هدف برنامه تان باشد و مخاطب را ترغیب کند که آن را از میان سایر برنامه های مرتبط انتخاب نماید.

باید توجه داشته باشید که چه در نام اپلیکیشن و چه در محتوای متون نباید غلط املایی و نگارشی وجود داشته باشد. استفاده از محتوای دست اول و جذاب هم مانند محتوایی که برای وب سایت ها نوشته می شود برای گوگل حائز اهمیت است و به اپلیکیشن شما برای کسب یک رتبه خوب و بهینه سازی مطلوب کمک می کند.

۳- بروز رسانی اپلیکیشن

اپلیکیشن که می سازید را به حال خود رها نکنید. اپ استورها اپلیکیشن هایی را می پسندند که به طور دوره ای و مداوم در حال آپدیت یا بروز رسانی باشند. بروزرسانی نشان می دهد که صاحبان برنامه نسبت به رفع مشکلات موجود در آن و همچنین فراهم سازی امکانات جدید برای آن حساس هستند و می خواهند تا کاربران خود را راضی نگه دارند.

۴- به نظرات کاربران اهمیت بدهید و راه های بیشتری را برای دریافت بازخوردها در نظر بگیرید

کاربرانی که در حال استفاده از برنامه شما هستند، به سادگی شما را نسبت به ضعف ها و امکانات و قابلیت هایی که می توانید به برنامه خود اضافه کنید، آگاه می کنند‌. کافی است تا راه هایی را برای دریافت نظراتشان ایجاد کنید و با صبر و حوصله به سوالات و مشکلاتشان پاسخ دهید.

هر چقدر که رضایت کاربران بیشتری را جذب کنید، رتبه بالاتری را به دست خواهید آورد و این یعنی بهینه سازی اپلیکیشن شما.

۵- کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و هدر برنامه مانند یک سایت به بهینه سازی آن کمک می کند. سعی کنید تا مرتبط ترین کلمات را در نظر بگیرید و جایگاه بالاتری را کسب کنید.

۶- بالاتر بودن تعداد دانلود نرم افزار

همه مواردی که تاکنون بیان شدند، برای یافتن بهتر برنامه شما در حین جستجو بوده اند تا تعداد کاربران و دانلود آن بیشتر شود و بدین وسیله رتبه بالاتری را دریافت کند.

احتمالا با خواندن این مقاله به خوبی متجه شده باشید که بهینه سازی اپلیکیشن چیست؟

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *