تفاوت لینک های فالو و نوفالو در صفحات وب و تاثیر آن بر سئو

لینک فالو و نوفالو

لینک فالو و نوفالو

اگر مفهوم لینک سازی و لینک دهی را به خوبی درک کنید، بهتر می توانید تفاوت لینکهای فالو و نوفالو را درک کنید. لینک دهی در صفحات وب یکی از مباحث مهم در سئو و افزایش رتبه سایت ها است. فرقی نمی کند که شما به یک سایت دیگر لینک زده باشید یا سایتی یک لینک را برای اتصال به صفحه شما ایجاد کرده باشد. چیزی که اهمیت بیشتری دارد، نوع این لینکها است که می تواند رتبه صفحات وب را به میزان مطلوبی برساند.

لینک فالو یا dofollow

به اعتقاد برخی از افراد، هر چقدر تعداد ابن نوع لینک در صفحه بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری را برای آن صفحه قائل می شود. اما حقیقت این است که وجود تعداد زیاد لینکهای فالو می تواند نتیجه معکوس بر روی سایت شما گذاشته و موجب کم شدن رتبه آن هم بشود. پس حالا که تعداد این لینکها باید در حد کنترل شده ای باشد، بهتر است تا بیشتر لینکهایی از سایت های معتبر به سایت شما وارد شود. با این کار امتیازی از آن سایت ها نصیب شما شده و این بر رتبه شما هم تاثیر گذار خواهد بود. این امتیاز که به آن پیج رنک گفته می شود، در میان متخصصین سئو با نام  Link juice شناخته می شود که در واقع میزان قدرت لینک وارد شده به سایت شما را نشان می دهد.

دستور <a href=”http://www.example.com”>Example</a> زمانی که شما یک لینک را در صفحه خود مشخص می کنید، ایجاد می شود که در آن www.example.com نشان دهنده آدرس سایت مورد نظر شما است.

لینک نوفالو

در گذشته استفاده از لینکهای نوفالو تاثیر زیادی بر رتبه سایت و همچنین افزایش اعتبار لینکهای فالو داشته است. اما در حال حاضر محدودیت هایی بر روی این لینکها اعمال شده. به این صورت که موتور جستجوی bing و همچنین yahoo این نوع لینکها را در نظر نگرفته و آن را در رتبه سایت شما دخالت نمی دهد. گوگل هم با این که این نوع لینکها را بررسی می کند، اما آن ها را برای رتبه بندی سایت در نظر نمی گیرد.

حتما برایتان جای سوال است که با این وجود چرا باید از لینک های نوفالو استفاده کرد؟ برای این سوال پاسخ های منطقی وجود دارد.

جلوگیری از کم شدن اعتبار سایت شما

این مورد اولین و مهم ترین دلیل استفاده از لینکهای نوفالو است. قبلا هم گفتیم که با استفاده از لینک های فالو و اتصال به سایر سایت ها میزانی از اعتبار سایت اول به دومی منتقل می شود. پس اگر شما هم در سایت تان از لینکهای فالو زیادی استفاده کنید، بخشی از اعتبار خود را به آن سایت ها خواهید داد. به همین دلیل است که سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس و جوملا، امکان استفاده از لینک های نوفالو را فراهم می کنند.

ممانعت از اتصال به سایت های اسپمر

شاید بدون این که خودتان متوجه شده باشید، لینکی از سایت های نامعتبر و اسپمر را در سایت تان ایجاد کرده باشید. این لینک ممکن است از طریق پیام ها، تبلیغات و یا به عنوان نظر در سایت شما ثبت شده باشد. استفاده از لینکهای نوفالو امکان سوء استفاده این لینکها از سایت شما را از بین می برد.

استفاده از لینکهای نوفالو بهتر از استفاده از بک لینکهای پولی است

گوگل می تواند تشخیص دهد که شما برای بهبود رتبه سایت تان از سایت های تبلیغات و بک لینکهای پولی استفاده کرده اید. پس بهتر است به جای این کار از لینکهای نوفالو بهره ببرید. برای دریافت بک لینک های واقعی بهترین کار، ایجاد یک رابط کاربری مناسب برای سایت تان است. از شبکه های اجتماعی به نفع خودتان استفاده کنید و با تولید محتوای جذاب و منحصر به فرد، کاربران و مدیران سایر سایت ها را به سایت خود هدایت کنید.

اما چطور از این لینک استفاده کنیم؟

قبلا کد ایجاد شده برای لینکهای فالو را بیان کردیم. دستور <a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a> هم با ایجاد یک لینک نوفالو در سایت شما استفاده می شود. در واقع تفاوت لینک های فالو و نوفالو استفاده از ”rel=”nofollow در لینکهای نوفالو است که در صورت عدم استفاده از آن، این لینک، فالو خواهد شد.

امیدواریم بعد از مطالعه ی این مقاله متوجه تفاوت کاربردی لینک های فالو و نوفالو شده باشید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *